Auteur Topic: LFL02 op 124.3000  (gelezen 5119 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 372
    • P2000
LFL02 op 124.3000
« Gepost op: 20 september 2010, 10:59:35 »
Gisteren bij deze inzet: 11:43:32 19-09-10  GROUP-1 A1 AMBU LFL02 Arendstraat/C 23 D 'S Heer Arendskerke hadk bon 73566

1420059MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Life-Line-2 / MMT 90.1)

Hoorde ik de Lifeliner 2 de landing inzetten op 124.3000 (123.4500) en ook het vertrek melden. (in nl) (freq, aangepast)

Ik had deze freg. als kustwacht in mijn scanner staan, volgens dit forum is het air to air.

Weet iemand hoe dit werkt? en bij wie LFL02 zich dan meldt, kon geen tegenbericht ontvangen.

(ben ook een leek in luchtvaart ontvangen, had gisteren wat vrije tijd over)
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Offline counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1860
Re: LFL02 op 123.4500
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2010, 13:41:05 »
Ik kan je nog niet verder helpen, maar in elk geval bedankt voor de tip !!!

Met vriendelijke groet,
Peter

Offline rik56

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 127
Re: LFL02 op 123.4500
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2010, 15:45:49 »
Bij mijn weten is 12345 het chit chat kanaal in de luchtvaart.

Dagelijks hoor je hier gewoon social talk van lijnvliegers.




grtn
Rik

Offline Daaf

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 2174
Re: LFL02 op 123.4500
« Reactie #3 Gepost op: 20 september 2010, 17:06:51 »
Citaat van: "Gaspieper"
Hoorde ik de Lifeliner 2 de landing inzetten op 123.4500 en ook het vertrek melden. (in nl)

De vraag nu is: Tegen wie meldde hij dat? Heb je het tegenstation ook gehoord?

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 372
    • P2000
Re: LFL02 op 124.3000
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2010, 07:03:49 »
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "Gaspieper"
Hoorde ik de Lifeliner 2 de landing inzetten op 123.4500 en ook het vertrek melden. (in nl)

De vraag nu is: Tegen wie meldde hij dat? Heb je het tegenstation ook gehoord?

Ik heb geen tegenbericht ontvangen, maar heb in het startbericht de frequentie aangepast, had op beide frequenties communicatie maar de lifeliner zat op 124.3000 en niet op 123.4500.  :oops::oops:
Misschien dat de experts nu wel weten wat dit is?
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 5055
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: LFL02 op 124.3000
« Reactie #5 Gepost op: 21 september 2010, 07:19:21 »
Citaat van: "Gaspieper"
Ik heb geen tegenbericht ontvangen, maar heb in het startbericht de frequentie aangepast, had op beide frequenties communicatie maar de lifeliner zat op 124.3000 en niet op 123.4500.  :oops::oops:
Misschien dat de experts nu wel weten wat dit is?

Amsterdam Information. FIC.

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 372
    • P2000
Re: LFL02 op 124.3000
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2010, 10:43:38 »
Citaat van: "Discriminator"
Amsterdam Information. FIC.

http://scannerforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=14118#p132037
Vond dit, wordt al wat duidelijker. (of is dit niet meer actueel?)

Bedankt.
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 5055
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: LFL02 op 124.3000
« Reactie #7 Gepost op: 21 september 2010, 11:16:58 »
Citaat van: "Gaspieper"
Vond dit, wordt al wat duidelijker. (of is dit niet meer actueel?)

Deze kaart laat zien in welk gebied Amsterdam Information werkzaam is. Het gaat hier om ongecontroleerd luchtruim, meestal tot 1500 ft boven land en FL055 boven zee waarin geen verkeersleiding wordt gegeven.

Een Flight Information Centre verstrekt informatie over
- ander verkeer, mogelijk ondersteund door radar, maar is niet verantwoordelijk voor separatie
- meteorologische omstandigheden
- vliegvelden
- elke andere informatie die bijdraagt aan een veilige vluchtuitvoering (actief zijn van gevarenzones, helpen van vliegers die verdwaald zijn, alarmering in noodgevallen, etc.)

-Rene