Auteur Topic: yupiteru scanner MVT-7100  (gelezen 5193 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Phantom

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
yupiteru scanner MVT-7100
« Gepost op: 25 februari 2009, 12:58:41 »
Wie heeft een adres voor mij,waar ik een orginele oplaadstekker (plug) voor mijn scanner kan kopen. Ik ben daar zeer meegeholpen.YUPITERU heeft een dunne pen, ik heb al verschillende stekkers geprobeerd maar nog geen goede kunnen vinden.Vriendelijke dank, W.Visser.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2409
  • Apres moi le deluge
Re: yupiteru scanner MVT-7100
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2009, 13:01:02 »
Ik denk dat ze je bij http://www.radio-abe.nl/wel kunnen helpen.
Luisterspulletjes :)

Offline sensa06

  • teamleider technische groothandel
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
  • Ik ben helemaal niet nieuwsgierig .
Re: yupiteru scanner MVT-7100
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2009, 18:24:23 »
Citaat van: "Phantom"
Wie heeft een adres voor mij,waar ik een orginele oplaadstekker (plug) voor mijn scanner kan kopen. Ik ben daar zeer meegeholpen.YUPITERU heeft een dunne pen, ik heb al verschillende stekkers geprobeerd maar nog geen goede kunnen vinden.Vriendelijke dank, W.Visser.

ik werk bij de fixet en dar verkopen we universele adaptors en die past ook op mijn mvt-7100 dus ook op die van jou
Dus even bij een dhz winkel binnenlopen liefst bij een fixet uiteraard :)
Sensa06
Uniden bearcat BCT15x
Yaesu FRG-100
Alinco DJ-X11
Yupiteru MVT-7100
President Barry Mobiel
Kpo DX-5000 op sirio boomerang
rtl-sdr 10 khz-1.7 ghz

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1994
Re: yupiteru scanner MVT-7100
« Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2009, 22:27:01 »
DHZ zaken verkopen veelal ongestabiliseerde prut.

Offline Havik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 102
Re: yupiteru scanner MVT-7100
« Reactie #4 Gepost op: 27 februari 2009, 17:09:35 »
Citaat van: "Remon"
DHZ zaken verkopen veelal ongestabiliseerde prut.

Even nader verklaren :?

Wel erg makkelijk om dat te schrijven.  :|

Havik
Realistic 2006 en de 2005.  Antenne Diamond 130N

Offline chris 61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 127
Re: yupiteru scanner MVT-7100
« Reactie #5 Gepost op: 27 februari 2009, 17:44:31 »
Hallo :

Ongestabiliseerde voedingen geven meestal een lichte brom en geen konstante spanning,nou is dat bij het zenden van een groter belang als bij ontvangen,dus kan het goed werken voor een ontvanger die dus geen extra vermogen vraagt wat met een zender wel het geval is.



Groet:Chris
ubc780xlt truncktracker,ubc9000xlt,ubc200,kenwood r5000,long wire antenne,discone,D777,x50n

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1994
Re: yupiteru scanner MVT-7100
« Reactie #6 Gepost op: 27 februari 2009, 17:45:25 »
Citaat van: "Havik"
Citaat van: "Remon"
DHZ zaken verkopen veelal ongestabiliseerde prut.

Even nader verklaren :?

Wel erg makkelijk om dat te schrijven.  :|

Havik

Ik zoek al maanden naar twee deugdelijke adapters voor evenveel handscanners.

Wanneer ik bij een elektronicawinkel (Expert/MediaMarkt/EP) naar een adapter vraag hebben ze allemaal dezelfde OEM adapters uit China die onder verschillende merken worden verkocht. (Vivanco/HQ/et cetera) Zelfs bij communicatiewinkels verkopen ze deze troep. Onder troep versta ik adapters die fluiten, brommen, sissen en heel warm worden. Zelfs meerdere malen ruilen bracht geen oplossing.

Bij mijn zoektocht in doe-het-zelf zaken (Praxis, Gamma, Karwei, Formido) verkochten ze alleen maar ongestabiliseerde adapters, met een rimpelspanning die je niet in je scanner wilt hebben.

Offline Havik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 102
Re: yupiteru scanner MVT-7100
« Reactie #7 Gepost op: 27 februari 2009, 20:17:50 »
bedankt voor jullie uitleg :).

Nu weten anderen ook waarom ze geen adapter van Gamma of praxis (ga zo maar even door) moeten kopen
Ik zelf gebruik ook een adapter maar die heb ik ooit gekocht bij een ""Tandy winkel"" :) , (nou dan weet je wel hoe oud die is.) En werkt nog perfect.
Ik zou de vragen steller toch een advies willen geven neem je scanner mee en probeer het in de winkel uit.

Gr havik
Realistic 2006 en de 2005.  Antenne Diamond 130N

Offline leonski

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
    • http://www.lockonfiles.com/modules.php?name=Downloads&d_op=ns_dl_auth_full_list&author=Leons
Re: yupiteru scanner MVT-7100
« Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2009, 18:16:40 »
Citaat van: "Remon"
Ik zoek al maanden naar twee deugdelijke adapters voor evenveel handscanners.

Wanneer ik bij een elektronicawinkel (Expert/MediaMarkt/EP) naar een adapter vraag hebben ze allemaal dezelfde OEM adapters uit China die onder verschillende merken worden verkocht. (Vivanco/HQ/et cetera) Zelfs bij communicatiewinkels verkopen ze deze troep. Onder troep versta ik adapters die fluiten, brommen, sissen en heel warm worden. Zelfs meerdere malen ruilen bracht geen oplossing.

Bij mijn zoektocht in doe-het-zelf zaken (Praxis, Gamma, Karwei, Formido) verkochten ze alleen maar ongestabiliseerde adapters, met een rimpelspanning die je niet in je scanner wilt hebben.

Nou ik heb net een bij de karwei gekocht maar geen problemen tot zo ver. maar wat voor adapter moet je dan hebben?

Gert Jan

  • Gast
Re: yupiteru scanner MVT-7100
« Reactie #9 Gepost op: 19 maart 2009, 06:24:26 »
Stroom=stroom, voor opladen maakt het geen hol uit of je een Chineese, Afgaanse of Viaanse adapter gebruikt ;)

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1994
Re: yupiteru scanner MVT-7100
« Reactie #10 Gepost op: 19 maart 2009, 15:09:47 »
Citaat van: "Gert Jan"
Stroom=stroom, voor opladen maakt het geen hol uit of je een Chineese, Afgaanse of Viaanse adapter gebruikt ;)

Maar je moet wel onderscheid maken tussen wisselstroom en gelijkstroom.

Op het lichtnet (uit het stopcontact) zit wisselstroom, deze gaat door de transformator in de adapter, waarna er een lagere spanning uitkomt. Deze spanning is nog steeds wisselstroom. (wisselt 50 keer per seconde van richting)

Deze stroom moet rechtgetrokken worden, zodat er gelijkstroom ontstaat.



Heb je een ongestabiliseerde adapter, dan ziet het er als volgt uit: