Auteur Topic: Uitleg filters.ini PDW  (gelezen 6631 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline steadye

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Uitleg filters.ini PDW
« Gepost op: 18 april 2009, 01:17:02 »
hallo,

Ik heb even vraagje over de filters.ini. Ik kan namelijk nergens een uitlegje vinden wat bepaalde velden nu doen, met name  laatste velden 0,0, etc..

Filter3=1,"000100000","Amsterdam-Amstelland / brandweer Regionaal / Proefalarm","",0,0,0,1,0,""

Ik heb bijvoorbeeld wel een wildcard filter gemaakt, maar ik krijg dan geen labels mee in de filtered messages view.

Asl iemand hier een overzichtje,handleiding oid van heeft ben ik je zeer erkentelijk.

gr,
Eddie

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Uitleg filters.ini PDW
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2009, 02:13:29 »
Eddie,

Het is niet dat dat geheim is ofzo, maar waarom wil je de opbouw van die file weten als een bepaald filter niet doet wat je wilt? Zulke dingen kun je beter vanuit PDW zelf bewerken, want als er een foutje in een externe bewerking sluipt dan kan dat in het ergste geval leiden tot een vastloper. Daarom voel ik er niet zoveel voor om dergelijke externe bewerkingen te ondersteunen.

Hoe dan ook, in jouw geval zou je kunnen kijken of er wel een vinkje staat bij "Show Filter Label".

Groeten, Peter.

Offline steadye

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Uitleg filters.ini PDW
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2009, 15:21:50 »
Peter,

Het meeste probeer ik ook wel vanuit  PDW echter als je een wildcard filter aanmaakt dan is het show filter label uitgegrijsd.
Als je iets in het labelfilter invult kan je het vakje wel selecteren maar krijg je altijd hetzelfde label. Of zijn daar ook iets van variablen in te voeren ??

Dat soort dingen ben ik nog niet uit..

alvast bedankt,
Eddie

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Uitleg filters.ini PDW
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2009, 15:26:27 »
Eddie,

Wat er mis gaat weet ik niet, maar bij het invoeren van een wildcard moeten alle velden en vakjes gewoon beschikbaar blijven. Het enige waar het greyen van "Show Filter Label" op triggert dat is de inhoud van "Label". Zodra daar iets is ingevuld, ongeacht de lengte, dan moet "Show Filter Label" aan te vinken zijn. Als dat niet zo is dan vraag ik me af welke versie je hebt? En dan nog vraag ik me af of het ooit anders is geweest, er is volgens mij nooit een aparte controle geweest op vraagtekens....

Groeten, Peter.

Offline steadye

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Uitleg filters.ini PDW
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2009, 20:51:25 »
Peter,

Ik gebruik 2.53.

Wat ik wil is alle berichten van brandweer Drenthe  filteren en deze dan een apart geluid meegeven en wegschrijven naar een file drenthe.txt.

Ik gebruik dan als adress 00050????
text en label niks want ik wil alles zien
en enable seprate filter file met de file naam.

Het show Filter label veld is dan uitgegrijsd.

Het filter wordt wel gehit. Alleen zowel in het monitor als het filtered messages veld wordt er dan geen label meer meegegeven.
dus ik dacht ik verander in de filters.ini file de string in:
Filter1020=1,"00050????","","",0,5,0,1,1,"drenthe.txt"

Ik was er al wel achter dat de een na laatste 1 het show label vinkje was. Het show filter label vinkje is nu wel geselecteerd alleen wel in een uitgegrijsd veld.
Echter er verschijnen nog steeds geen labels, ook niet in de export file.

Wellicht heb ik het gebruik van filters niet helemaal goed door, maar hoe zou het dan moeten ?

gr,
Eddie

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Uitleg filters.ini PDW
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2009, 21:56:49 »
Als je bij het veld 'label' niks invult, krijg je natuurlijk ook geen labels te zijn en is het selectiehokje 'Show filter label' inderdaad grijs. Als je bij een capcode, of zoals bij jou een groep capcodes een label wilt hebben, moet je tekst in het veld 'label' zetten.

