Dank heren voor de snelle reactie’s. Daardoor ben ik even gaan piekeren waarom het aan deze kant mis lijkt te gaan. Ik bleek nl ook ineens problemen te hebben met Sentinel voor de UBCD3600XLT. Daar kreeg ik de melding: Database corrupt. Operation is canceled. Mismatch File format version.
Het kwartje viel toen ik ging bedenken wat ik laatst allemaal met mijn laptop en/of ARC536 heb gedaan. Toen kwam ik als snel bij het aanpassen van dat decimaalteken (punt i.p.v. komma) uit. Een snelle test wees uit dat de problemen in Sentinel werden veroorzaakt door dat gewijzigde decimaalteken. Toen ik er weer een komma van had gemaakt werkte Sentinel als een zonnetje.
Dan zit je alleen weer met ARC536 maar toevallig had ik door het uitvogelen waardoor de problemen ontstaan een opmerking in de handleiding van ARC536 gelezen. Butel adviseert UBCD3600XLT gebruikers in de EU om de regionale instellingen van Windows op Engels (Verenigd Koninkrijk) te zetten. Windows gebruikt dan automatisch een punt als decimaalteken.
Nadat ik in Windows 11 bij de instellingen -> Tijd en Taal -> Taal en regio -> land of regio -> in: Verenigd Koninkrijk heb aangepast EN de regionale instellingen (direct onder Land of regio) in: Aanbevolen, werken Sentinel en ARC536 weer als een zonnetje.
Een goed werkend Sentinel heeft misschien geen prioriteit, maar het is wel fijn dat het werkt als je het micro SD-kaartje wil resetten (clear user data en terug zetten profile)