Auteur Topic: Even voorstellen uit Leeuwarden  (gelezen 711 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Fr@nk

• Nieuw Lid
  • *
Even voorstellen uit Leeuwarden
« Gepost op: 31 augustus 2024, 14:52:19 »
Hallo luitjes, even voorstellen;

Frank uit Leeuwarden.

Na meer dan 35 jaar toch maar weer eens een scanner gekocht.

Mijn vorige tijdperk was een “thuisscanner” met kristallen die ik van een buurman had gekregen en later van m’n zakgeld een Uniden BC200XLT gekocht. Wat een prachtige tijd was dat ! En ik hoop nu ook weer met veel plezier deze hobby uit te gaan oefenen.

Nu de UBC125XLT aangeschaft, dat schijnt nml een leuk model te zijn om weer mee te beginnen volgens diverse leden hier op het forum.
Een mooi toestel en was ook erg gemakkelijk te programmeren via de laptop.

Wat antennes betreft; veel artikelen al door zitten spitten  om maar de juiste te kiezen.
Ik luister eigenlijk alleen maar naar militair en civiel vliegverkeer, dus voor het gebruik in de auto heb ik de MR77 aangeschaft.
Voor mobiel (wandelend, fietsend) zit ik aan de RH-771 te denken, maar die schijnt overal uitverkocht of in backorder te staan.

En voor vaste montage op de gevel twijfel ik nog tussen de X50 en de D777, daar kan ik nog niet helemaal uit komen, ondanks alle artikelen die ik hier op het forum heb gelezen. Dus tips of adviezen zijn altijd welkom !

Online www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Even voorstellen uit Leeuwarden
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2024, 14:54:27 »
Welkom, veel plezier. Grt. Werner.
De RH771 heb ik nog 1 stuks op voorraad op dit moment.
(De 125 heb ik ook op voorraad).

Offline Fr@nk

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2024, 15:02:48 »
Welkom, veel plezier. Grt. Werner.
De RH771 heb ik nog 1 stuks op voorraad op dit moment.
(De 125 heb ik ook op voorraad).

Ik heb je even een pb gestuurd Werner

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2024, 15:07:01 »
Ik luister eigenlijk alleen maar naar militair en civiel vliegverkeer,
En voor vaste montage op de gevel twijfel ik nog tussen de X50 en de D777, daar kan ik nog niet helemaal uit komen, ondanks alle artikelen die ik hier op het forum heb gelezen. Dus tips of adviezen zijn altijd welkom !

Als je echt alleen luchtvaart luistert zou ik de D777 nemen.

Offline BobHGL

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2024, 15:18:07 »
Ik heb een X50 en D777. Voor VHF air presteert mijn X50 beter. Ik weet niet hoe dat zou zijn als ik ze van plaats zou verwisselen. Ze staan op een meter afstand van elkaar. Ook weet ik niet welke voor mil air beter presteert.

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2024, 16:19:46 »
Hoi Frank,

Welkom op het scanneforum, alvast veel luisterplezier.

Ik gebruik zelf ook een D777 voor de luchtvaart, al merk ik weinig verschil met de Comet GP5N (VHF/UHF) antenne. Beiden doen het prima.

Heeft ook te maken hoever je de luchtvaart zou willen beluisteren (binnenhalen). Ik luister vooral het lage vliegverkeer.

Vanuit Vlissingen hoor ik de helikopters westelijk van Texel rechtstreeks (200km), en bof ik ook met een grondstation van A'dam Info in de buurt.

Ditzelfde geldt ook voor Dutch Mil waar ik beide kanten kan ontvangen. Met name voor het lage vliegverkeer boven zuid- en oost-Zeeland en Brabant.
Groeten van Michel