Het Scannerforum
Frequenties => Militair => Topic gestart door: Henri le Beau op 22 juni 2009, 16:38:56
-
Faging 11 een Britse Tanker is momenteel prima te beluisteren op AR freq 264.125. Receivers o.a. Triplex en Gunfighter.
-
momenteel vliegt een duitse a-310 tussen nordhorn (D) en Bremen (D) rondjes dit lijkt mij een tanker ( cobo26) en was zo even te beluisteren op 129.175 en daarna op bremen 125.025. op mijn radarbox was goed te zien dat deze kist weer draait.
-
momenteel vliegt een duitse a-310 tussen nordhorn (D) en Bremen (D) rondjes dit lijkt mij een tanker ( cobo26) en was zo even te beluisteren op 129.175 en daarna op bremen 125.025. op mijn radarbox was goed te zien dat deze kist weer draait.
Ik had de Cobo 26 met Loneship op 246.100, hij was inbound de Rosy anchor en meldde voor het gemak zijn AR freqs:
AR primary 314.350
AR secondary 340.700
-
thanks , ik zal eens gaan luisteren want cobo blijft maar doorgaan met draaien...
-
Cobo 26 is weer in de lucht, monitor freq 246.100 weer naar de Rosy anchor expecting 12 receivers.
AR pri 314.350
Ar sec 340.700
-
Cobo 26 is weer in de lucht, monitor freq 246.100 weer naar de Rosy anchor expecting 12 receivers.
AR pri 314.350
Ar sec 340.700
De eerste chicks heten Eagle en Orca.
-
AR pri 314.350
Ar sec 340.700
Beide werden volop gebruikt vanmiddag door se sjermans.
-
Vanmiddag zat Quid 78 ergens in het zuiden te boomeren op 379.950, voor monitor werd 362.875 gebruikt. Een paar van de receivers waren Marlin 1/4.
-
...en de Cobo 26 hing weer op 246.100 met Loneship. Erg leuk dat ie vandaag andere boomers gebruikte:
AR pri 343.900
AR sec 337.100
-
Cobo 26 werkte vanmiddag met Metal 1/2 van Neuburg (tails 30+26 & 30+29) aan de Boom op {314.350}. Cobus zat zelf met Bremen aan het touw op 372.550. Blijft toch nog een beetje apart die dingen..
-
Quid 79 hangt nu aan monitor 246.100 en boomert op {379.950}. De receivers zijn Yanken vanavond.
-
quid 41 roept Sunrice op 246.1
gaat naar de Rosy track
337.1 is pri boom freq
299.6 is sec. boom freq
Wild 41 hangt er nu achter.
Wild 42 ook in de buurt
stefan
-
quid 41 roept Sunrice op 246.1
gaat naar de Rosy track
337.1 is pri boom freq
299.6 is sec. boom freq
Wild 41 hangt er nu achter.
Wild 42 ook in de buurt
stefan
Hoe laat was dit dan? Ik had de Quid 41 rond 15.08 uur die "gewoon" naar 306.400 pri en 299.600 sec ging.
-
quid 41 roept Sunrice op 246.1
gaat naar de Rosy track
337.1 is pri boom freq
299.6 is sec. boom freq
Wild 41 hangt er nu achter.
Wild 42 ook in de buurt
stefan
Hoe laat was dit dan? Ik had de Quid 41 rond 15.08 uur die "gewoon" naar 306.400 pri en 299.600 sec ging.
14.45 uur
stefan
-
quid 41 roept Sunrice op 246.1
gaat naar de Rosy track
337.1 is pri boom freq
299.6 is sec. boom freq
Wild 41 hangt er nu achter.
Wild 42 ook in de buurt
stefan
Hoe laat was dit dan? Ik had de Quid 41 rond 15.08 uur die "gewoon" naar 306.400 pri en 299.600 sec ging.
14.45 uur
stefan
En je hebt ze ook daadwerkelijk gehoord op 337.100? Om 15.15 uur werd nl. de "Boom radiocheck" gedaan op 306.400 en daarna werden Wild en Gunmen daarop gerefuelled tot zo'n 15.30 uur.
-
[quote="Henri le BeauHoe laat was dit dan? Ik had de Quid 41 rond 15.08 uur die "gewoon" naar 306.400 pri en 299.600 sec ging.[/quote]14.45 uur
stefan[/quote]
En je hebt ze ook daadwerkelijk gehoord op 337.100? Om 15.15 uur werd nl. de "Boom radiocheck" gedaan op 306.400 en daarna werden Wild en Gunmen daarop gerefuelled tot zo'n 15.30 uur.[/quote]
nee , eigenlijk niet dus :?
stefan
-
OK bedankt voor je reactie.
-
Quid 77 zat vanmorgen met SP kisten op Boomer 296.600. Die hoor je niet dagelijks.
-
Cobo 26 vanmorgen op 246.100, boom {314.350}.
-
Vandaag ook div. malen Quids onderling op <360.825>.
-
Quid 77 zat vanmorgen met SP kisten op Boomer 296.600. Die hoor je niet dagelijks.
Gisteren en vandaag ook in gebruik. Dus deze week wèl dagelijks ;)
-
Quid 77 zat vanmorgen met SP kisten op Boomer 296.600. Die hoor je niet dagelijks.
Gisteren en vandaag ook in gebruik. Dus deze week wèl dagelijks ;)
Vanmiddag op 296.600 de Quid 66 met receivers Weasel en Panther.
-
Cobo 27 vandaag weer 'ns op {314.350}, monitor was Sunrise 292.575.
Receivers:
LK 39 A/B, Eufis van Neuburg
Lion 11/12 & 14, Tornados van Lechfeld (13 had een grondabortus gehad)
Nitro 11/12, Tornados van Búchel
Tiger 11/12, Tornados van Lechfeld
Eifel 11/12, Tornados van B üchel
-
Op {315.825} is Quid 30 net begonnen met oefenen met Lakenheath.
Nu gehoorde receivers zijn:
Gunny 11/13
Strike 31/34
De Quid hangt nog maar net dus dit kan nog wel ff doorgaan vanavond.
-
{253.300}Is nu actief! SHELL60 tankt een sooi kisten bij.
-
Quid 68 nu actief op {363.325} met KLu driewielers.
-
Hallo
Even een vraagje zijn er ook freq. die zijn toegewezen aan het refueling of is dat elke keer weer verschillend?
En als die toegewezen zijn welke zijn dat dan??
gr havik
-
Enkele minuten geleden.QUID...? met zwak signaal op 284.675.Wat is dit voor frekwentie?
-
Even niet opgelet 284.675 is LONDON MIL natuurlijk
-
Even niet opgelet 284.675 is LONDON MIL natuurlijk
en de Quid was de 68...die is dus inmiddels RTB.
-
Er was rond die tijd nog een QUID 65 actief.Ontvangen op 240.900 & 128.350 met een loei hard signaal hier in de omgeving van Eindhoven
-
Hallo
Even een vraagje zijn er ook freq. die zijn toegewezen aan het refueling of is dat elke keer weer verschillend? En als die toegewezen zijn welke zijn dat dan??
gr havik
Ik heb een riedel refuelling frequenties in een bank gezet waarmee ik het gros van het dagelijkse gebeuren vat. Ze zijn niet strikt gekoppeld aan refuelling area's maar toch zijn ze vrij voorspelbaar.
Dit is mijn lijstje waarbij opgemerkt dat er ook wat USAF A/A's, Ops-en en nog wat ander spul bij staan:
246,100
258,700
261,300
264,125
264,925
278,275
280,675
284,425
290,975
292,000
296,600
297,750
299,600
300,100
303,000
306,400
306,725
308,000
311,000
312,150
313,550
314,350
315,825
319,400
321,000
335,525
337,100
340,700
342,200
343,900
349,400
355,800
356,450
360,825
362,100
362,875
363,325
372,675
379,950
399,050
-
Er was rond die tijd nog een QUID 65 actief.Ontvangen op 240.900 & 128.350 met een loei hard signaal hier in de omgeving van Eindhoven
Nou grijp je kans, deze hangt nu op 246.100 met "Control". Hij verwacht div. kisten, een Boomfreq heb ik nog niet gehoord. Als je 246.100 uitluistert, pak je die vanzelf wel. Succes!
-
Er was rond die tijd nog een QUID 65 actief.Ontvangen op 240.900 & 128.350 met een loei hard signaal hier in de omgeving van Eindhoven
Nou grijp je kans, deze hangt nu op 246.100 met "Control". Hij verwacht div. kisten, een Boomfreq heb ik nog niet gehoord. Als je 246.100 uitluistert, pak je die vanzelf wel. Succes!
Vraagt nu hoeveel Tornado's er zijn gecanceld...
-
Er was rond die tijd nog een QUID 65 actief.Ontvangen op 240.900 & 128.350 met een loei hard signaal hier in de omgeving van Eindhoven
Nou grijp je kans, deze hangt nu op 246.100 met "Control". Hij verwacht div. kisten, een Boomfreq heb ik nog niet gehoord. Als je 246.100 uitluistert, pak je die vanzelf wel. Succes!
Vraagt nu hoeveel Tornado's er zijn gecanceld...
Als hij pech heeft 20 out of 20 LOL :P
-
246.1000 komt hier ook volle bak binnen op mijn 780 , zal de rest van die frequentie's ook eens er in gaan kloppen. Alles van Dutch mill staat er al in en Lippe radar ook al. Trouwens vanmiddag waren ze ook bove de Norhorn Rangs aan het oefenen. Kwam ook keihard binnen. Zit hier in het Oosten nog genoeg militaire luchtvaart in de buurt.
Groeten Alwin
-
Shock 1 heeft zich inmiddels aangemeld bij Loneship op 246.100. "Confirm tanker is BRA 030 34 Angels 19." Inmiddels ook Shock 2 & Lakenheath F15 c/sign Crokus 61 on freq. 't Wordt nog leuk daar!
-
Shock 1 heeft zich inmiddels aangemeld bij Loneship op 246.100. "Confirm tanker is BRA 030 34 Angels 19." Inmiddels ook Shock 2 & Lakenheath F15 c/sign Crokus 61 on freq. 't Wordt nog leuk daar!
Boomfreq {306.400}.
-
Shock 1 heeft zich inmiddels aangemeld bij Loneship op 246.100. "Confirm tanker is BRA 030 34 Angels 19." Inmiddels ook Shock 2 & Lakenheath F15 c/sign Crokus 61 on freq. 't Wordt nog leuk daar!
en de Boom 306.400
-
Shock 1 mag aan de linker hose.
-
Hallo
Henri bedankt voor het lijstje ga ze in scanner zetten. :)
Gr havik
-
18.56 QUID 78 OP 246.100 /BOOMER 315.825
-
Enkele gevonden Monitor frekwenties in mijn lijstje:
ANGIE 279.050 LANGEN
GINI/JOJO/KIM 371.500 LIPPE
GRETCHEN 283.675 MUNCHEN
MAGGIE 311.675 BREMEN
NORTHSEA/ROSY 342.200 BREMEN
SAXON 250.850 MUNCHEN
UTE 373.325 LANGEN
VIRGIN 341.775 RHEIN
-
Er is van alles gaande op 246.100 maar ik heb een vrij zwak tot matig signaal hier in mijn luisterpost.boomer 315.825 ook slecht te nemen.
-
Er is van alles gaande op 246.100 maar ik heb een vrij zwak tot matig signaal hier in mijn luisterpost.boomer 315.825 ook slecht te nemen.
Dat zijn de REAPERS <139.925> en ook nog een CROCUS
-
Er werd weer enthousiast bijgetankt vandaag, ik had:
{284.675} Tartan 22
{299.600} NAF 45
{306.400} Quid 22
{306.400} Quid 72
{315.825} Quid 78
{356.450} Esso 75
{363.325} Quid 68
284.675 is natuurlijk gewoon London Mil :P
-
Heb de frequenties ook eens in een 780 gezet, heb gelijk een Esso 76 en wat NATO en Metal op 297.7500.
Gehoord de Metal2 en de NATO35.
De NATO35 heeft een rendevous.
-
Heb de frequenties ook eens in een 780 gezet, heb gelijk een Esso 76 en wat NATO en Metal op 297.7500.
Gehoord de Metal2 en de NATO35.
De NATO35 heeft een rendevous.
Leuke met AAR is dat je praktisch elke dag een aantal freqs in gebruik kan horen.
-
Quid 41 zat net nog met Talon 71 te tanken op {315.825}. Met enige mazzel gaat dit vanavond nog wel een poosje door.
-
Quid 41 zat net nog met Talon 71 te tanken op {315.825}. Met enige mazzel gaat dit vanavond nog wel een poosje door.
We gaan het vanavond meemaken, zal mijn oortjes open houden.
Vanavond zijn er ook nog wat vliegbewegingen voor Purple Windmill, is het denkbaar dat hier ook bijgetankt gaat worden? Ik vraag het even omdat ik straks al een Metal2 hoorde.
-
Quid 41 zat net nog met Talon 71 te tanken op {315.825}. Met enige mazzel gaat dit vanavond nog wel een poosje door.
We gaan het vanavond meemaken, zal mijn oortjes open houden.
Vanavond zijn er ook nog wat vliegbewegingen voor Purple Windmill, is het denkbaar dat hier ook bijgetankt gaat worden? Ik vraag het even omdat ik straks al een Metal2 hoorde.
Ik geloof het wel voor wat betreft Paarse Windmolen, meen geen AAR voor de Volkel bakken.. Quid 78 werkt nu 120.830 op weg naar??? dit callsign doet vermoeden dat er ook nog Yanken aan zitten te komen
-
QUID 78 120.830 -> 372.550 -> 246.100 boomer wordt 306.400 en idd men verwacht F-15's
Nu net nog een Duitser aan de boom : REAPER 1...
SBS-1 technisch gezien worden er nu F-15's gelogd boven de UK.. ze komen eraan dus.
-
Vanavond weer gelachen met één van de Brabo's achter de Q68 op {363.325}:
"Nose save, switches cold". :P
-
Vanavond weer gelachen met één van de Brabo's achter de Q68 op {363.325}:
"Nose save, switches cold". :P
LOL :P:P
-
In welke tracks vond het tanken plaats deze week?
En waar liggen deze tracks geografisch?
Ik zou dit graag willen weten omdat de ontvangst hier in de regio Eindhoven matig tot zwak was.
Mijn antenne is een ICOM AH7000 OP+/-10 meter hoogte.GRT FRANK
-
Ze hangen er weer op de 306.400, BAF gaat weer tanken.
Ze hangen achter de Quid 79
Twee hangen er bij ¨just to watch¨
-
Ondanks dat de halve NATO verlof heeft, werd er vanavond op (315.825) gewoon geboomerd door Quid 11 & Talon (?) 72. Ik denk dat ze nogal laag zaten want ik kon ze amper horen.
