Auteur Topic: Radioddity gekocht  (gelezen 24399 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Mellowbol

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
Re: Radioddity gekocht
« Reactie #30 Gepost op: 20 april 2018, 07:11:03 »
Klopt Johan,
Ik ben een leek hierin en snap sommige dingen nog niet. Lol

Offline Mellowbol

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
Re: Radioddity gekocht
« Reactie #31 Gepost op: 20 april 2018, 07:12:35 »
Ik denk, ik vraag het gewoon hier, dan hoef ik jou niet te bestoken met vragen. Je bent erg druk namelijk. En dan ga ik je niet storen iedere keer.

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Radioddity gekocht
« Reactie #32 Gepost op: 20 april 2018, 12:05:42 »
Mellowbol waarom koop je niet gewoon een scanner? Daar zit Close Call op als je de goede hebt en dan hoef je alleen maar in de buurt te staan van een zendende porto en je scanner slaat er (meestal) op aan. Die Radioddity mag je eigenlijk helemaal niet gebruiken als je geen zendamateur bent, maar dat wist je vast al wel :)

Offline Kevinho

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 622
Re: Radioddity gekocht
« Reactie #33 Gepost op: 20 april 2018, 13:13:16 »
[...]Die Radioddity mag je eigenlijk helemaal niet gebruiken als je geen zendamateur bent of commerciële vergunning hebt, maar dat wist je vast al wel :)

;-)

Verder ben ik het er wel mee eens. Als je puur wil luisteren heb je weinig aan een porto. Edoch, als je een specifieke partij hebt om te beluisteren op DMR ben je vele malen goedkoper uit met zo'n porto dan met een DMR-scannert.
Test

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Radioddity gekocht
« Reactie #34 Gepost op: 20 april 2018, 15:18:36 »
Mellowbol waarom koop je niet gewoon een scanner? Daar zit Close Call op als je de goede hebt en dan hoef je alleen maar in de buurt te staan van een zendende porto en je scanner slaat er (meestal) op aan. Die Radioddity mag je eigenlijk helemaal niet gebruiken als je geen zendamateur bent, maar dat wist je vast al wel :)

Zenden is uitgeprogrammeerd.
Een DMR scanner? 1000 Eurie's, voor de leek niet te doorgronden v.w.b. gebruik.
SDR, voor de leek zeker niet te doen.
Op deze porto kan ook een buitenantenne, heeft ook scanfunctie.

Offline Mellowbol

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
Re: Radioddity gekocht
« Reactie #35 Gepost op: 22 april 2018, 09:23:54 »
@hennie, waar staat dat je de Radioddity niet mag gebruiken? Zoals Johan al zegt, uitzenden staat uit geprogrammeerd. Kan ik aanzetten, maar wat heb ik er aan om door de gesprekken van de brandweer heen te lullen?
Scanner had ik al naar gekeken en is rond de 1000 euro inderdaad.
Is wel te doen maar moet ik eerst even wat foto's extra verkopen ;-)
Vooralsnog vind ik het een fijn dingetje. Ik hoor veel bedrijven enz in de buurt. Brandweer nog niet gehoord, maar een echte brand is er ook nog niet geweest.

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Radioddity gekocht
« Reactie #36 Gepost op: 22 april 2018, 10:58:09 »
Dat is bij wet geregeld. Je mag de porto hebben, in de kast in de doos. Ook al staat zenden uit, je mag er ook niet mee luisteren. Is al vaker op dit forum voorbij gekomen. In de praktijk wordt het gedoogd heb ik het idee, nergens vragen ze mij om mijn licentie terwijl ik opzichtig mijn porto bij me heb. Politieagenten hebben daar helemaal geen zin aan en tijd voor. Maar als jij gecontroleerd wordt door het AT dan heb je wel een probleempje denk ik, echter zijn die onderbezet.

Het was maar een waarschuwing en een pocketscanner met DMR-ontvangst kost 469 euro en daar heb je, als je alleen wil luisteren, veel meer aan. Hoe dan ook, veel luisterplezier!

Offline vladi

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
    • scannerforum.
Re: Radioddity gekocht
« Reactie #37 Gepost op: 22 april 2018, 12:14:51 »
Middag , ik wordt er zo langzamerhand moe van de discusies,s over wel niet mogen luisteren op Dmr en dit en dat mag niet en er staan straffen op ik zal je dit vertellen heb zelf een luisterlicentie en loop regelmatig in Nijmegen ( stad , en aan de kade ben nog nooit aangehouden m.b.t bezit van dmr- Porto ) dus al met al laten we eens ophouden met dit azijn-p....... ) ik kan je vertellen de agenten nemen er geen tijd voor dit soort onzin en hebben er de tijd niet voor .

Bij the wat handhaving bijt zich alleen maar op parkeergelden momenteel

Groeten

Joop

NL13649.
Uniden 3500/AOR8200./ROTOR:KENPRO KR-400RC.

Offline Luister-SPY

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 727
  • UBC3600XLT - Retevis RT82
Re: Radioddity gekocht
« Reactie #38 Gepost op: 22 april 2018, 13:04:02 »
pakt die g77 ook automatische colorcode, en de rest op? of is dat echt alleen de md380 met de gehackte firmware

Offline Kevinho

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 622
Re: Radioddity gekocht
« Reactie #39 Gepost op: 22 april 2018, 13:45:26 »
Die gehackte firmware pakt nog geen CC op, alleen de talkgroups. Je zal dus frequentie, CC en TS goed ingesteld moeten hebben

De GD77 heeft ook zoiets, maar werkt erg omslachtig (monitor mode). Wil je echt lekker luisteren zou ik 30 euro extra neerleggen voor een MD380, heeft ook wat meer ruimte in de scanlists
Test

Offline Luister-SPY

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 727
  • UBC3600XLT - Retevis RT82
Re: Radioddity gekocht
« Reactie #40 Gepost op: 22 april 2018, 13:48:20 »
maar, dualband is wel heel relaxt :)

Offline Kevinho

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 622
Re: Radioddity gekocht
« Reactie #41 Gepost op: 22 april 2018, 13:50:55 »
Dan heb je binnenkort de UV380 :)
Test

Offline Luister-SPY

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 727
  • UBC3600XLT - Retevis RT82
Re: Radioddity gekocht
« Reactie #42 Gepost op: 22 april 2018, 13:55:27 »

Offline Reckless

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
  • Regio Nijmegen - Cuijk - Grave
Re: Radioddity gekocht
« Reactie #43 Gepost op: 22 april 2018, 22:37:09 »
Die gehackte firmware pakt nog geen CC op, alleen de talkgroups. Je zal dus frequentie, CC en TS goed ingesteld moeten hebben

De GD77 heeft ook zoiets, maar werkt erg omslachtig (monitor mode). Wil je echt lekker luisteren zou ik 30 euro extra neerleggen voor een MD380, heeft ook wat meer ruimte in de scanlists

Ik was van mening dat de GD77 alleen een frequentie nodig had om te kunnen luisteren naar DMR. Maar wat is dat het feitelijke verschil met de MD380?
Ik ben namelijk op zoek naar een makkelijke mobiele manier om DMR te kunnen luisteren voor een leuk prijsje natuurlijk.
UBCD3600XLT ~ UBC125XLT ~ UBC9000XLT ~ USC230 ~ Baofeng UV-5RA ~ 5x RTL R820T2 ~ Diamond NR-770H ~ Diamond X-50

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Radioddity gekocht
« Reactie #44 Gepost op: 23 april 2018, 06:54:30 »
VHF en UHF (MD alleen UHF).