Auteur Topic: Nieuwe portofoons Trigion in Rotterdam centrum  (gelezen 3224 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1323
Nieuwe portofoons Trigion in Rotterdam centrum
« Gepost op: 21 maart 2022, 11:00:44 »
Op 464.975 is winkel beveiliging actief in centrum Rotterdam. Volgens mij trigion.
In ieder geval wordt daar gesproken dat er nieuwe portofoons zijn uitgedeeld. Ze moeten ze nog niet gebruiken. Er wordt bij gezegd dat ze ook hun telefoon zijn. M.a.w. Waarschijnlijk dus 4G portofoons.
Of het werkelijk zo is?? We zullen het dus wel merken.
De luisteraars zijn vast gewaarschuwd.

Spoorfan

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
  • Rotterdam
Re: Nieuwe portofoons Trigion in Rotterdam centrum
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2022, 11:50:28 »
Dat zou heel spijtig zijn, maar niet verrassend. LTE-porto's lijken een beetje de trend bij winkelbeveiliging. Ze gebruiken ze al voor contact met politie en handhaving op het V-400-kanaal, dus met een beetje geluk gaat het om nieuwe porto's daarvoor. Ik vond het de afgelopen jaren wel al verwonderlijk hoe lang men hetzelfde systeem bleef gebruiken, zelfs zonder upgrade naar DMR o.i.d.

Ik houd het de komende dagen in de gaten. Het was toch één van de leukere dingen om naar te luisteren in centrum Rotterdam, dus dit zou zonde zijn.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
  • Rotterdam
Re: Nieuwe portofoons Trigion in Rotterdam centrum
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2022, 17:05:41 »
Het heeft er alle schijn van dat 469.4900 ('Beveiliging Winkelcentrum Lijnbaan' in de database) vervangen is door een PoC-systeem. Ik heb hem een paar dagen na de startpost hier voor het laatst gehoord en toen hoorde ik al veelvuldig de kenmerkende piepjes op de achtergrond en werd er duidelijk getest met nieuwe portofoons. Zelfs vanuit de binnenstad zelf hoor ik sinds eind maart alleen nog de beveiligers op 464.9750.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
  • Rotterdam
Re: Nieuwe portofoons Trigion in Rotterdam centrum
« Reactie #3 Gepost op: 5 januari 2023, 22:35:56 »
Het was hier de afgelopen twee middagen angstvallig stil op 464.9750 TQ114.8 ('Beveiliging Winkelcentrum Lijnbaan & Koopgoot (ARBVV Allround Beveiliging &  Recherche)' in de database). Ondanks de drukte in de binnenstad hoor ik helemaal niets meer, zelfs niet de communicatie rondom het sluiten van winkels die ik in het verleden dagelijks hoorde. Het kan natuurlijk dat de antenne-opstelling zo veranderd is dat ik het niet meer meekrijg, maar ik heb er geen goed gevoel over.

Zijn er nog andere luisteraars die dit ook gemerkt hebben? Ik denk dat een switch naar PoC sowieso een kwestie van tijd is (of was), maar jammer zou het wel zijn.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline SHUTTRR

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 236
Re: Nieuwe portofoons Trigion in Rotterdam centrum
« Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2023, 08:38:18 »
De 464.9750 heb ik afgelopen dinsdag vollop gehoord. Beveiligers die pauze namen en dit melden bij de "loopdienst".

Ik was in de binnenstad heb ze niet gezien maar volle bak binnen op de porto.

Woon te ver weg om ze 24/7 te monitoren.

Groetjes
Baofeng DM1701 | Informer Pro P2000 |

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
  • Rotterdam
Re: Nieuwe portofoons Trigion in Rotterdam centrum
« Reactie #5 Gepost op: 6 januari 2023, 18:35:29 »
De laatste keer dat ik luisterde was geloof ik op oudejaarsdag en toen was het ook nog business as usual. Vanmiddag heb ik een paar uur in de binnenstad rondgelopen met de 3600 in mijn binnenzak, maar ik heb geen activiteit gehoord.

Momenteel is er een grote stroomstoring gaande rond de Lijnbaan, maar 464.9750 is nog steeds helemaal stil, net als de andere PMT-kanalen en enkele kanalen die in het verleden in gebruik waren. Ik heb zo het vermoeden dat het helaas over en uit is.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21650
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Nieuwe portofoons Trigion in Rotterdam centrum
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2023, 14:12:39 »
Is het nu nog steeds zo stil?

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
  • Rotterdam
Re: Nieuwe portofoons Trigion in Rotterdam centrum
« Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2023, 15:05:05 »
Ik heb in ieder geval niets meer gehoord. Ik luister weliswaar niet dagelijks, maar gezien hoe druk het kanaal voorheen was denk ik zo dat er een nieuw systeem is. Ik vermoed PoC (ook omdat het toezichtsmodel/Victor-400 en Trigion dat reeds gebruiken), maar uitsluiten dat het een compleet nieuwe (wellicht digitale) frequentie is kan ik nog niet.

Ik zal eens goed opletten met wat voor apparatuur ik de mensen van ARB zie lopen als ik weer in de binnenstad ben.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline Johan !!

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: Nieuwe portofoons Trigion in Rotterdam centrum
« Reactie #8 Gepost op: 26 april 2023, 19:25:37 »
Ze lopen inderdaad met LTE porto's rond heb ik gezien

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2364
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Nieuwe portofoons Trigion in Rotterdam centrum
« Reactie #9 Gepost op: 26 april 2023, 21:01:21 »
Motorola Wave, hebben ook een LTE mobilofoon.

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1323
Re: Nieuwe portofoons Trigion in Rotterdam centrum
« Reactie #10 Gepost op: 17 mei 2023, 10:41:22 »
Vandaag voor het eerst in lange tijd weer eens in de centrale bibliotheek Rotterdam. Beveiliging liep met Poc portofoons.

Spoorfan