-
Quid 20 was net nog te horen op 233.725. Hij zat in Area 8 en gaat nu RTB Mildenhall maar vanavond rond 21.00z gaat hij weer naar Area 8. Ik heb geen chicks gehoord.
Voor de liefhebbers, op http://www.nats-uk.ead-it.com/aip/current/enr/EG_ENR_6_5_1_1_en.pdf staan de Britse ARA's en nog veel meer interessants :P
-
Voor de liefhebber, Quid 11 en Shadow 61 zijn weer bezig op {315.825}. Ik hoor ze nu ff niet maar goede kans dat ze straks weer opduiken.
-
Voor de liefhebber, Quid 11 en Shadow 61 zijn weer bezig op {315.825}. Ik hoor ze nu ff niet maar goede kans dat ze straks weer opduiken.
Als het goed is, is die Shadow 61 een van hun "nieuwe" bakken van 352SOG de 66-0220. niet dat je er verder iets aan hebt maar toch ;-)
En ik lees net dat de Shadow 61 inmiddels weer westbound is.
-
Voor de liefhebber, Quid 11 en Shadow 61 zijn weer bezig op {315.825}. Ik hoor ze nu ff niet maar goede kans dat ze straks weer opduiken.
Als het goed is, is die Shadow 61 een van hun "nieuwe" bakken van 352SOG de 66-0220. niet dat je er verder iets aan hebt maar toch ;-) En ik lees net dat de Shadow 61 inmiddels weer westbound is.
Cheers Joost. Hoeveel kisten heeft die club momenteel in gebruik?
-
"Toevallig" paar dagen geleden een mail over gezien.. zal de nummers hier wel delen met de rest, credit Paul Coppin
100ARW:
58-0016, 58-0036, 58-0086 (T), 58-0093, 58-0100,
60-0328, 60-0331, 60-0350, 60-0355, 61-0306,
62-3519, 62-3565, 63-7979, 63-8025, 63-8879
352 SOG 7 SOS MC-130H:
87-0023, 87-0024, 88-1803 88-0191?
352 SOG 67 SOS MC-130P
64-14854, 66-0215, 69-5823 65-0991
66-0217?? (stond op 352 lijn maar blijkbaar niet duidelijk of dit visitor was) en 66-0220
C-130E 64-14859 , deze schijnt al tijdje niet meer gezien te zijn
66-0217 en 69-5823 zijn de 3e vertrokken vanaf EGUN als RCH1014 en 1015 richting USA. grote kans (denk ik) dat deze niet meer terugkomen.
-
Vanavond zat Quid 22 met Shadow 61 op {299.600}.
-
Esso 76 en Nato 07 zijn bezig op {297.750}. Voorafgaande aan de AAR werd gecoordineerd op <303.000>. Niet echt gebruikelijk voor die mannen.
-
Vanmiddag Quid 65 in Rosy met "Control" op 342.200 en se Sjermans op {306.400}.
Chicks: "NO 04" - "NO 10T" - "Hammer" - "Ghost".
-
Vanmiddag Quid 65 in Rosy met "Control" op 342.200 en se Sjermans op {306.400}.
Chicks: "NO 04" - "NO 10T" - "Hammer" - "Ghost".
Nog tails gehoord Henk? Ben vooral op zoek naar de NO10T.
-
Vanmiddag Quid 65 in Rosy met "Control" op 342.200 en se Sjermans op {306.400}.
Chicks: "NO 04" - "NO 10T" - "Hammer" - "Ghost".
Nog tails gehoord Henk? Ben vooral op zoek naar de NO10T.
45+75 Spine.
-
Mijn dank is groot!
Edit: kan het ook 44+75 zijn geweest?
-
Mijn dank is groot!
Edit: kan het ook 44+75 zijn geweest?
Uhhh ik gooi 'm net uit, wordt morgen vervolgd :P
-
Mijn dank is groot!
Edit: kan het ook 44+75 zijn geweest?
Uhhh ik gooi 'm net uit, wordt morgen vervolgd :P
45+75 zei die :)
-
FAF 4211 A/B was op zoek naar Tartan 21 op {264.125} en {264.925}. Weet niet of ze contact maakten, ik hoorde ze vanaf 264.925 nog naar Scottish 282.625 schakelen en da's net te ver weg voor het mooi ;-)
-
QUID 66 nu 371.500 {306.400}
Belgen komen eraan.
-
...en de 76 gaat vanavond in ARA 8 knoeien met een Shadow en een aantal F-15's. Hij was net aan het coördineren met Banter en de Executioner op 313.550.
-
...en de 76 gaat vanavond in ARA 8 knoeien met een Shadow en een aantal F-15's. Hij was net aan het coördineren met Banter en de Executioner op 313.550.
en deze heeft nu total hydraulic failure als ik zo alles lees... Boom, Flaps etc etc op manual
-
...en de 76 gaat vanavond in ARA 8 knoeien met een Shadow en een aantal F-15's. Hij was net aan het coördineren met Banter en de Executioner op 313.550.
en deze heeft nu total hydraulic failure als ik zo alles lees... Boom, Flaps etc etc op manual
Gaat helemaal niet goed met deze kist... nu emergency lees ik, gaat uitwijken naar een veld met beter weer en langere baan.. Schijnbaar wordt het Rota maar dat was voor zijn IFE. Lees nu ook dat ze weer opvroegen van Stansted
-
Hallo Joost,ik zit vaak met plezier jou info te lezen maar mijn vraag is ontvang jij die info via een bepaalde site of met scanner apparatuur en een computer.
Groet:Chris
-
Hallo Joost,ik zit vaak met plezier jou info te lezen maar mijn vraag is ontvang jij die info via een bepaalde site of met scanner apparatuur en een computer.
Groet:Chris
Hoi,
Ik hoor veel maar dit is net te ver,dit lees ik via een nieuwsgroep waar ik lid van ben.
Als ik iets zelf hoor zet ik er ook wel freqs bij en dat ik het zelf heb gehoord.. als ik het lees zet ik dat erbij, en meestal ook wel met een credit.. iets wat ik nu eigenlijk heb nagelaten.. :oops:
Er zijn meerdere Nieuwsgroepen waar je een en ander kan lezen :
Yahoo : DMRG, ReachHunters, Milscanners.
Grtz
Joost
-
Oke bedankt voor de info
Groet:Chris
-
Hij hangt nog steeds op 313.550 21.23z.
Edit 21.25z: hij gaat diverted naar Marham of Moron dat kon ik niet goed horen.
-
Op 233.725 geven ze aan dat ze gaan diverten naar Moron in Spanje..
-
Op 233.725 geven ze aan dat ze gaan diverten naar Moron in Spanje..
Hoor jij 'm nog? Ik had 'm het laatst op 313.550 maar daarna nergens, ook niet op 233.725.
-
21.38z weer te horen hier op 233.725.
-
21.38z weer te horen hier op 233.725.
ETA Moron 24.00z, om 21.49z qsy 133.94.
-
Cobo 27 vanmiddag op 342.200, AR pri 314.350 AR sec 340.700.
Receivers: NITRO - RHINO.
-
Nu 17.42 lokaal zit de NAF 41 op (299.600) en een stel Yanken is net klaar op {315.825}.
-
Quid 03 op 233.725 is onderweg naar Towline 8.
-
Quid 03 op 233.725 is onderweg naar Towline 8.
Dat vind ik een apart callsign Henri.. je zou 23 verwachtten en anders in de 7x serie
-
Quid 03 op 233.725 is onderweg naar Towline 8.
