Zie hierboven.
Ja dat het Dover Coastguard is laat geen twijfel bestaan. Dat snap ik zelfs nog wel. De grote vraag is van welke zender het binnenkomt.
Ik ken gevallen waarbij signalen die van ver ontvangen worden gerelayeerd worden en zodoende nog verder getransporteerd worden.
In dit geval lijkt dit niet het geval te zijn. Overigens verbaas ik me over marifoonbereik nergens meer over. Alles is mogelijk.
Als Dover Coastguard de zenders hoog op het klif heeft staan dan zou het al een hoop verklaren.
Het gaat in ieder geval om het VTIS gedeelte van Straat Dover. De verkeersbegeleiding dus. Zie onderstaande link
http://www.mcga.gov.uk/c4mca/mcga-hm_co ... vice_(cnis)/how_cnis_works.htm
(even copy/pasten die link. Ik krijg hem niet klikbaar om een of andere vage reden)
When and Where to Report
NE-bound traffic to Gris Nez Traffic via VHF Ch 13 when abeam the Bassurelle lightbuoy (50o33'N; 000o58'E).
SW-bound traffic to Dover Coastguard via
VHF Ch 11 not later than crossing a line drawn from North Foreland Light (51o23'N; 001o27'E)
to the Belgian and French borders (51o05'N; 002o33'E).
Er staat geen zender van kanaal 11 op het WPC, er staan er een aantal verspreid over het havengebied.
Dat wist ik niet. Ze komen in ieder geval Ver$%^& slecht binnen hier.
Bedankt Franc !
Groeten van Roland