Auteur Topic: In diepe slaap  (gelezen 3796 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Terry

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
    • Twitter
In diepe slaap
« Gepost op: 24 juli 2014, 11:10:06 »
Een paar dagen terug heb ik in 1 van mijn scanners met behulp van de discriminator site (bedankt) een discriminatoruitgang op mijn scanner gemaakt.

Omdat ik het eerst wou proberen via mijn soundcard duurde het allemaal wat langer voordat ik het werkend kreeg (Volume komt erg nauw) Maar het werkt!

Groot was dan ook mijn verbazing toen ik de volgende dag de laptop uit zijn slaap haalde de scanner aanzette en ik niks zag verschijnen op het scherm.

Na wat testjes of alles nog werkte, bleek het aan het programma te liggen, hij was opeens doof geworden!

Ik heb PDW weer aan de praat gekregen door met het ingangsvolume te spelen. Zo gauw ik het metertje in de rechterbovenhoek uit zag slaan heb ik het schuifje weer op het oude niveau terug gezet (2 streepjes boven  0). Het programma blijft daarna ook gewoon werken, en onder de meter staat 100% aangegen.

Vanmorgen had ik het zelfde probleem nadat ik vannacht als test alleen de scanner had uitgezet.

Mijn vragen aan jullie, is deze (ik noem het maar ff zo) instabiliteit te wijten aan het feit dat ik het via de soundcard doe?  En hebben meer mensen met dit probleem te maken?

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: In diepe slaap
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2014, 11:33:40 »
Windows XP? Of 7? Het zou door de slaapstand kunnen komen. Er zijn meer programma's die daar last mee hebben
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Terry

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
    • Twitter
Re: In diepe slaap
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2014, 11:52:53 »
XP

Maar dat heb ik door vannacht alleen mijn scanner uit te zetten en de laptop dus gewoon aan te laten, uitgesloten dat het aan de slaapstand zou kunnen liggen.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: In diepe slaap
« Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2014, 16:12:33 »
Via de soundcart werkt doorgaans zeer slecht. PDW Is daar erg gevoelig voor.
Met een Flexbox werkt het altijd goed, en via de USB-poort. Geen losse extra voeding of scanner nodig.

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: In diepe slaap
« Reactie #4 Gepost op: 25 juli 2014, 16:05:41 »
Via de soundcard is inderdaad kwalitatief niet de meest betrouwbare optie. Doch ik heb het jaren lang zo gebruikt. Goed ingesteld en met een behoorlijk sterk signaal dat ook uit de scanner dan weer niet overstuurd is, waren de resultaten bij mij dan doorgaans 100%.
Het probleem van "instabiliteit" ken ik ook. Als je XP op standby/slaapstand zet of de scanner (langdurig) uit zet en de computer aan laat, dan gaat er iets mis.
Dus: als je niet doorlopend wilt decoderen moet je de computer geheel uitzetten en later weer inschakelen.  
Die slaapstand problemen (met XP) treden echter ook op bij het gebruik van de slicer via de RS232 poort is mijn ervaring. Ook met de RS232 interface. Doch dat ligt aan het functioneren van de slaapstand van de PC en niet aan PDW of de randapparatuur.
Een dergelijke ervaring heb ik namelijk met meer apparaten die zo zijn verbonden.
En om degene voor te zijn waar het wel goed gaat  :P .... Ook ik heb ervaren dat niet iedere RS232 poort dat probleem heeft.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: In diepe slaap
« Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2014, 16:14:35 »
Het voordeel dat de de USB versie heeft, is dat de slicer niet meer nodig is.
Nadeel van USB is dat wanneer je de box er uit neemt, en later weer inplugt op een andere poort terug kan komen (als je veel van randapparatuur wisselt).
Een maal aangesloten blijft het werken.
Slaapstand heb ik geen ervaring mee in XP, ik gebruik geen slaapstand én geen XP.

Offline Terry

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
    • Twitter
Re: In diepe slaap
« Reactie #6 Gepost op: 25 juli 2014, 18:25:19 »
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe :D


Voorlopig laat ik dan maar de Scanner en (oude) Laptop aan. Dat is zeker de goedkoopste oplossing ;)

Ik ga trouwens voor de scanner een ontvanger bouwen, want ik vind het zonde om een scanner hiervoor te gebruiken.