Dat vind ik een apart callsign Henri.. je zou 23 verwachtten en anders in de 7x serie
Tjsa...Quid 03 flt zat met Hawg 95 in Towline 8. Beetje naar wel dat ik ze niet <> had :|
-
In Rosy vanmiddag met Loneship op 362.875 en AR pri 314.350 - AR sec 340.700.
-
ESSO 76 met NATO 02 op een voor hun hoogst ongebruikelijke freq:
299.600
-
De Quid 65 komt er ook nog aan, nu op 284.675 inbnd NAVPI.
-
De Quid 65 komt er ook nog aan, nu op 284.675 inbnd NAVPI.
342.200 & {306.400}.
-
Marcotte zit nu op 371.500 en {308.000} met Belgische Vipers.
-
Fagin 22 zit op 284.675 & {264.125} met div. receivers.
-
Tartan 11 acteert momenteel 16.30lt als Texaco op 284.675.
-
Momenteel de Esso75 met receiver NATO12 te horen op 299.6000 of 297.7500.
-
Vanmiddag Fagin 21 op {264.125} met Valkyrie 10 aan de hose.
-
Leuk! Vandaag waren in gebruik:
264.125 UK ARA (pri)
264.925 UK ARA (sec)
362.100 UK ARA (ter)
Rijtje mooi compleet :P
-
Marcotte 420 op 371.500 en {308.000} met een riedel Belgen aan de boom.
-
Er werd weer wat afgeboomerd vandaag:
264.125 Fagin 32
299.600 Quid 68
306.400 Quid 78
312.150 ??
314.350 Cobo 25
-
263,325 Quid 72 Monitor: 247,425
-
Was Quid 12 op Boom 363.325.
-
Paar Boomers gehoord vandaag:
264.125 Fagin 23
315.825 Quid 11
363.325 Quid 12
-
Was Quid 12 op Boom 363.325.
Aha ke, ik lag met half oor te luisteren namelijk ;)
-
Quid 99 & Trout 99 nu 17.48 lt op {243.650}. Goed te ontvangen tot nu toe.
-
bedankt henri,komt hier goed binnen.
waar komen die toestelen vandaan,en waar zitten ze ongeveer?
-
bedankt henri,komt hier goed binnen.
waar komen die toestelen vandaan,en waar zitten ze ongeveer?
Die Quid komt vanaf RAF Mildenhall, die Trout? geen idee.. Heb hem een aantal dagen geleden naar het Oosten horen gaan, overduidelijk nu op de weg naar huis.
Ik ga ervan uit dat deze 2 op de Flamborough (east) track zaten.. aan de Oostkust van de UK ligt die
-
Uhhh ik heb ze verder niet kunnen volgen maar de freq hoort bij de Flamborough AR track en die begint boven de Noordzee zeg maar thv Flamborough Head en loopt dan omhoog naar het noordwesten om vervolgens Scotland over te steken en te eindigen in de buurt van The Isle of Eigg. Het is dus een lijn ipv het gebruikelijke AR-rondje wat meest gehoord wordt.
De Trout is een EC-135R van Edwards, ik kon er zo gauw geen plaatje van vinden. Iemand?
-
ok bedankt,hoor ze nu niet meer.
-
Net 11:48 Nato 10 op 297.7500.
-
Tartan 11 ontvangt vanmiddag de halve Britse luchtmacht op 261.350 in ARA 8.
Huidige klanten heten Razor en die werken onderling op A/A 379.100.
-
En Inmiddels onderweg naar huis de Tartan op 233.725.
-
De Britse piloteur geeft net door dat hij gaat landen met 1 hose nog uit. Of London dat even wil doorbellen naar Brize en of die de brandweer willen klaarzetten :wink:
-
Ik zet de boel net aan en hoor een stel Quid's op {315.825} die Lakenheath Eagles aan het bijtanken zijn. Gehoorde c/signs Claw en Jungle.
Edit 12.10 uur: tankers gaan RTB Mildenhall.
-
Quid 98 zit nu op {315.825} met o.a. Taco van Lakenheath.
-
Quid 98 zit nu op {315.825} met o.a. Taco van Lakenheath.
Apart callsign voor die Quid..Je zou hem eigenlijk in de 4x of 7x serie verwachten.
Voor de laatblijvers :
G0443/10 - AIRSPACE RESERVATION:
TR 1: F210/F250 52N030W 53N020W DINIM ELSOX TAKAS
TR 2: F260/F270 TAKAS ELSOX DINIM 53N020W
TR 3: F210/F270 5330N020W 53N020W
THE FOLLOWING SEPARATIONS WILL BE PROVIDED IN OCEANIC AIRSPACE
MNPS 60NM, NON MNPS 120NM. FL210 - FL270, 12 AUG 11:19 2010 UNTIL 13 AUG 01:45
2010. CREATED: 11 AUG 17:16 2010
Dit zijn B-1's... HF 06761.0 is meestal wel raak en ik meen dat 02899.0 in die uren gebruikt wordt voor MWARA verkeer
-
lees nu net een mail dat RAMA 51-53 (53 is de spare) aan de Oostkust van de USA/Canada hangen en met de ETHYL gaan tanken... paar uur later dus zullen Quid's airborne gaan
-
Op 299,600 NAF met Polly's en Slammer aan het Airrefeuling
-
Op 299,600 NAF met Polly's en Slammer aan het Airrefeuling
En alweer 299,600 NAF41 met Blades
-
Op 299,600 NAF met Polly's en Slammer aan het Airrefeuling
En alweer 299,600 NAF41 met Blades
NAF 41 werkt ook op een Bandbox freq.. meende 376.775
-
Quid 68 120,825 --> 363,325 Airrefeuling met Shark
-
Mis zo te horen net de actie, tanker bevestigd net dat er geen receivers meer zijn. Het geheel was net te volgen op 306.4000 en nu wat DM en Volkel frequenties in gebruik, iemand een idee?
-
Mis zo te horen net de actie, tanker bevestigd net dat er geen receivers meer zijn. Het geheel was net te volgen op 306.4000 en nu wat DM en Volkel frequenties in gebruik, iemand een idee?
Volkel vliegt niet....
QUID 65 : 246.100 / {306.400} Showing 58-0016
Receivers:
ANVIL 1-2 (38+46, 37+96)
VOODOO 1-2 (37+77 , 38+16) / <139.925>
NITRO (45+79)
SATAN 1-2 (43+07?, 43+..?)
BLAST 1-2 (43+87, Air Abort )
QUID 68 : 128.350 -> 337.700 -> 362.875 / {379.950} Showing 63-8006
Receivers:
SLAMMER 23-24 : (J-879, J-144) / <141.225>
SLAMMER 21-22 : (J-060, J-873) / <141.225>
BLADE 61-62 : (J-876, J-628) / <140.575>
-
Dank je Joost,
De Quid68 met de reiceivers kwam hier ook binnen, denk dat ik wat betreft Volkel freqs de 140.5750 heb aangezien voor een A/A in de gauwigheid.