0901170 als cap, label GM-Ede-Bennekom blusgroep, filterfile c:pdwloggm.txt, audio sound4.wav
0902??? als groep, label GM onbekend, filterfile c:pdwloggm.txt, audio sound 2.wav

Een label is dus een stuk tekst waarmee je voor je zelf caps van een naam kunt voorzien. Laat je dus het veld 'labels' leeg zie je alleen caps en geen labels.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Uitleg filters.ini PDW
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2009, 09:56:57 »
Ron heeft het helemaal bij het juiste eind. Je zegt dat je geen labels te zien krijgt, maar die vul je ook niet in. Niet lullig bedoeld, maar welke tekst zou je dan te zien willen krijgen bij een filter? PDW weet natuurlijk niet zonder meer van welke regio een capcode is. Enerzijds zijn er namelijk zat uitzonderingen (regio's kunnen ook op elkaars codes alarmeren) en daarnaast zijn er veel meer netwerken dan alleen P2000 waarbij dezelfde codes wereldwijd vele malen gebruikt kunnen worden...

Groeten, Peter.

Offline steadye

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Uitleg filters.ini PDW
« Reactie #7 Gepost op: 19 april 2009, 14:25:30 »
Blijkbaar heb ik dus een andere perceptie van een filter.

Ik had voor ogen; ik filter alle alarmeringen van regio drenthe met capcode via 00050???? al deze alarmeringen schrijf ik weg naar een file drenthe.txt en laat eventueel een apart geluid horen bij alarmeringen van deze capcode.

Zoals ik het nu dus begrijp wordt een filter gebruikt om een selectie van berichten een bepaald label mee te geven.

Ik zou dus nu bij om mijn doel te bereiken bij alle drenthe Korpsen pers tuk het monitor only vinkje uit schakelen. Geluid selecteren, alleen het schrijven naar 1 file zal dan dus wat lastiger worden of append die gewoon de meldingen in de file ?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Uitleg filters.ini PDW
« Reactie #8 Gepost op: 19 april 2009, 16:51:05 »
Eddie nog steeds snap ik niet waar de kink in de kabel zit, maar wat jij wilt dat kan gewoon. Je kunt enkele capcodes benoemen (labelen) maar ook groepen codes (middels wildcards). Ik zie jou niets noemen wat niet mogelijk is.

Je maakt een nieuw filter aan met de capcode 00050????, geen text, label "BRW Drenthe" (of iets van gelijke strekking), separate filteren naar drenthe.txt en je kiest 1 van de geluidsopties.

Vervolgens kun je voor bepaalde codes een apart geluidje af laten spelen, gewoon door 0500000.wav in de map Wavfiles te zetten, er wordt altijd gezocht naar de complete capcode, ook al filter je met een wildcard.

Nog steeds snap ik je eerste vraag niet. Er verschijnt geen label, maar dat komt omdat je die niet hebt opgegeven.

Nog even om bepaalde zaken uit te sluiten, het is niet mogelijk om de filters.ini te "hacken". Je kunt niet stiekum opties aanzetten die je vanuit PDW niet aan kunt zetten. Oh ja, je zou best "Show Label" op 1 kunnen zetten, maar ga er maar vanuit dat dat zonder meer een ongewenst resultaat geeft op het moment dat er helemaal geen label is opgegeven. Daarom zijn sommige opties onder bepaalde omstandigheden "greyed". PDW denkt mee en aktiveert bepaalde opties pas als het mogelijk is. Zo kun je ook geen label kleur opgeven als er geen label is opgegeven. Immers, wat zou er dan een kleur moeten krijgen??? Nogmaals, er zijn dus geen verborgen opties of hack-mogelijkheden. Alles wat mogelijk is kun je gewoon vanuit PDW instellen, daarom snap ik vanaf het begin jouw vraag over de opbouw van die file niet helemaal...

Groeten, Peter.

Offline steadye

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Uitleg filters.ini PDW
« Reactie #9 Gepost op: 19 april 2009, 22:04:40 »
Peter,

Het initiele probleem was dat ik in de filtered messages met een wildcard filter wel de capcodes zag maar geen label met het korps.
Aangezien als je geen label invult het vakje show label uitgegrijsd was, dacht ik dat ik het in de filters.ini aankon zetten door een 1 tje te zetten op de juiste plek. Echter dan verschijnt er wel vinkje in het uitgegrijsde veld. dus mijn eigenlijke vraag wat omdat ik niet helemaal wist wat ik deed wat er dus in de filters.ini aangepast kon worden. Maar je hebt gelijk dat je dat niet zou moeten doen.

Ik heb alle capcodes van drenthe reeds met een label in de filter file staan, dus het wildcardfilter komt onderaan en zal dan dus alleen maar gelden voor niet bekende capcodes. Daar zou je dus een label "onbekend" oid aan kunnen hangen.

Ik ben er inmiddels al wel uit.
thx voor alle ondersteuning, overigens complimenten voor het snelle reageren op dit forum.

Eddie