Auteur Topic: Publicaties callsigns & freq.  (gelezen 2287 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline boonens

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Publicaties callsigns & freq.
« Gepost op: 31 augustus 2021, 22:53:18 »
Nadat e.e.a. (vele) jaren in de koelkast heeft gestaan, heb ik recent weer tijd en energie gevonden voor het uitoefenen van een oude hobby (spotten). Inmiddels heb ik een fraaie opvolger voor mijn oude Yupi gevonden in de vorm van een UBC125XT en de eerste tripjes zijn in voorbereiding.

Voor de broodnodige info maakte ik indertijd gebruik van enkele jaarlijkse publicaties als Callsign (van Photavia Press) en Goldwave (van NL bodem, geen idee meer wie de uitgever was). Deze lijken allen een stille dood gestorven en ik vroeg mij af of er nog soortgelijke handige boekjes verkrijgbaar zijn? Of verloopt alles tegenwoordig volledig met digitale databases? In dat laatste geval, welke zijn het meest bruikbaar voor de callsigns en bases in W-Europa? Avast bedankt voor de reactie!
UBC125XLT met Diamond RH-771 & Diamond MR-77B (auto)

Offline boonens

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Re: Publicaties callsigns & freq.
« Reactie #1 Gepost op: 6 september 2021, 16:26:34 »
Bijna 200x gelezen, maar niemand heeft nog willen reageren. Was het een wat dommige vraag?
Ik heb na veel googlen wel iets voor de UK gevonden; de UKAFG 2021 (UK Airband Frequency Guide) van Rick King. Ik begrijp dat dergelijke publicaties nooit zo update kunnen zijn als online databases en dat de doelgroep klein is, maar ik vond ze persoonlijk altijd erg handig.
UBC125XLT met Diamond RH-771 & Diamond MR-77B (auto)

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 864
Re: Publicaties callsigns & freq.
« Reactie #2 Gepost op: 6 september 2021, 17:58:52 »
Je geeft aan je best te hebben gedaan en niet lompweg een vraag geplaatst. Dan wordt je misschien geholpen: www.Scramble.nl een optie?

Offline Lord Flashheart

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: Publicaties callsigns & freq.
« Reactie #3 Gepost op: 6 september 2021, 18:10:45 »
Bijna 200x gelezen, maar niemand heeft nog willen reageren. Was het een wat dommige vraag?
Ik heb na veel googlen wel iets voor de UK gevonden; de UKAFG 2021 (UK Airband Frequency Guide) van Rick King. Ik begrijp dat dergelijke publicaties nooit zo update kunnen zijn als online databases en dat de doelgroep klein is, maar ik vond ze persoonlijk altijd erg handig.

Domme vragen bestaan niet,

In mijn optiek, voor Nederland althans, kan je hier goed terecht. Feedback en/of correcties komen ook vaak vanaf dit forum af.
Callsigns, vrij lastig te beantwoorden.

dit ook wellicht van nut zijn, maar wel vanaf Pagina 28
dit was toentertijd het topic n.a.v. de UHF change.

Wellicht niet helemaal wat je zoekt, maar een begin is het misschien wel.

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 634
Re: Publicaties callsigns & freq.
« Reactie #4 Gepost op: 6 september 2021, 21:59:49 »
De chatbox luchtvaart (via pull down pijltje) hierboven op dit forum niet vergeten…

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Publicaties callsigns & freq.
« Reactie #5 Gepost op: 7 september 2021, 06:50:47 »
Die kun je pas zien na 10? berichten.

Offline boonens

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Re: Publicaties callsigns & freq.
« Reactie #6 Gepost op: 7 september 2021, 22:08:15 »
Dan wordt je misschien geholpen: www.Scramble.nl een optie?

Dank voor de reactie, Hans! Mocht je bedoelen dat zij een boekje met frequenties of callsigns, dan zie ik die niet in de shop (misschien uitverkocht). Mocht je doelen op de frequenties in de Airfield Guides; dank om deze nog even te tippen. Ik gebruik deze nu inderdaad, samen met www.frequentiedatabase.eu (dank Lord Flashheart voor deze tip!).

@TTT242 @Discriminator Dank voor jullie reacties. Ik zie inderdaad niet zoiets als een chatbox luchtvaart. Ik zal niet direct het forum spammen, maar zal nu proberen ietsje sneller aan die 10 posts te komen ;)
UBC125XLT met Diamond RH-771 & Diamond MR-77B (auto)