Auteur Topic: ARC536 rond frequenties af?  (gelezen 2384 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 442
Re: ARC536 rond frequenties af?
« Reactie #30 Gepost op: 21 maart 2024, 18:24:44 »
Ik heb er duidelijk op gelet dat ik een punt en geen komma gebruikte. Ik heb na de update ook de registratie key’s weer ingevoerd. Het was een long shot maar je probeert iets. Helaas hielp dat ook niet. Alle instellingen nagelopen en ARC536 op EU gezet wat ik nog nooit gedaan had. Ik heb geprobeerd in een bestaande Favotite List een frequentie in een bestaand systeem in te voeren en in een nieuw systeem. Als laatste heb ik een nieuwe Favorite List gemaakt met een nieuw systeen maar het probleem blijft. Je kan bv 118.200MHz invoeren maar na de TAB toets of pijltjes toets veranderd ARC536 het zelf in 1300.000000  >:(

Ik ben maar met storing zoeken gestopt toen ik me testmedewerker van BUTEL begon te voelen….
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 367
Re: ARC536 rond frequenties af?
« Reactie #31 Gepost op: 21 maart 2024, 23:12:58 »
Zelfde als bij mij. Ik heb ook alles geprobeerd, komma's,  punten, kopiëren-plakken, bestaande favorites list, nieuwe favorites list, noem maar op.  Wat ik ook probeerde: niets hielp. Zelfs geprobeerd om de software helemaal te verwijderen, inclusief de verwijzingen in het register.

Uiteindelijke work-around bij mij was om een oudere versie te installeren die het nog wel deed, en zodra er weer een nog nieuwere versie was heb ik die geďnstalleerd waarna het probleem weg was.
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 379
Re: ARC536 rond frequenties af?
« Reactie #32 Gepost op: 22 maart 2024, 00:05:16 »
Dus de laatste 2.7 build heeft ook nog steeds dit probleem? Dat klinkt wel erg slecht. Vraag me af of Butel hiervan op de hoogte is en aan een oplossing werkt.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 442
Re: ARC536 rond frequenties af?
« Reactie #33 Gepost op: 22 maart 2024, 07:47:01 »
Geen idee. Aangezien Butel actief is op het Amerikaanse Radioreference forum ga ik er vanuit dat hij op dit forum ook wel een oogje in het Butel-zeil houdt. Ik heb op Radioreference een nieuw draadje over dit probleem met ARC536 Pro versie 2.7 geopend. Er zijn best veel Butel software gebruikers in Amerika dus wellicht heeft daar iemand al een oplossing.
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 171
Re: ARC536 rond frequenties af?
« Reactie #34 Gepost op: 22 maart 2024, 10:29:44 »
Staan jullie regional settings goed w.o. het decimal symbol?

Settings \ Time & language \ Language & region
Country or region staat bij mij op Netherlands, Regional format op Recommended

1. Click Start, type control and click to open Control Panel.

2. Under Clock and Region, click Change data, time, or number formats.

3. Click Additional Settings…, and then we can manually change the Decimal symbol.

Decimal symbol staat bij mij op "." (een punt)

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 442
Re: ARC536 rond frequenties af?
« Reactie #35 Gepost op: 22 maart 2024, 13:39:58 »
Ik had die tip inderdaad ook al op Radioreference gekregen. Ik heb er weinig vertrouwen in dat dit een oplossing is want dan hadden die regionale instellingen voor de update naar versie 2.7 ook al problemen geven.

