Auteur Topic: Yaesu FT-1200 DX  (gelezen 21409 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Yaesu FT-1200 DX
« Reactie #15 Gepost op: 1 april 2017, 06:34:13 »
Het is een Icom IC-7300 geworden. Ik heb dat apparaat hier sinds woensdag. Menu's hier, shortcuts daar. Bestanden opslaan, settings terug zetten etc etc ;) Moses kriebel wat een machine! Het lijkt precies op de ervaring alsof je een nieuw stuk software aanleert. De mogelijkheden zijn bijna onbeperkt. Bovendien is het ook nog eyecandy. Ik kan mijn ervaring niet veel anders omschrijven als het gevoel dat je hebt met je nieuwe vriendin. :) Vlindertjes in de buik, slecht slapen, verward rondlopen, niet eten en dat nog fijn vinden ook!

Ik ben ondanks mijn extreem slechte antenne situatie voor HF (20 meter end-fed door een boom heen @ 5 meter boven straat-nivo tussen de flatten in) toch nog redelijk te horen. Zeker binnen Europa loopt het allemaal best aardig. Modulatie raporten zijn ronduit geweldig. Dingen als "You sound like FM" hoor ik regelmatig als ik in SSB werk :). Heel anders als met mijn HAM Multimode-II toen der tijd waarmee iedereen vroeg of mijn neus gebroken was ;) Ik kan dat ding van harte aanbevelen. De recenties zijn waar 1). Er is niets anders in die prijsklasse wat ook maar in de buurt komt. Yeasu en Kenwood zijn doomed als ze niet snel met iets komen wat daarop lijkt!

Anyway, ik ben QRV en ik krijg de grin niet meer van m'n bakkes :D

Bedankt voor alle adviezen. Het waren allemaal nuttige! Wellicht treffen we ons hier of daar op de band!

73, Patrick de PD3HF!

1) http://www.eham.net/reviews/detail/12742
QRO, einde probleem!

Offline Gotya

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 210
Re: Yaesu FT-1200 DX
« Reactie #16 Gepost op: 1 april 2017, 14:55:47 »
Gefeliciteerd, goede keuze, maar dat wist ik natuurlijk al.  ;)
Veel plezier en mooie verbindingen ermee.

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Yaesu FT-1200 DX
« Reactie #17 Gepost op: 1 april 2017, 15:03:35 »
Gefeliciteerd, goede keuze, maar dat wist ik natuurlijk al.  ;)
Veel plezier en mooie verbindingen ermee.

Jaja, dat was helemaal goed :)

TnX :)
QRO, einde probleem!

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Yaesu FT-1200 DX
« Reactie #18 Gepost op: 1 april 2017, 15:26:18 »
Leuk speelgoed. Veel plezier ermee  ;D

Offline kuls

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: Yaesu FT-1200 DX
« Reactie #19 Gepost op: 1 april 2017, 18:50:41 »
dank je wel voor dit topic rexodus , dit maakt mijn beslissing voor de toekomst weer iets gemakkelijker

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Yaesu FT-1200 DX
« Reactie #20 Gepost op: 2 april 2017, 03:14:17 »
Leuk speelgoed. Veel plezier ermee  ;D

:D
QRO, einde probleem!

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Yaesu FT-1200 DX
« Reactie #21 Gepost op: 2 april 2017, 03:20:15 »
dank je wel voor dit topic rexodus , dit maakt mijn beslissing voor de toekomst weer iets gemakkelijker

Ik heb nog niets te mekkeren op wat kleinigheidjes na die overkomelijk zijn. Zal vast in de volgende firmware updated zijn. Ze luisteren naar klanten bij Icom. Eigen ervaring met de helpdesk voordat ik kocht al!

Ook met je PC. Kabel insteken en de rest werkt vanzelf! Mooi als je een van de meest gewilde transceivers hebt. Coders houden er rekening mee :)

Succes met het maken van je keuzes. Ik heb geen spijt! Gaat ook niet komen met al die ++ recenties!
QRO, einde probleem!