Auteur Topic: BirdyWP-Flex geen geluid?  (gelezen 4015 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Erikih

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
BirdyWP-Flex geen geluid?
« Gepost op: 14 september 2021, 15:52:25 »
Afgelopen Zondag heb ik een BirdyWP-Flex pieper overgekocht van iemand. Helaas komen er helemaal geen piepsignalen meer zodra er een melding binnenkomt. Het lijkt erop dat de speaker globaal is uitgeschakeld. Omdat ik ook geen menu optie heb met "Oproeptoon". Weet iemand hoe ik deze weer kan activeren? De "Luidheid" staat al op zijn hardst. Hieronder een foto van mijn pager. Ik hoop dat iemand mij hierbij verder kan helpen.


Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: BirdyWP-Flex geen geluid?
« Reactie #1 Gepost op: 14 september 2021, 16:06:18 »
Lijkt erop dat de speaker kapot is, vraag even aan de vorige eigenaar.
De vorige eigenaar ook even vragen alle menu's te aktiveren.
Met code 2029568 kun je snel het geluid testen.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: BirdyWP-Flex geen geluid?
« Reactie #2 Gepost op: 14 september 2021, 17:19:55 »
Heb je er ook een programmeerset bij gekocht?

Offline Erikih

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: BirdyWP-Flex geen geluid?
« Reactie #3 Gepost op: 14 september 2021, 17:22:50 »
Heb je er ook een programmeerset bij gekocht?

Ja, programmeerset heb ik erbij gekocht. Alleen ik heb geen standaard configuratiebestand. Want ik vermoed namelijk wel dat dit een instelling is, alleen kan ik die niet vinden onder TPLPagers.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: BirdyWP-Flex geen geluid?
« Reactie #4 Gepost op: 14 september 2021, 17:33:14 »
In het Technische Menu vind je Autotest. Na de test voor de rode en groene LED komt er een test voor de speaker en trilfunctie.

Offline Erikih

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: BirdyWP-Flex geen geluid?
« Reactie #5 Gepost op: 14 september 2021, 17:38:41 »
In het Technische Menu vind je Autotest. Na de test voor de rode en groene LED komt er een test voor de speaker en trilfunctie.

Thanks, die optie had ik al geprobeerd. Ook hier hoor ik geen geluid. Ik heb een behuizing besteld, dus misschien is alsnog het speakertje defect. Ik hou jullie dan op de hoogte.
« Laatst bewerkt op: 14 september 2021, 17:48:07 door Erikih (Website gevonden voor onderdelen.) »

Offline Erikih

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: BirdyWP-Flex geen geluid?
« Reactie #6 Gepost op: 7 oktober 2021, 16:18:42 »
Even een update.

De behuizing heb ik binnen, helaas heb ik daar ook geen piepgeluiden op. Ik heb een 2de pager gekocht (zelfde type) en daar de configuratie uitgelezen en weer ingelezen op de defecte pager maar dat hielp ook niet.

Kortom, het lijkt erop dat het probleem dus in de hoofdprintplaat zit wat niet eenvoudig te repareren valt. Deze printplaten worden mogelijk niet los verkocht neem ik aan?

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: BirdyWP-Flex geen geluid?
« Reactie #7 Gepost op: 7 oktober 2021, 16:31:18 »
Loop de printbaantjes/connector eens na, liefst even doormeten, ik kan me niet voorstellen dat er iets anders defect is.

Offline Erikih

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: BirdyWP-Flex geen geluid?
« Reactie #8 Gepost op: 7 oktober 2021, 17:45:04 »
Gedaan, maar niks vreemds kunnen vinden. Ik heb uiteindelijk beloten om van 2 pagers, weer 1 goede te maken. Omdat het schermpje ook steeds minder werd. Bepaalde lijnen zijn blanco. De pager die ik vandaag binnen kreeg had ook een beschadigd glaasje. Misschien een beetje sonde, maar had niet veel zin om hier uren mee door te gaan. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Offline Erikih

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: BirdyWP-Flex geen geluid?
« Reactie #9 Gepost op: 11 maart 2023, 13:57:40 »
Even een update over dit onderwerp. Net constateerde ik dat ik dit probleem ook had na het installeren van een firmware op een andere Birdy pager (zelfde type). Ik heb de laatste firmware gebruikt die voor de R2 pagers bedoeld was, maar kennelijk is dat de oorzaak geweest. Ik heb daarna de R3 firmware geinstalleerd en sindsdien is het probleem opgelost. De firmware die ik gebruikt heb is "BirdyWFlex v1.00.0___17-R3"

Wellicht handig voor anderen wanneer ze tegen dit probleem aanlopen.

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: BirdyWP-Flex geen geluid?
« Reactie #10 Gepost op: 11 maart 2023, 17:11:30 »
Fijn dat het opgelost is.
Ik denk niet dat het met de firmware zelf te maken heeft.
Wrs. is er een default menu instelling anders in je nieuwe firmware tov wat je al had ingesteld, waardoor je in de basisprogrammering nu weer geluid heeft.