-
we schrijven... vanaf 1730 Lokaal :
ESSO 75 : 345.150 / {297.750} / (58-0099)
Receiver:
NATO 04 (LX-N90446)
-----------------
ESSO 76 128.350 -> 275.500 Receiver NATO 33 in AARA8 UK / (58-0045 ,Mode-s)
----------------
QUID 66 : 371.500 / {306.400}
Receivers
BAF411/412 : FA-99, FA-103 / 371.500 -> 306.400 -> 371.500 -> 314.600 /<142.675>
BAF421/422 : FB-21 (Mode-s), FA-70 (Mode-s) / 371.500 -> 306.400 -> 371.500 -> 314.600 -> 373.550 / <142.925>
BAF431/432 : FA-69, FB-23 / 373.550 -> 371.500 -> 306.400 -> 371.500 / <143.350>
Grtz
Joost
-
299.6000 momenteel een tanker met wat Archers aan de boom, was net te laat om te horen welke tanker. Dacht ook een Griffin te hebben gehoord, niet geheel zeker want de dame in de tanker is lastig te verstaan.
-
299.6000 momenteel een tanker met wat Archers aan de boom, was net te laat om te horen welke tanker. Dacht ook een Griffin te hebben gehoord, niet geheel zeker want de dame in de tanker is lastig te verstaan.
Quid 68, maar luister vooral 139.175 uit.. daar zit een vlieger die totally over de zeik over die tanker
-
299.6000 momenteel een tanker met wat Archers aan de boom, was net te laat om te horen welke tanker. Dacht ook een Griffin te hebben gehoord, niet geheel zeker want de dame in de tanker is lastig te verstaan.
Quid 68
Dank voor het snelle antwoord, weet je ook waar het geheel rondvliegt? Hier wordt het al snel minder qua ontvangst, zat de Archer4 nu op 294.9000?
-
299.6000 momenteel een tanker met wat Archers aan de boom, was net te laat om te horen welke tanker. Dacht ook een Griffin te hebben gehoord, niet geheel zeker want de dame in de tanker is lastig te verstaan.
Quid 68
Dank voor het snelle antwoord, weet je ook waar het geheel rondvliegt? Hier wordt het al snel minder qua ontvangst, zat de Archer4 nu op 294.9000?
Ik luister met half oor, Quid hangt in Polly track
-
Ik ben nog maar een beginner wat betreft het luisteren naar mil.
Ik hoor elke dag wel op 297.7500 dat er getankt wordt maar ik vraag me af waar dit gebeurt.
Woon in overijssel dus ik denk zelf boven duitsland of niet?
-
Momenteel 2 Fagins bezig op {264.125}.
-
Dit topic maar weer 'ns een beetje nieuw leven inblazen:
Nu Tartan 12 op 259.600 met o.a. Monster 1/2.
-
AR freq is {264.125} en de volgende chicks heten TripleX.
-
Volgende klant heet Marham 38, ze gaan dus nog ff door.
-
AR freq is {264.125} en de volgende chicks heten TripleX.
Na volgetankt te zijn qsy naar air defence op 278.650.
-
Volgende klant heet Marham 38, ze gaan dus nog ff door.
MRH 38 na te zijn getankt "to enter low level 15 miles north of Newcastle".
-
Even een kort updateje van freqs waar frequent Aerial Refuelling op te horen is:
246.1000 AR Monitor
342.2000 AR Monitor
371.5000 AR Monitor
243.6500 Flamborough 1
244.8250 Flamborough 2
314.3500 GAF AR
261.3000 KLu Ferry flts
296.6000 Nato AR
297.7500 Nato AR
299.6000 Nato AR
306.4000 Nato AR
308.0000 Nato AR
356.4500 Nato AR
264.1250 RAF 1
264.9250 RAF 2
335.5250 RAF Ferry flts
315.8250 USAF AR
-
Bedankt voor je update !
Wordt gewaardeerd ;)
Groeten,
Peter
-
beste,
Werken jullie via servers "internet" om dit te horen of ontvangers met buitenantenne
-
Gewoon met scanners aan buitenants.
-
is indrukwekkend.
succes verder, heb alvast enige freqs genoteerd , eens zien wat boven B land te beleven valt.
-
Tartan 32 hangt in ARA 8 te boomeren op 244.450. Goed te horen hier in het westen.
-
264.125 is ook actief, mogelijk dezelfde Tartan.
-
Bij de waarnemingen zie ik vaak dat men tijdens een AAR missie gebruikt maakt van een aantal frequentie's:
- AR freq. Primary
- AR freq. Secondary
- Monitorfrequentie
- Contactfrequentie met de verkeersleiding.
Waarvoor dient de monitoringfreq. en is deze in gebruik bij elke AAR ?
Alvast bedankt en een prettig weekend.
Met vriendelijke groet,
Peter
-
Hoi Peter,
AR vindt meestal plaats in een zogenaamde AR track, in praktijk een ovaal waarbinnen de tanker zijn rondjes vliegt. De receivers of chicks komen langs, haken aan en vertrekken weer.
De verkeersleiding met de tanker en receivers vindt plaats op de zogenaamde monitor freq waarop verder geen regulier verkeer zit. Bekende Monitor freqs boven Duitsland zijn: 246.100 - 342.200 - 371.500. Bij Dutch wisselt de Monitor freq, ook Bandbox doet regelmatig aan Monitoring.
AR pri is gewoon de primaire tankfreq en AR sec is de backup.
-
Wederom bedankt voor je verhelderende uitleg!
Met vriendelijke groet,
Peter
-
Ook hier zijn deze frequenties toegevoegd ,dank je wel
-
Kwam nog leuke frequentie info tegen mbt tot AAR in de UK:
http://mt-milcom.blogspot.com/2006/12/refueling-over-europe.html
Met vriendelijke groet,
Peter
-
Kwam nog leuke frequentie info tegen mbt tot AAR in de UK:
http://mt-milcom.blogspot.com/2006/12/refueling-over-europe.html
Met vriendelijke groet,
Peter
Hoi Peter,
Het lijstje klopt niet helemaal en zou er zo moeten uitzien:
264.125 UK ARA (pri)
264.925 UK ARA (sec)
362.100 UK ARA (ter)
De eerste 2 hoor ik geregeld, de 3e zelden.
Los van deze 3 hoor ik elke werkdag de 315.825. Voor de Flamboro track hoor ik 243.650 pri en 244.825 sec.
En tot slot heb ik afgelopen week de 312.150 weer 'ns gehoord.
-
Bedankt !
Peter
-
Mijn standaard AR lijstje ziet er zo uit:
243.6500 Flambo 1
244.8250 Flambo 2
246.1000 Monitor Germany
261.3000 KLu Ferry 1
264.1250 UK 1
264.9250 UK 2
280.2500 Frankrijk
292.0000 UK Ferry 2
297.7500 Algemeen
299.6000 Algemeen
305.1000 KLu Ferry 2
306.4000 Algemeen
306.7250 UK Ferry 3
308.0000 Algemeen
312.1500 Algemeen
314.3500 GAF 1
315.8250 Quid / Shadow
335.5250 UK Ferry 1
340.7000 GAF 2
342.2000 Monitor Germany
356.4500 Algemeen
362.1000 UK 3
363.3250 Algemeen
371.5000 Monitor Germany
Misschien handig.
-
Ja dank je.
Ben bezig met het programmeren van mijn AOR AR5000, krijgen ze een mooi plekje ;)
-
Klopt het dat de 297.7500 in gebruik is als AAR voor de Geilenkirchen Awacs ?
Met vriendelijke groeten,
Peter
-
Klopt het dat de 297.7500 in gebruik is als AAR voor de Geilenkirchen Awacs ?
Met vriendelijke groeten,
Peter
Dat is meestal de AR pri voor die mannen ja :)
-
Hallo all,
Heeft iemand voor mij aub een up to date Eu air refueling, Boomer, freqs list, liefst met ook Fr freqs.
