Auteur Topic: Filter label word text search  (gelezen 4595 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Svennos

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Filter label word text search
« Gepost op: 20 februari 2014, 10:55:31 »
Ik heb nu al even PDW draaien op een laptop hier thuis met een filter lijst waar "alle" capcodes in staan met bijbehorende diensten die bijna allemaal op monitor only staan met show label. Maar de capcodes voor brandweer Uitgeest heb ik niet op monitor only maar wel met command execute staan. Ook heb ik een filter die zoekt op text naar "uitgeest" voor de politie persberichten en ambulances. Die heb ik het label "Uitgeest Text" gegeven. Alleen is het zo dat als ik een melding voor brandweer Uitgeest krijg staat er als label in het onderste vakje van PDW "Uitgeest Text" ipv "BRW Uitgeest (Vrijwilligers)". Ik heb de filter text search al onder de capcodes van brandweer Uitgeest staan maar het werkt niet. Is hier een oplossing voor? Zelfde geld voor de ambulances. Komen niet de opgeroepen ambulances te staan maar de "Uitgeest Text".

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Filter label word text search
« Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2014, 13:15:30 »
De filtering klopt wel, want je hebt bij het filteren op "Uitgeest" een nieuw label aangemaakt nl "Uitgeest text".
Als ik je vraag en gewenste oplossing goed begrijp kun je dit oplossen door de capcodes waarvan je verwacht dat die ooit ook "Uitgeest" in de bericht regel hebben staan, dubbel op te nemen in je filter bestand. Waarbij er één ook de tekst filtering heeft en monitor only niet aangevinkt is. De optie met dat tekstfilter voor Uitgeest altijd direct boven de "algemene" in het filterfile zetten
 
bijvoorbeeld in mijn filterfile doe ik dat voor A1 meldingen betreffende Uden alsvolgt:
1,"1121280","RAV Brabant-Noord standplaats Veghel (Ambu 21-%456)","A1&UDEN",0,0,0,2,0,"",24,29-11-13,19:42:47
1,"1121280","RAV Brabant-Noord standplaats Veghel (Ambu 21-%456)","",2,0,0,2,0,"",2820,20-02-14,10:29:10

Dus als de Ambu met nummmer xyz met standplaats Veghel volgens de meegezonden tekst A1 uitgaat naar Uden wordt hij gefiltert met hetzelfde label als gebruikelijk in het gefilterde gedeelte. Voldoet hij niet aan de voorwaarde dan staat hij met hetzelfde label gewoon in het monitor gedeelte.

René van Zon

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Filter label word text search
« Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2014, 13:24:45 »
Het is inderdaad zo dat PDW altijd maar 1 filter pakt, nooit meerdere. Je zult dus inderdaad meerdere filters moeten maken waarbij de meest significante (meeste info waar PDW op moet letten) bovenaan moet staan.

Offline Svennos

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Filter label word text search
« Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2014, 14:11:34 »
Ik snap hem. Bedankt voor het antwoord.

PDW verkiest de filter text boven de filter capcode bij het printen van de labels.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Filter label word text search
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2014, 21:34:37 »
Ik snap hem. Bedankt voor het antwoord.

PDW verkiest de filter text boven de filter capcode bij het printen van de labels.

Eh nee dat zei ik niet, PDW past het eerste de beste bruikbare filter en dat kan van alles zijn. Daarom moet je zo specifiek mogelijk beginnen en zo min specifiek mogelijk eindigen, voorbeeld :

1234567 "binnenbrand" (binnenbrand in de eigen gemeente)
1234567 "brand" (brand in de eigen gemeente)
1234567 (willekeurige melding in de eigen gemeente)
1234??? "binnenbrand" (binnenbrand in de regio)
1234??? "brand" (brand in de regio)
1234??? (willekeurige melding in de regio)
??????? (alles wat overblijft)

De laatste is zeker niet noodzakelijk, maar is maar een voorbeeld. Als je de volgorde omdraait :

1234567 (willekeurige melding in de eigen gemeente)
1234567 "brand" (brand in de eigen gemeente)
1234567 "binnenbrand" (binnenbrand in de eigen gemeente)

Dan zal elke melding op 1234567 door het eerste filter gepakt worden. Die voldoet namelijk volledig en PDW zal niet verder zoeken of er nog een filter is waar ook tekst bij hoort. Die volgorde moet je daarom zelf goed zetten. Maar als het goed is doet PDW dat zelf als je de filters op volgorde laat zetten, als ik dat ooit goed gebouwd heb :)

Vroeger kon je de volgorde overigens niet zelf bepalen, elk nieuw filter kwam volgens mij onderaan te staan. Het is in de loop der jaren dan ook wel aardig flexibel geworden. Zo flexibel dat het niet altijd even transparant meer is :)

Offline Svennos

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Filter label word text search
« Reactie #5 Gepost op: 20 februari 2014, 22:43:10 »
Oke hij is nu helemaal duidelijk. Voor de snelle test heb ik me hele lijst van filters gekopieerd naar een ander bestand en vervolgens via notepad de instellingen veranderd en uitgeest erachter gezet (niet de geheel nette manier....). Nu heb ik alle capcodes dubbel maar bovenaan staat de lijst met Uitgeest erin. Zo te zijn krijg ik wel alle meldingen op monitor panel binnen. Gaat helemaal goed. Nu nog wachten op een melding voor Uitgeest.

Enige nadeel is dat als ik de filter list open en wilt zoeken in de lijst dan crasht ie... Lijst te lang?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Filter label word text search
« Reactie #6 Gepost op: 20 februari 2014, 22:48:20 »
Nouja het zou kunnen dat je met notepad een foutje hebt gemaakt waardoor er nu iets in de filters.ini staat wat niet conform het juiste formaat is. Dan kan PDW inderdaad crashen en daarom is editten buiten PDW volledig voor eigen risico en is het handig om te weten waar je mee bezig bent en welk formaat PDW verwacht (kwestie van de regels een beetje bestuderen).

Offline Svennos

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Filter label word text search
« Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2014, 22:52:02 »
Dat zou inderdaad kunnen dat er een klein foutje is gemaakt. Heb wat bestudeerd hoe de regels eruit zien maar met bijna 19000 regels kan er inderdaad een foutje zijn. Maar het openen van de filters is wel weer goed. Staat het wel goed met een paar steekproeven. Vraag me wel af waar het tweede getal voor staat. In de source staat 2: Wavenumber. Wat zijn de waardes en wat doet elke waarde?

Edit:

Denk al gevonden:

strcat(temp_str, filter.wave_number == -1 ? "NoSound" : wave_names[filter.wave_number]);

Staat voor het geluid. En dan de optie NoSound.