Auteur Topic: Probleempjes met PDW + Flexbox  (gelezen 4262 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Vraagteken

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Probleempjes met PDW + Flexbox
« Gepost op: 8 juni 2008, 17:57:19 »
Sinds enige tijd heb ik een Flexbox Gold om P2000-berichten mee te ontvangen. Deze is aangesloten op een Windows XP computer middels de compoort.  Het werkt allemaal aardig goed, helemaal als je zoals ik alleen de online monitoren gewend bent.

Na wat stoeien, spelen, proberen en testen met PDW loop ik tegen de volgende twee dingen aan, ik denk dat het niet helemaal gaat zoals het zou moeten:

1. Regelmatig ontvang ik alleen een melding op groepscode 2029568, de gealarmeerde capcodes in die groep komen dus niet door.

2. Met enige regelmaat ontvang ik onleesbare alarmeringen.

Ik weet niet of beide problemen verband met elkaar houden of niet. Wel heb ik er hier en daar al wel wat over gelezen, maar ik hoop dat iemand me even een stukje opweg kan helpen.



Harold

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: Probleempjes met PDW + Flexbox
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2008, 19:12:54 »
Probeer je Flexbox maar eens op een pc met Windows 98 zul je al grotendeels verlost zijn van je verminkte berichten. Ik had namelijk precies hetzelfde met mijn Flexbox i.c.m Windows XP  ;)

Offline Vraagteken

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Probleempjes met PDW + Flexbox
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2008, 00:36:04 »
Ik heb het dus inderdaad sinds vandaag op aanraden van een andere flexbox gebruiker op Windows 98 draaien en het werkt als een trein! Geen onleesbare berichten meer en group calls zijn ook helemaal compleet.

Was alles maar zo simpel!

Nu kan ik dus beginnen met het updaten en aanvullen van mijn capcode filters... dat wordt nog een beste klus.



Bedankt in ieder geval!

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21685
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Probleempjes met PDW + Flexbox
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2008, 07:00:41 »
Zo zie je maar weer dat dit soort dingen ook vaak afhankelijk zijn van de pc.
Zo heb ik hier een Dell met een Intel Celeron 2.4 GHz processor. PDW draait perfect via de compoort.
Ik heb ook een Medion met een P4 3.0 GHz processor, PDW via de compoort levert alleen maar verminkingen en gemiste berichten op.
Echter via de geluidskaart gaat het weer perfect. RX Quality 100%, geen verminkingen en ook geen gemiste berichten.

Offline rik56

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 127
Re: Probleempjes met PDW + Flexbox
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2008, 09:00:21 »
eigenaardig toch,
hier op de medion p4 3Mhz loopt het via de compoort als een trein,
wat betreft de RX kwaliteit ben ik de toetscombinatie vergeten om deze op te roepen maar vermoed dat deze ook dik in de 90 pct zal liggen.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21685
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Probleempjes met PDW + Flexbox
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2008, 09:13:24 »
Citaat van: "rik56"
wat betreft de RX kwaliteit ben ik de toetscombinatie vergeten om deze op te roepen

Druk eens op de toets F12.

Offline rik56

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 127
Re: Probleempjes met PDW + Flexbox
« Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2008, 15:46:57 »
Bedankt, onmiddelijk genoteerd :)

rx qual. 96.6

Offline Vraagteken

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Probleempjes met PDW + Flexbox
« Reactie #7 Gepost op: 12 juni 2008, 20:14:16 »
Wat is zo'n beetje een normaal verlies?

Het is mij opgevallen dat hij de RX-quality per ontvangen bericht berekent, en het dus geen "overall indicatie" is...

Op dit moment zit hij wel op 100% maar heb ik van 742 groupcalls er 4 gemist. Omdat ik nieuwe ben met flexbox en pdw ben ik wel benieuwd of jullie mij kunnen vertellen of dit een aanvaardbaar aantal is, of dat ik toch niet iets aan de afstelling / opstelling moet veranderen.