Alvast bedankt
Grtz en 73
Shorty
-
Ik neem aan dat alles in am is zo niet wat betekend dan de ar? Misschien een domme vraag van een beginneling!
-
Ik neem aan dat alles in am is zo niet wat betekend dan de ar? Misschien een domme vraag van een beginneling!
Alles is in AM ja. En AR staat dus voor Aerial Refuelling.
-
Bedankt voor het heldere antwoord!
-
Uk 1 nu volop!
-
Uk 1 nu volop!
Klopt, was een Franse tanker met 4 Mirages er achter.
Zitten nu op 376.450.
-
Hebbes Henry
-
Maar hoe weet je van de vier mirage?
-
Dat meldde hij o.a. aan Maastricht op 135.960 ;)
-
Fr gemist staat er wel in.
-
Voor de fans een rijtje actuele AAR freqs:
Freq Taak + Land
297.7500 Various (Diverse)
299.6000 Various (Diverse)
306.4000 Various (Diverse)
308.0000 Various (Diverse)
312.1500 Various (Diverse)
356.4500 Various (Diverse)
314.3500 ARA Rosy p (Duitsland)
337.1000 ARA Rosy s (Duitsland)
340.7000 ARA Virgin p (Duitsland)
343.9000 ARA Virgin s (Duitsland)
315.8250 ARA 8 (UK)
385.8000 ARA 8 (UK)
243.6500 Refuelr p (UK)
244.8250 Refuelr s (UK)
264.1250 UK p (UK)
264.9250 UK s (UK)
362.1000 UK t (UK)
335.5250 RAF Ferry 1 (UK)
292.0000 RAF Ferry 2 (UK)
306.7250 RAF Ferry 3 (UK)
-
Super!
Bedankt , ff in de AOR AR5000 kloppen :)
-
Ook van mijn kant hartelijk dank!
-
TNX info Henri le Beau zal de freq programmeren morgen vrij zal eens mee luisteren.
-
Henri bedankt, dat andere lijstje wat er net boven staat werken die ook nog?
-
van mijn kant ook nogmaals bedankt! kan ze gelukkig zo knippen en plakken in freescan.
morgen ben ik ook ban de party 8) 8) 8) 8)
-
Ja hoor die kloppen nog.
-
De 264.925 is een tijdje terug vervangen door 264.350 dus UK sec.
264.925 niet wegdoen want hij wordt nog wel af en toe gebruikt.
-
dankje wel henri voor je lijstje ik hoor ook veel op 297.750 en 299.600
awacs hoor ik glas hard dat is voor mij ook geen probleem omdat ik in zuid limburg zit .
mvg ton
-
waar neming
C135 french air force
call sign FAF-4016
2 x falcons werden getankt omgeving dusseldorf duisburg
frequentie 252.850
dacht laat het even weten
mvg ton
-
Prima log, dank je.
-
waar neming
C135 french air force
call sign FAF-4016
2 x falcons werden getankt omgeving dusseldorf duisburg
frequentie 252.850
dacht laat het even weten
mvg ton
Dank je wel voor deze log!
Ter aanvulling: BAF511-512 / 501-502 / 521-522 / 211-214 / 221-222 waren de receivers.
-
ja lord jij ook bedankt
ja ik heb niet alles kunnen horen want ik moest even kort weg
maar bedankt ook voor je reactie top van je
als ik meer hoor dan zie je dat wel zit zelf in heerlen dus komt wel hard binnen hier.
mvg ton
-
ik hoor nu nato 40 omgeving hasselt genk heusden zolder op frequentie 337.905 dan niet in am maar in wfm
kan iemand mij vertellen wat voor frequentie dat is, werd gegeven door beek 123.980
,
mvg ton
-
ik hoor nu nato 40 omgeving hasselt genk heusden zolder op frequentie 337.905 dan niet in am maar in wfm
kan iemand mij vertellen wat voor frequentie dat is, werd gegeven door beek 123.980
,
mvg ton
Ik ging naar http://frequentiedatabase.tk/ en typte 377.900, daarna kreeg ik:
337.90000 337.90000 x Mil CAPP Schiphol, Monitor TMA-D Schiphol Noord-Holland Mil Air
Gezien de afstand zal dit een andere gebruiker zijn ?
-
hallo bleij
dank je wel voor je reactie
ja ik had ook 337.900 en daar hoorde ik zelf niks maar wel op 337.905 dat vond ik een beetje raar.
en ook dat het geen am was .
ik zit zelf in zuid limburg tegen de duitse grens aan dus vandaar kwam hier ook glashard binnen .
maar bedankt voor je reactie en veel plezier daar met luisteren
mvg ton
-
Mogelijk zat ie dan hoger, gezien je op het randje zat in WFM.
Gezien de plaatsnamen die je noemt gok ik 337.975 Kleine Brogel Approach.
-
is nu bezig
frequentie 297.750 mhz
aar. nato 40 - esso 75
ara kim long duitsland omgeving bremen bremenhaven
mvg ton
-
Heb een lijstje opgesteld met volgens mij de meest frequent gebruikte AAR freqs, misschien handig voor de mens ;)
DE 314.350 GAF AAR
DE 337.100 GAF AAR
DE 340.700 GAF AAR
DE 343.900 GAF AAR
FR 280.250 FAF QRA AAR
EU 296.600 Common AAR
EU 297.750 Common AAR
EU 299.600 Common AAR
EU 306.400 Common AAR
EU 308.000 Common AAR
EU 356.450 Common AAR
UK 335.525 RAF Ferry AAR (pri)
UK 292.000 RAF Ferry AAR (sec)
UK 306.725 RAF Ferry AAR (ter)
UK 264.125 UK ARA (pri)
UK 264.350 UK ARA (sec)
UK 362.100 UK ARA (ter)
UK 265.125 UK ARA
UK 376.975 UK ARA
UK 247.225 USAFE AAR
UK 264.925 USAFE AAR
UK 315.825 USAFE AAR
UK 385.800 USAFE AAR
UK 243.650 USAF ARA "Refuelr" AAR (pri)
UK 244.825 USAF ARA "Refuelr" AAR (sec)
-
mooi lijstje henri
dank je
mvg ton
-
Wellicht nog ter aanvulling.
SP F-16's hebben nog wel eens de neiging om 341.775 als {boomer} te gebruiken.
-
Bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
zijn de Aerial Refuelling frequenties nog gewijzigd na 5 dec?
hoorde net wel de 356.4500 , die werkt dus nog steeds
gr
-
Staan deze ook in de
Data base.?
-
Heb een lijstje opgesteld met volgens mij de meest frequent gebruikte AAR freqs, misschien handig voor de mens ;)
DE 314.350 GAF AAR
DE 337.100 GAF AAR
DE 340.700 GAF AAR
DE 343.900 GAF AAR
FR 280.250 FAF QRA AAR
EU 296.600 Common AAR
EU 297.750 Common AAR
EU 299.600 Common AAR
EU 306.400 Common AAR
EU 308.000 Common AAR
EU 356.450 Common AAR
UK 335.525 RAF Ferry AAR (pri)
UK 292.000 RAF Ferry AAR (sec)
UK 306.725 RAF Ferry AAR (ter)
UK 264.125 UK ARA (pri)
UK 264.350 UK ARA (sec)
UK 362.100 UK ARA (ter)
UK 265.125 UK ARA
UK 376.975 UK ARA
UK 247.225 USAFE AAR
UK 264.925 USAFE AAR
UK 315.825 USAFE AAR
UK 385.800 USAFE AAR
UK 243.650 USAF ARA "Refuelr" AAR (pri)
UK 244.825 USAF ARA "Refuelr" AAR (sec)
nieuwe 343.650 uk ara 8
nieuwe 259.150 germany
-
Dank u wel.
