Auteur Topic: DATA in DSD+  (gelezen 3311 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 410
DATA in DSD+
« Gepost op: 1 januari 2016, 09:47:12 »
Hallo, via DSD+ zit ik nu een beetje te experimenteren met het AZC hier in Hoogeveen, zodra iemand daar de spreeksleutel inknijpt beginnen bij mij de meldingen te lopen en zodra er voice binnenkomt, speelt hij dit netjes af.

nu krijg ik ook heel veel DATA binnen, kan ik hier iets mee? ik zag dat je ook via hun GPS het op een kaartje kan laten zien waar ze zijn, tot op heden zonder succes geprobeerd.

Kan ik hier iets mee, of moet ik het gewoon laten zitten en het bij luisteren houden?
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline baymax

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: DATA in DSD+
« Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2016, 11:14:39 »
Ik heb sinds kort ook geprobeerd DMR en andere protocollen te decoderen met DSD+
Ik heb tot nu toe alleen maar DATA gezien in de statusvensters van het programma. Ook als ik op de digitale repeaters in de omgeving afstem.


De allereerste keer dat ik ermee prutste heb ik wel een aantal keer wat gekraak gehoord op de repeaters maar daar was geen chocola van te maken. Commerciële frequenties zijn helemaal alleen data

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1803
    • aw foto
Re: DATA in DSD+
« Reactie #2 Gepost op: 1 januari 2016, 12:18:14 »
Ik heb sinds kort ook geprobeerd DMR en andere protocollen te decoderen met DSD+
Ik heb tot nu toe alleen maar DATA gezien in de statusvensters van het programma. Ook als ik op de digitale repeaters in de omgeving afstem.


De allereerste keer dat ik ermee prutste heb ik wel een aantal keer wat gekraak gehoord op de repeaters maar daar was geen chocola van te maken. Commerciële frequenties zijn helemaal alleen data

Als je spraak wilt horen moet je spelen met de line in. Komt soms nog wel eens op een gesprek horen of helemaal niks.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 410
Re: DATA in DSD+
« Reactie #3 Gepost op: 1 januari 2016, 13:24:37 »
het verschilt heel erg merk ik, de ene keer komt er heel kort alleen maar data binnen, de andere keer ook een beetje spraak, alleen is er altijd heel veel data bij, wat ik theoretisch gezien moet kunnen uitlezen toch?
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline hbt

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Afscheidnemer van dit forum
Re: DATA in DSD+
« Reactie #4 Gepost op: 1 januari 2016, 14:14:47 »
Data uitlezen kan, maar niet met DSD+.
DSD+ is geschreven voor spraak en het kunnen volgen van spraak via bijvoorbeeld trunking: Digital Speech Decoder.