Auteur Topic: Lowlands 2011  (gelezen 23860 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: Lowlands 2011
« Reactie #30 Gepost op: 4 augustus 2011, 07:37:41 »
sorry was even te enthousiast
Ik luister mee, zenden doe ik niet

Offline pe2cvf

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 162
Re: Lowlands 2011
« Reactie #31 Gepost op: 6 augustus 2011, 14:17:38 »
Dit wordt mijn 11e lowlands denk ik, laatste paar jaar gaat ook de scanner mee naar festivals. Ik heb dan de ubc 220xlt en een AOR Mini bij me, de AOR gaat wel eens mee het festival terrein op. De beveiliging heeft daar nog nooit moeilijk overgedaan bij de controle.

Er worden heel veel huur frequentie's gebruikt. Op het terrein wordt bij de dranktentjes onderling PMR gebruikt, met de bevoorrading vaak de 154.1125. Bewaking zit de laatste jaren op 464.xxx kanalen. De parkeerbeheerders werken met EADS porto's (digitale trunking) en zijn niet meer te beluisteren.

Ik zal ook dit jaar weer proberen een live update te doen vanaf de Iphone.
Wie weet tot over een week of 2, we zitten waarschijnlijk weer op camping 3.

gr Roel pe2cvf
Gr Roel

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: Lowlands 2011
« Reactie #32 Gepost op: 7 augustus 2011, 11:04:25 »
Dit wordt mijn 11e lowlands denk ik, laatste paar jaar gaat ook de scanner mee naar festivals. Ik heb dan de ubc 220xlt en een AOR Mini bij me, de AOR gaat wel eens mee het festival terrein op. De beveiliging heeft daar nog nooit moeilijk overgedaan bij de controle.

Er worden heel veel huur frequentie's gebruikt. Op het terrein wordt bij de dranktentjes onderling PMR gebruikt, met de bevoorrading vaak de 154.1125. Bewaking zit de laatste jaren op 464.xxx kanalen. De parkeerbeheerders werken met EADS porto's (digitale trunking) en zijn niet meer te beluisteren.

Ik zal ook dit jaar weer proberen een live update te doen vanaf de Iphone.
Wie weet tot over een week of 2, we zitten waarschijnlijk weer op camping 3.

gr Roel pe2cvf

ik heb me scanner ook mee, ja en ik zit ook op camping 3 vind ik het lekkerste wat leuk dat het je 11de keer is
Ik luister mee, zenden doe ik niet

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: Lowlands 2011
« Reactie #33 Gepost op: 9 augustus 2011, 14:36:46 »
vanavond alles in programmeren voor lowlands, heb er zin in
Ik luister mee, zenden doe ik niet

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Lowlands 2011
« Reactie #34 Gepost op: 9 augustus 2011, 14:41:57 »
PMR/LPD,Landelijk UHF/VHF, The Security Company... Wat nog meer? :P
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline pe2cvf

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 162
Re: Lowlands 2011
« Reactie #35 Gepost op: 9 augustus 2011, 17:29:01 »
draadloze mic's zijn denk ik allemaal digitaal?

denk ook nog aan de low power intercom verbindingen bij de optredens, regie van 3fm op het festival terrein, en de ''niet standaard'' frequenties ivm buitenlandse crew. Dus tussendoor ook nog even de band afscannen.

Welke scanners gaan mee? ook met uitlezing van tq?
Gr Roel

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: Lowlands 2011
« Reactie #36 Gepost op: 9 augustus 2011, 17:53:59 »
ik neem alleen yaesu vx-3 mee
Ik luister mee, zenden doe ik niet

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: Lowlands 2011
« Reactie #37 Gepost op: 9 augustus 2011, 17:55:18 »
de freq van silent disco? weet iemand die?
Ik luister mee, zenden doe ik niet

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Lowlands 2011
« Reactie #38 Gepost op: 9 augustus 2011, 19:12:43 »
Draadloze mic's zijn NIET digitaal... Alleen Line 6 heeft daar een systeem voor en aangezien die voornamelijk gitaar producten bouwen zullen de 'grote' jongens als Shure en Sennheiser het altijd blijven winnen. En aangezien we het hier over Ampco hebben kun je er donder op zeggen dat er heel veel Shure staat ;D

Dus:
470-550MHz (onwaarschijnlijk)
630-862MHz (Nieuwe Sennheiser producten zitten in de 600Mhz range..)
806-814MHz (TV CH 63) (Zeer waarschijnlijk)

Wat betreft intercom, ASL in de tenten is bedraad.

Mijn Uniden Bearcat 3500XLT is bedraad dus ik zal zo veel mogelijk TQ's proberen te scoren!

Silent disco zal ook in het 800 Mhz gebied zitten (Vind ik wel een slimme, nog niet aan gedacht haha.) Misschien kun je uitvinden welk bedrijf de silent disco verzorgt en vervolgens via het type koptelefoon dat in gebruik is de frequentie achterhalen? Of close-call natuurlijk...

"Regie van 3fm" is trouwens Dutchview... Die gebruiken ASL naar de camera's (bedraadde intercom) maar ze zullen vast een porto systeempje gebruiken om de medewerkers die niet bezig zijn met het filmen te dirigeren.

Groeten
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: Lowlands 2011
« Reactie #39 Gepost op: 10 augustus 2011, 17:15:58 »
PMR/LPD,Landelijk UHF/VHF, The Security Company... Wat nog meer? :P

70cm
Ik luister mee, zenden doe ik niet

Offline pe2cvf

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 162
Re: Lowlands 2011
« Reactie #40 Gepost op: 18 augustus 2011, 17:10:35 »
Al een tijdje op het terrein aanwezig, erg druk op de standaard huur freq. 464.000/925/950 duplex de bewaking. EHBO op de rode kruis kanalen, maar GGD op c2000
Gr Roel

Offline Casbuur

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: Lowlands 2011
« Reactie #41 Gepost op: 18 augustus 2011, 20:50:25 »
EHBO op de rode kruis kanalen, maar GGD op c2000

Het EHBO gebeuren wordt niet meer door het Rode Kruis gedaan. Dus als ze nu nog op de kanalen van het Rode Kruis zitten, is dat niet goed. Als het goed is heeft het bedrijf dat de EHBO daar doet eigen kanalen, en zenden ze daar op uit.


PS: Heeft er iemand toevallig een live scanner aanstaan in de buurt van Biddinghuizen. Normaal ben ik ook op het terrein, maar dit jaar helaas niet door omstandigheden.

Offline pe2cvf

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 162
Re: Lowlands 2011
« Reactie #42 Gepost op: 18 augustus 2011, 21:55:51 »
Er staan bij de EHBO post anders wel mensen met een rode kruis jas en grijze broek. Zo te zien een VHF porto, kon niet goed zien maar leek op de Icom.
Gr Roel

Offline pe2cvf

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 162
Re: Lowlands 2011
« Reactie #43 Gepost op: 19 augustus 2011, 14:15:46 »
Er staan bij de EHBO post anders wel mensen met een rode kruis jas en grijze broek. Zo te zien een VHF porto, kon niet goed zien maar leek op de Icom.

Gevraagd aan de man van het RK, zij waren daar met een aantal minder validen op het festival. Zij zorgden voor het vervoer en begeleiding ervan.
Gr Roel

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: Lowlands 2011
« Reactie #44 Gepost op: 23 augustus 2011, 11:36:04 »
450.600 en 460.600 beveiliging lowlands was er erg druk op
Ik luister mee, zenden doe ik niet