Auteur Topic: Beetje laat  (gelezen 2359 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Beetje laat
« Gepost op: 16 juli 2020, 18:15:57 »
WARNING : LONG READ❗️

Hallo allemaal,
Ik krijg zojuist van Johan op m’n d*nder dat ik me,schijnbaar, NOOIT voorgesteld heb. Johan kennende heeft hij altijd gelijk.

Ik ben Bert, al dertig jaar lang 29 jaar oud, woonachtig in Amersfoort.
Mijn verhaal is erg herkenbaar bij vele anderen hier, 40 jaar geleden een Handic 006 gekocht en acuut verslaafd. Daarna verschillende merken en type’s versleten. De meeste gelukkig zonder kristallen zodat je gewoon nummers kon inkloppen om te horen wat je wilde, en dat was een hoop toen.
In de 80er jaren werkzaam bij een autobedrijf die, zoals dat vrôeger vaak was, ook de dorps ambulance bediende. En voor dat ik het zelf in de gaten had was ik ineens ambulance chauffeur. Aangezien je dan 12 dagen lang 24/7 oproepbaar was sliep ik met de scanner naast het bed, als ik dan hoorde dat er een ongeval was sprong ik alvast in de kleren en ging op weg naar de garage om sneller op pad te kunnen.
Dat veranderde met de komst van C2000. DUS scanner belande in een doos op zolder, waar hij vele jaren werkeloos moest liggen. Maar zoals zo velen hier, je gaat de zolder opruimen en dan vind je hem m/v weer. stekker in het stopcontact en JA HOOR hij doet het. En ja, dat is het begin van een nieuw tijdperk.
Al jaren voor mijn aanmelding in 2016 leerde ik een hoop bij hier op het forum, en zodoende met de tijd mee proberen te gaan was een logische stap.


Als herintreder gewend aan ouderwetse scanners heb ik lang getwijfeld en zowel SDR als AIRSPY geprobeerd maar uiteindelijk toch de digitale stap gewaagd en via marktplaats een UBCD3600XLT voor een redelijke prijs aan kunnen schaffen.
Ik moet zeggen, ik ben er helemaal weg van qua mogelijkheden. Het omschakelen vanaf de scanners van getallen intikken en op enter drukken was ff pittig maar nu is het degene die eigenlijk de hele dag op de achtergrond aan staat (net als vroeger).
Met name de mogelijkheden search by scan, close call, scannen en opnemen TEGELIJKERTIJD maakt het een heerlijk apparaat om mee te werken.
En dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheden waar ik nog niet aan begonnen ben.......Zodoende staan er dus nu TWEE 3600XLT’s naast de 2 BCX15’s, de 2 780XLT’s en de enige Realistic pro 2042.
Met een antennepark op en onder het dak, de Black Knight en één dezer dagen de MilAir magnetic ontvang ik de frequenties in een ruim gebied. Mijn interesse ‘s gaan uit naar de “afwijkende” berichten die ik op gehoor selecteer. Dan moet je denken aan trauma/politieheli, PAN PAN PAN, SAR,en reddingboot uitrukken. In combinatie met de info stromen op het wereldwijde web amuseer ik me prima.

Zo, de schade is hopelijk ingehaald nu johan ?



Met vriendelijke groet,

Bert
Never grow up ‼️

Offline ACE

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 645
Re: Beetje laat
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2020, 18:52:18 »

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2873
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Beetje laat
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2020, 19:57:42 »
Hoi Bert,

Dank voor je tekst en uitleg  ;)

Groeten van Michel
Groeten van Michel

Offline Shipplotter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 234
  • Luisteramateur havengebied Rotterdam
Re: Beetje laat
« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2020, 20:49:08 »
Welkom Bert.
Luisteren met AOR DV1,ICOM R8600,SDRPLAY DX, AOR5700D en AIR!Quiter ,Op dak X50N, D130, CX4, D777,WelBrook1530N en 1090Mhz antenne.

SWL 4968 & NL38482

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4910
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Beetje laat
« Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2020, 21:14:40 »
:)

Leuk man!

Ik heb me overigens ook nooit voorgesteld  ???

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Re: Beetje laat
« Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2020, 21:33:26 »
:)

Leuk man!

Ik heb me overigens ook nooit voorgesteld  ???

Vertel......
Never grow up ‼️

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 671
Re: Beetje laat
« Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2020, 21:45:31 »
Welkom, ik was ook een laat bloeier haha
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Erik1203

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 555
Re: Beetje laat
« Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2020, 22:38:15 »
:)

Leuk man!

Ik heb me overigens ook nooit voorgesteld  ???

Vertel......

Idd vertel vertel vertel...... ;)

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 458
Re: Beetje laat
« Reactie #8 Gepost op: 17 juli 2020, 15:48:51 »
Welkom Bert :)
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Scanner Brussels

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 222
Re: Beetje laat
« Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2020, 06:43:15 »
Welkom,

Ik heb mij ook nooit voorgesteld, ligt een beetje gevoelig in België.

Groeten uit Brussel!