Auteur Topic: draadloze telefoons  (gelezen 3361 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline vuurzee

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
draadloze telefoons
« Gepost op: 21 mei 2020, 14:39:31 »
Hallo mede luisteraars,
Ik hoorde vroeger nog wel eens een telefoongesprek op mijn good old scannertje.
Zijn die dingen eigenlijk nog af te luisteren of is dat helaas niet meer mogelijk?
en waar moet ik dan tussen frequenties zoeken of er nog wat te horen is?
Ben benieuwd.
Groetjes Rob

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: draadloze telefoons
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2020, 17:03:24 »
Is tegenwoordig allemaal dect en dus bijna onmogelijk om af te luisteren, denk dat er nog heel weinig van dat oude spul in de omloop is.
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 470
  • Rotterdam
Re: draadloze telefoons
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2020, 17:35:41 »
Unencrypted DECT decoderen is te doen, maar het is niet meer een kwestie van wat frequenties in je scanner zetten. Met een geschikte SDR (RTL-SDR met E4000-tuner, HackRF, etc.) of een insteekkaart en wat kennis van Linux is het best mogelijk.
Maar ik denk (lees: hoop) dat de meeste DECT-apparaten tegenwoordig encryptie ingebakken hebben.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline Able Archer83

  • Onderscheppen van elektronische signalen spraak en data.
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • You don have to scream i can hear you very well !!
Re: draadloze telefoons
« Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2020, 19:11:18 »
CT-0 - 31 Mhz frequenties voor telefoons bestaan nog, weet dat sommige verzorgingshuizen of oudere mensen gebruiken nog wel zo ding.
Ik denk dat ik vorig jaar is geweest dat ik nog veel activiteit hoorde op frequenties rond de 40 Mhz en de 31 Mhz.

onbeveiligde DETECT Is wel afluisterbaar, via een speciale COM ON AIR PCMCIA kaart hoe dat veder in elkaar zit daar kan ik van uit mezelf niet openbaar niet op in gaan.

Het laatste geld ook voor bluetooth headsets of oortjes

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 723
Re: draadloze telefoons
« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2020, 09:59:17 »
Als ik het mij goed herinner heet het stukje software Dedected...... google daar eens op.
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850