Wel bedankt voor het meedenken!👍 Ik ga vanmiddag eens even die kromme vonkenkast opstarten en naar die settings kijken.
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 442
Re: ARC536 rond frequenties af?
« Reactie #36 Gepost op: 22 maart 2024, 16:25:42 »
Soms lijkt iets onwaarschijnlijk maar is het toch zo.
BobHGL heeft de oplossing aangedragen voor het probleem dat ARC536 zelf een ingevoerde frequentie naar 1300.000000 aanpast  :)

Ik begrijp alleen niet waarom dit pas na de update van ARC536 naar versie 2.7 build 2 begon op te spelen, maar gelukkig kan ik weer de gewenste frequentie invoeren ;D

Voor wie een Nederlandse versie van WIN11 heeft:
Instellingen
> Tijd en taal
> Taal en regio
> Taalinstellingen voor beheerders
> blokje "Land/regio" wordt geopend, links boven in dit blokje kiezen voor "notaties"
> onderin veld "notaties" kiezen voor "meer instellingen"
> boven in het nieuwe blokje kiezen voor "getallen" en dan zie je in het scherm o.a. "decimaalteken" verschijnen. Als je daarachter op het pijltje omlaag klik dan kan je daar de komma aanpassen naar een punt.
> klik op "Toepassen"
> klik op "OK".
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: ARC536 rond frequenties af?
« Reactie #37 Gepost op: 22 maart 2024, 16:28:20 »
Zoiets heb ik in het verleden ook weleens gehad met Excel.
Toen moest ik dat in mijn PC bij Instellingen wijzigen bij Taalinvoer.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 442
Re: ARC536 rond frequenties af?
« Reactie #38 Gepost op: 22 maart 2024, 16:44:14 »
Sorry Johan, ik had er overheen gelezen  :-[
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: ARC536 rond frequenties af?
« Reactie #39 Gepost op: 22 maart 2024, 16:46:36 »
De uitleg van Bob zal vast duidelijker zijn geweest.
Hier had ik ook eerst weer voor moeten zoeken in mijn pc want zo precies wist ik het zelf ook niet meer.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 442
Re: ARC536 rond frequenties af?
« Reactie #40 Gepost op: 22 maart 2024, 17:28:01 »
Voor de volledigheid ook de reactie van Butel Software vanmiddag op radioreference. Het verklaard waarom er “ineens” een probleem ontstond.

Butel Software;
“In Windows set your decimal character to a dot, that should fix your issue. We did add some extra freq rounding code that does not like comma as a decimal character.”
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: ARC536 rond frequenties af?
« Reactie #41 Gepost op: 22 maart 2024, 19:34:52 »
Sorry Johan, ik had er overheen gelezen  :-[

Ach wat maakt het uit. Het duwtje in de goede richting kwam weer van mij, maar ik hoef niet met de eer te strijken hoor.  ;)

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 171
Re: ARC536 rond frequenties af?
« Reactie #42 Gepost op: 22 maart 2024, 19:44:13 »
BobHGL heeft de oplossing aangedragen voor het probleem dat ARC536 zelf een ingevoerde frequentie naar 1300.000000 aanpast  :)

Ik begrijp alleen niet waarom dit pas na de update van ARC536 naar versie 2.7 build 2 begon op te spelen

Ik kon me meerdere oorzaken voorstellen. Bijvoorbeeld dat er door Butel eerst hard een punt werd gebruikt, of een komma werd omgezet in een punt, en dat daarna gecheckt werd of die frequentie toegestaan was voor de betreffende scanner. Als de frequentie niet was toegestaan werd 'ie op 1300 gezet. En dat er bij de overgang iemand was die vond dat het netter was om gebruik te maken van de regio-instellingen, waardoor het misging als je een komma als decimal symbol had ingesteld.
Zo waren er nog meer oorzaken te bedenken. En Butel gaf blijkbaar aan wat de echte oorzaak was.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: ARC536 rond frequenties af?
« Reactie #43 Gepost op: 22 maart 2024, 19:47:27 »
Probleem is in ieder geval opgelost, zo lijkt het.
Zelf had ik ook helemaal niet meer aan die instellingen gedacht dus goed dat het als oplossing werd genoemd.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: ARC536 rond frequenties af?
« Reactie #44 Gepost op: Gisteren om 12:53:01 »
2.7 build3 is nu te downloaden.