Auteur Topic: Antenne  (gelezen 2348 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Frans

  • Gast
Antenne
« Gepost op: 9 september 2004, 10:13:31 »
Hallo, wie kan mij helpen. Ik woon in Almere en wil graag schiphol ontvangen. Nu kan ik wel de vliegtuigen onvangen, maar omdat Almere zo laag licht kan ik schiphol moeilijk ontvangen. Nu kan ik geen al te grote antenne op mijn dak plaatsen en zoek ik een goede maar kleine antenne waarmee ik schiphol, zoals grond en push back etc, wel goed kan ontvangen. Kan iemand mij een goede advies geven?

Alvast bedankt voor de moeite. Frans.

ArieScanner

  • Gast
Re: Antenne
« Reactie #1 Gepost op: 9 september 2004, 15:59:56 »
Misschien een binnen -antenne, voor meer informatie moet je terecht bij de Antenne kenner

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21742
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase

aor

  • Gast
Ik woon in Almere en wil graag schiphol ontvangen
« Reactie #3 Gepost op: 9 september 2004, 17:06:47 »
OP ongeveer 30 km van SPL zou je de GND frequenties moeten kunnen ontvangen. Wil je beter of meer kunnen ontvangen dan is de beste oplossing de antenne zo hoog mogelijk buiten het huis te plaatsen ( een sprietje op 20m ontvangt beter dan de beste antenne op 10m op dezelfde frequentie). Verder kun je nog denken aan antenne versterkers zoals de LNA3000 150 euri of jim m75 80 euri. De antenne die Johan noemt heb ik zelf in gebruik en ben er tevreden over. Zelf zit ik 85 km van SPL en ontvang de GND frequenties net verstaanbaar met airmaster op 15m met lna 5000. Ik zou kiezen voor een goede discone 2m boven de nok van het dak met een LNA 3000 en goede coax...................