Auteur Topic: Anytone D878 UV CTCSS zoeken mogelijk?  (gelezen 572 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
Anytone D878 UV CTCSS zoeken mogelijk?
« Gepost op: 23 augustus 2024, 08:29:51 »
Ik weet ook niet alles  8)...

Paar dagen geleden mijn Anytone UV878 porto weer eens onder het stof vandaan gehaald en de codeplug gemoderniseerd.

Eigenlijk toch wel een hele leuke porto, zowel voor de zendamateurhobby maar ook (met wat beperkingen) voor onze luisterhobby.

Wat ik echter nergens kan vinden (en ik heb de afgelopen dagen heel wat handleidingen doorgenomen en sites bekekenen) is of je met deze portofoon ook kan zoeken naar de CTCSS die door een zender uitgezonden wordt? Vrijwel alle moderne scanners kunnen dat tegenwoordig probleemloos.

Bij de 878 kan ik niet vinden of dat überhaupt mogelijk is en zo ja, hoe dan?

Weet iemand daar iets over?

Offline Rudolf

• Beginnend Lid
  • **
Re: Anytone D878 UV CTCSS zoeken mogelijk?
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2024, 09:31:30 »
Set a key to CDT scan

Tune to the frequency/channel

Press and hold the key - the display will indicate that it’s (somewhat slowly) scanning through CTCSS and DCS codes

Key up on the device that you’re trying to figure out and wait for the AnyTone to “capture” the signal and whatever code it stopped at is the one.
Retevis RT82 - Retevis RT84 - Ailunce HD1 - Swissphone sQuad Flex P2000

Offline ACE

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2024, 11:55:52 »
Stap 1: Ga naar CPS en wijs CDT-scan toe aan een toets (bijvoorbeeld PF2 Long Key).
Menu aan de linkerkant.
Gemeenschappelijke instelling > optionele instelling > toetsfunctie

Stap 2: Stel uw primaire kanaal in voor de repeater waarvan u de PL-toon wilt weten

Stap 3: Ga naar Menu > Instellingen > Chan Stel > RCDT in > CTC en kies een code (beginnend met 62.5 - het maakt niet uit welke)

Stap 4: Wanneer er constant verkeer is op het kanaal dat u in stap 2 hebt ingesteld, activeert u CDT Scan door op de toets te drukken die u hebt geselecteerd, en het zou moeten beginnen met scannen bij de code die u in stap 3 hebt geselecteerd. Als het stopt op een code, is dat degene die de repeater gebruikt.

Stap 5: Verwijder de willekeurige code die u hebt gebruikt om uw toonscan te "seeden" in Stap 3 Menu > Instellingen > Chan Stel > RCDT > uit

Stap 6: Voer de PL-code die je in stap 4 hebt ontdekt in het menu > >Instellingen Chan Set > TCDT-> [Kies degene die je in stap 4 hebt ontdekt]

bovenstaand vond ik ergens op interpret.
(google translate gebruikt)
heb zelf een 878, maar heb er nog nooit een toonslot scan mee gedaan.
ben nu ook niet in de gelegenheid om het te proberen.

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2024, 14:00:10 »
Bedankt!

Had het zelf nog niet gevonden. Top.

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2024, 16:39:04 »
Nog even een vervolgvraag:

Bij een bijvoorbeeld nieuwe D878UV II Plus is er sprake van een hardwareversie 3.

Als je in een D878 in de settings bij device info kijkt, moet er dan ook Hardware Versie 3nogiets staan, of kan daar ook hardwareversie 1.10 staan?

Offline ACE

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2024, 21:24:47 »
heb even gekeken in mijn porto:

Model name: D878UVII
Firmware ver: 3.01
Hardware ver: 1.10(GD)