-
Zijn deze frequenties nog in gebruik of niet bedankt zie onderstaande lijst met frequenties gr luistervink 12
-
Daarnet op 259.15 cobo31 (A310) bezig boven DE. Er was sprake van 315.050. Daarop iets gehoord maar niet duidelijk wat. Kan niet dadelijk vinden wat 315.05 is.
-
Daarnet op 259.15 cobo31 (A310) bezig boven DE. Er was sprake van 315.050. Daarop iets gehoord maar niet duidelijk wat. Kan niet dadelijk vinden wat 315.05 is.
315.050 is Maastricht, Tanker control.
-
315.050 is Maastricht, Tanker control.
Ok :)
-
315.050 is Maastricht, Tanker control.
Ow ow wat is dat een goede freq 8). ik hoor de grond ook heel goed. Momenteel 2 x f16 op weg naar quid13.
Bedankt Lord Flashheart.
-
Hier val ik TTT242 in bij! Hoewel ik het grondstation niet hoor is het toch mooi hoor!
Deze ga ik vaker mee laten lopen! Ook van mij een dikke dank je wel, Joost!
-
Op 251.425 net gehoord “ sunrise visual on tanker”. Klonk nogal amerikaans. Vermoedelijk f16 van SP die van Qid21 zijn gaan tanken in Virgin track boven DE.
-
Quid24 klaar voor refueling in JoJo track met belgische f-16’s vermoed ik.
-
Tanker control op 315.050 en boomer op 306.400
-
Het loopt allemaal weer mee. Mooi te volgen met de virtuele radar en de audio. Dit is echt genieten hoor!
-
Vandeweek werd een nieuwe Maastricht AAR Monitor gehoord: 399.800. Misschien de vervanger van 371.500.
-
399.800 idd ook tanker control Maastricht. Afgelopen dinsdag of woensdag een aantal keren gehoord.
-
Op 315.050 zijn ze momenteel constant aan het testen “testing 123”
-
Op 315.050 zijn ze momenteel constant aan het testen “testing 123”
En nu weer opnieuw aan het testen. Gisteren zeker een halfuur en af en toe een hoge fluittoon.
-
Eind vorige week was de 315.050 Maastricht AAR Monitor terug meer in gebruik, na het testwerk van de dagen ervoor.
Via de 314.600 Gat werd er voor enkele duitse kisten voor refuelling doorverwezen naar 280.650. Daarop waren deze ook te horen. Ik vermoed Ginni track met cobo maar daar ben ik niet meer zeker van. Is deze AAR freq bekend. Ik zie hem niet in de database? De RAF Woodvale, Approach freq die nu voor 280.650 in de database staat klopt niet met de huidige approach van Woodvale.
-
Ik zag m zo 1-2-3 niet in dit topic. Maar 371.500 door mij gehoord op 3 juli j.l. NATO40 wkg QUID89. Pikte ze al boven de Noordzee op toen de freq via Maastricht MIL werd doorgegeven. Uiteindelijke AAR (ook) in de Kim (short) track boven Duitsland. Leuke coördinatie inclusief de uitwisseling van beide registraties...
-
QUID21 klaar voor AAR vermoedelijk met belgische f-16s. Tanker control op 315.050 actief.
Edit: en Boom freq 306.400 net doorgegeven. En JoJo track lekker dichtbij voor te volgen :P
-
Nu in JOJO track,Quid 03 met Belgische f16's,boomer 306.400,Maastricht tanker control 247.800
-
...doorverwezen naar 280.650. Daarop waren deze ook te horen. Ik vermoed Ginni track met cobo maar daar ben ik niet meer zeker van. Is deze AAR freq bekend. Ik zie hem niet in de database? De RAF Woodvale, Approach freq die nu voor 280.650 in de database staat klopt niet met de huidige approach van Woodvale.
Voor wat het waard is, op WiganPi online (https://www.wiganpi.co.uk/london-atc-frequencies/) staat de 280.650 vermeld als 'Military Primary West'.
-
...doorverwezen naar 280.650. Daarop waren deze ook te horen. Ik vermoed Ginni track met cobo maar daar ben ik niet meer zeker van. Is deze AAR freq bekend. Ik zie hem niet in de database? De RAF Woodvale, Approach freq die nu voor 280.650 in de database staat klopt niet met de huidige approach van Woodvale.
Voor wat het waard is, op WiganPi online (https://www.wiganpi.co.uk/london-atc-frequencies/) staat de 280.650 vermeld als 'Military Primary West'.
Is geen boom freq maar tanker control. Weet even niet zeker of het van Maastricht/Bremen of Loneship is.
-
Is geen boom freq maar tanker control. Weet even niet zeker of het van Maastricht/Bremen of Loneship is.
Zoveel omschrijving kan ik toch niet kwijt, dus dan houd ik het op 'Tanker CTRL' :)
Houd je voor jezelf ook een database aan met frequentie informatie en zo ja gebruik je daar aparte software voor?
-
280.6500 MHz = Loneship/Sunrise
-
Nu in JOJO track Quid 22 with Belgian F16's.Maastricht tanker control 315.050,Boomer 303.000
-
Vandaag even de QID11 gevolgd. Die draaide z'n rondjes tussen Osnabrück en Bremen. Dat bracht mij op de vraag of iemand de namen en evt outlines of coördinaten weet van de tracks hier in de buurt. De track vlak bij mij is geloof ik de JOJO track maar daar ken ik de outline (omtrek) ook niet precies van. Als iemand die heeft of mij de weg kan wijzen waar ik dit kan vinden houd ik me aanbevolen. Bedankt vast!
-
https://www.scribblemaps.com/maps/view/Air_To_Air_Refueling_Tracks/MLIny9ziyY
-
https://www.scribblemaps.com/maps/view/Air_To_Air_Refueling_Tracks/MLIny9ziyY
Ter: aanvulling (https://www.milais.org/download.php?ZHR5cGU9YWlyYWMmZGZsZHI9ZXQmZHB1Yj1tYXAmZGFpcmFjPTIwMDcmZGRhdGVpPUVUX01BUDAxX2VuLnBkZiZzaWQ9OGFjNTdjMjA3MQ==)
-
Henk, Joost het is fantastisch, heel veel dank!
-
Quid 22 met Belgische F16's in JOJO track op dit moment.
Maastricht tanker control 315.050, Boomer 306.400
-
Even een vraag, onder welk gebied valt nederland wat betreft, air refueling zoals ara 8 . Bedankt alvast voor de info. P,s wat is daar de frequentie van wel van Nederland.
-
AARA 8 is Engels luchtruim, Swanwick MIL East; als freq's heb ik:
Discrete frequencies for AAR towline use are Primary 264·35, Secondary 265.125, Tertiary 362.1 and Spare 355·8
Zie ook:
https://www.aidu.mod.uk/aip/pdf/enr/ENR-5-2.pdf
https://www.aidu.mod.uk/aip/pdf/enr/ENR-6-14.pdf
https://www.aurora.nats.co.uk/htmlAIP/Publications/2019-01-31-AIRAC/html/eAIP/EG-ENR-5.2-en-GB.html
Helaas vanuit Katwijk nog nooit iets opgevangen wanneer men actief is in AARA 8; terwijl er regelmatig activiteit is met USAFE en RAF Tankers.
