Auteur Topic: Bandscope De Bu-Tel voor de AOR arDV1 (ARCDV1PRO.EXE)  (gelezen 2001 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Wijkensis

  • Genealoog, verzamelaar, speurder
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
  • Speuren en verzamelen
Bandscope De Bu-Tel voor de AOR arDV1 (ARCDV1PRO.EXE)
« Gepost op: 11 juli 2019, 18:22:25 »
Wellicht allang "common-knowledge" maar omdat ik er nergens iets over terug vond; ben ik zelf maar gaan rommelen...

De nog best wel recente software van Bu-Tel voor de AORarDV1 ,  [arcdv1pro.exe]  zit ook een Bandscope.
Op Windows 10 zou deze niet draaien.

Deze bandscope werd ontwikkeld op een pc die cijferdigitalen behandeld en herkend dmv een puntje (leesteken).
De notatie van frequenties gaat dan ook met een puntje (niet met een comma).
Het toetsenbord geeft het wel aan als punt, maar als het om getallen gaat, "denkt" je pc in comma's als jij puntjes gebruikt.
De meeste Windows 10 geconfigureerde pc's hier ten lande werden dus ingesteld met het comma leesteken, om
van cijferreeksen, digitale getallen te maken.

Om de bandscope te laten functioneren, behoor je dus je pc even zo aan te passen, dat het apparaat in punten gaat "denken",
als het om nummernotatie gaat.

Dat doe je zo:
Configuratiescherm:
Toegankelijkheid:
Land en Regio:
daarin verschijnt "meer aanpassingen"
en als je dat aanclickt de optie : "Cijfergroeperings symbolen"
bij aanclicken blijkt dat je pc ingesteld werd met " ,  " (de comma)  ; verander dat in een punt.

even toepassen ; OK-jen; de vensterboel sluiten, en de bandscope heeft nergens geen last meer van.

Na  gebruik, zet ik deze verandering toch maar weer even terug,  dan kan niets anders verkeerd lopen,
juist om dat de comma niet meer zou worden herkend.....

Offline 5Kmaniak

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: Bandscope De Bu-Tel voor de AOR arDV1 (ARCDV1PRO.EXE)
« Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2019, 17:43:03 »
Hoi Wijkensis, mooi verhaaltje, ik zat er ook mee in het begin, maar Butel was zo vriendelijk om er vlug antwoord op te geven.
En wat is je ervaring met de bandscope, ik vond hem niet zo praktisch( lees snel) maar hij doet het in ieder geval😂

Ik gebruik de bandscope van eSPYonARD die is lekker snel en werkt ook prima met T-TC, ik heb hierdoor al heel wat gevonden.

Ik ben benieuwd naar je ervaring.

Grtz John