-
Discrete frequencies for AAR towline use are Primary 264·35, Secondary 265.125, Tertiary 362.1 and Spare 355·8
Oude info, meest hoorbaar zijn nu: 264.125 en 343.650.
-
Movements op dit moment;
Primer01 met Duitse Tornado's in track
259.150 GAF AAR
342.725 Northorn range
280.650 Sunrise AAR
Quid22 met Belgische F-16's in JOJO track
315.050 Maastricht Tanker control
258.600 Belga radar
306.400 Common AAR
-
Movements op dit moment;
Primer01 met Duitse Tornado's in track / tot dusver alleen nog eurofighters
259.150 GAF AAR
342.725 Northorn range / Nordhorn, is de Raptor ;)
280.650 Sunrise AAR
Quid22 met Belgische F-16's in JOJO track
315.050 Maastricht Tanker control
258.600 Belga radar Is Hoss flight met Loneship/Sunrise bezig met A/G bij Paderborn
306.400 Common AAR
-
Quid 22 intussen RTB Direct Navpi
Langen 131.080
-
Langen 131.080
131.080 (RX/TX 131.0750) is volgens mij en de frequentie database: Maastricht GAT Special Operations South.
-
Langen 131.080
131.080 (RX/TX 131.0750) is volgens mij en de frequentie database: Maastricht GAT Special Operations South.
Ochja klopt inderdaad ;D "Maastricht GAT Special Operations South"
-
Op dit moment weer Quid22 op FL290 in de Jojo track met Belgische F-16s
315.050 Maastricht Tanker Control
306.400 Boomer freq
284.850 Belga radar
-
Even een vraag, onder welk gebied valt nederland wat betreft, air refueling zoals ara 8 . Bedankt alvast voor de info. P,s wat is daar de frequentie van wel van Nederland.
Ik kwam deze nog tegen. Luistervink, NL heeft 2 AR tracks: Carol en Polly.
Primaire freq 299.600 en Secondaire freq 308.000. Beide track bevinden zich boven noord NL.
-
Bedankt voor de info Henri.
-
Nu in Jojo track,Quid 21,BAF F16's,Maastricht UAC Mil,Tanker control 315.050,Boomer 306.400.
-
Een vraagje over refueling techniek. Ik weet dat er twee methoden zijn de boom en hose and drogue. Vandaag hoorde ik een KC-135 op trainingsmissie die alleen een 'hard basket' had en geen 'soft basket'. Om deze reden mochten ze procedureel geen eurofighters tanken. Blijkbaar zijn er dus twee typen drogues. Mijn aanname is dat een hard basket aan de boom is bevestigd en een soft basket aan pods aan de vleugels (?) Weet iemand of dis klopt?
-
Een vraagje over refueling techniek. Ik weet dat er twee methoden zijn de boom en hose and drogue. Vandaag hoorde ik een KC-135 op trainingsmissie die alleen een 'hard basket' had en geen 'soft basket'. Om deze reden mochten ze procedureel geen eurofighters tanken. Blijkbaar zijn er dus twee typen drogues. Mijn aanname is dat een hard basket aan de boom is bevestigd en een soft basket aan pods aan de vleugels (?) Weet iemand of dis klopt?
Helemaal correct. Hard Basket aan de Boom, Soft basket aan de MPRS (Multi Point Refueling System) of WARP (Wing AAR Pod)
-
315.050 en 259.150 Judge1 (ik meen 31+39) declared emergency with stuck refueling probe in Gini track. rtb Laage
-
Hallo wie heeft er AAR freqenties van frankrijk.
Of waar ik die kan vinden.
Gr Emile
-
315.050 en 259.150 Judge1 (ik meen 31+39) declared emergency with stuck refueling probe in Gini track. rtb Laage
De probe werd een “trekhaak” ?
-
Hallo wie heeft er AAR freqenties van frankrijk.
Of waar ik die kan vinden.
Gr Emile
Geen frequenties; maar zie hier een overzicht in tekst en beeld van de tracks. https://www.dircam.dsae.defense.gouv.fr/images/Stories/Doc/MIAM_OACI/MIAM_OACI_ENR%205.7.pdf
Wat betreft frequenties; verre van volledig; voornamelijk Boomer frequenties, ongetwijfeld zullen ze ook iets van Tanker Control hebben (gecombineerd met fighter control?)
FREQ MHz Usage Date logged
233.525 AAR Marcotte FAF Boomer - Valiant -Oct-2022
242.600 FAF/NATO AAR BOSTON11 -Aug-2022
248.400 French Tanker / Boomer - AAR -Jul-2022
258.050 Marcotte AAR - CUJAS35 258.050 roept RAKI -Sep-2022
258.600 French Tanker / Boomer - AAR -Nov-2022
280.475 AAR -Aug-2022
280.800 Istres Phenix Ops -Jul-2022
341.300 {341.300} FAF (VALIANT91) -Aug-2022
343.525 Boomer or A/A French Air Force -Jul-2022
356.350 Boom Freq - French Air Force Valiant during transit -Jun-2022
-
Ik heb deze nog staan, dit kunnen ook een soort van TRA monitor frequenties zijn.
337,925 ICF AAR Romus35 Rambert
373,650 AAR 16/1/2023 Romus35 met BAF501/511 etc.
375,200 ICF AAR Romus35? Marina
375,925 zelfde soort als 280,475
376,800 ICF AAR Romus35 Marina
Allen gehoord in 2022.
Grtn Pieter,
-
Heeft er iemand een idee welke frequenties ik zou moeten monitoren om de Multi's boven de Noordzee te kunnen volgen?
Cobra Warrior is gaande en ik heb begrepen dat de Multi's ook mee doen met de AAR.
-
Heeft er iemand een idee welke frequenties ik zou moeten monitoren om de Multi's boven de Noordzee te kunnen volgen?
Cobra Warrior is gaande en ik heb begrepen dat de Multi's ook mee doen met de AAR.
315.600 vanmiddag 299.600 eerder
-
371.5000 MHz in gebruik boven West-Duitsland: QUID23 met BAF F-16's.
-
QUID14 59-1475/D / 131.080 -> 315.050 -> 398.025 / {371.500}.
BAF211/STING11: FA-68 / 306.600 -> 315.050 -> {371.500} -> 315.050 -> 314.600 -> 398.025 -> 336.325 -> 291.650 -> 336.325 -> 284.850 -> 306.600 / <143.350>.
BAF231-233: FA-117 FB-22 FA-121 / 306.600 -> 315.050 -> {371.500} -> 315.050 -> 314.600 -> 284.850 -> 306.600 / <138.925> [140.100].
BAF221-222: FA-84 FA-83 / 306.600 -> 284.850 -> 315.050 -> {371.500} -> 315.050 -> 314.600 -> 284.850 -> 306.600 -> Efflux / <138.650> [138.275].
BAF212/STING12: FA-71 / 306.600 -> 284.850 -> 315.050 -> {371.500} -> 315.050 -> 314.600 -> 398.025 -> 336.325 -> 291.650 / <143.350>.
BAF401-402: FA-77 FA-116 / 284.850 -> 315.050 -> {371.500} -> 315.050 -> 314.600 -> 284.850 / <138.400>.
BAF411-412: FA-126 FA-103 / 284.850 -> 315.050 -> {371.500} -> 315.050 -> 314.600 -> 284.850 -> 306.600 / <142.950> <339.300>.
BAF431-432: FA-123 FB21 / 284.850 -> 315.050 -> {371.500} -> 315.050 -> 398.025 / <139.875>.