Auteur Topic: Frequenties  (gelezen 23070 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline reinder

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: Frequenties
« Reactie #15 Gepost op: 12 augustus 2011, 16:00:44 »
Freq's van Arriva kunnen ook weg (combofoon word niet meer gebruikt), de laatste jaren bij Arriva hebben we gewerkt met de Motorola CM340 mobilofoon op de freq. 419.8750 en eerst 1 kanaal later 10  met ccts waarvan sommige met Connexion en Synthus zouden kunnen werken. Heb toen nooit kunnen uitzoeken welke tooncode er gebruikt werd maar nu ik de Wouxun UVD2 heb heb ik kan. 1=186.2  en 2=88.5 gevonden maar 3 en 4 gek genoeg niet kunnen ontdekken. Heb de 50 verschillende codes in mijn porto gezet en zodoende 1 en 2 kunnen achterhalen maar vanwege mijn onkunde met het apparaat (de porto) het ding nog niet zover gekregen als die op freq. alleen staat zonder ander toepassingen erbij dan zou hij die code automatisch moeten kunnen laten zien maar is me nog niet gelukt en ben er ook bijna niet mee bezig geweest. In Groningen stad zou kan. 4 gevonden moeten kunnen worden omdat ze daar een proef hebben op dat kanaal om het (vooral) in de spits wat rustiger te laten zijn op kanaal 1, die dan heeel veeeeel gebruikt werd. Bovenstaande kom ik aan omdat ik als chauffeur eerst bij Arriva zat en nu dus bij Qbuzz.
Wouxun KG-UV2D  GRE PSR-225  uniden_ubc760xlt

Offline Berjan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 99
Re: Frequenties
« Reactie #16 Gepost op: 13 augustus 2011, 09:46:39 »
Je moet je porto even op de Frequentie mode zetten, dat is waar je de freq`s handmatig in kunt voeren. Vervolgens de juiste frequentie erin. Dan wacht je even tot je porto wat ontvangt. Dan ga je naar het menu, druk je 30 in. Als laatste druk je 2 keer op Menu. Nu zal de porto beginnen met het scannen van de toonsquelch.

Offline reinder

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: Frequenties
« Reactie #17 Gepost op: 14 augustus 2011, 17:35:39 »
Berjan bedankt voor de info, heb het instr. boekje ingepakt (ERGENS  ??? in een doos) dit ivm toekomstige verhuizing en weet niet meer waar, dus kan ik dit mooi uitproberen, indien ik het vinden kan vermeld ik natuurlijk de codes. Weet je ook nog toevallig hoe ik hem van dualband mode ineens op freqentiemode krijgen kan ? meende dat het MENU + TDR ingedrukt houden was, maar werkt niet.
Wouxun KG-UV2D  GRE PSR-225  uniden_ubc760xlt

Offline Berjan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 99
Re: Frequenties
« Reactie #18 Gepost op: 14 augustus 2011, 19:14:34 »
Berjan bedankt voor de info, heb het instr. boekje ingepakt (ERGENS  ??? in een doos) dit ivm toekomstige verhuizing en weet niet meer waar, dus kan ik dit mooi uitproberen, indien ik het vinden kan vermeld ik natuurlijk de codes. Weet je ook nog toevallig hoe ik hem van dualband mode ineens op freqentiemode krijgen kan ? meende dat het MENU + TDR ingedrukt houden was, maar werkt niet.

Zover ik weet kan dat alleen door op menu te drukken, dan 21 en daar kun je dan de mode selecteren.

Offline reinder

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: Frequenties
« Reactie #19 Gepost op: 15 augustus 2011, 17:50:59 »
Heb het gevonden, had gelukkig nog wat documentatie bewaard, alleen was dat al vergeten maar toen ik per ongeluk even in m'n Hobby mapje op de pc keek zag ik daar dat ik alles wat ik ooit gevonden had bewaard heb (ppfffff) in een Wouxun mapje en daar stond dus netjes in MENU en dan TDR indrukken kun je dus snel naar freq. mode toe d.m.v. 2 toetsen. Had het dus bijna goed alleen dus gewoon na elkaar indrukken en niet tegelijk, tja word een dagje ouder en vergeet wel eens wat  8)
Wouxun KG-UV2D  GRE PSR-225  uniden_ubc760xlt

Offline Skippy02

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Frequenties
« Reactie #20 Gepost op: 17 mei 2018, 19:58:43 »
Een paar weken geleden mijn oude scanner maar weer eens uit de kast getrokken.

Op de volgende frequenties heb ik communicatie ontvangen.

165.130 (Rode Kruis?) Tijdens voetbalwedstrijden FC Emmen (ze zitten in de tribune vakken)
Kan natuurlijk ook dat het gewoon stewards zijn.

455.812 FC Emmen verkeer en parkeer beheer

Dit even ter info voor de liefhebbers.
Een luistervink in hart en nieren....

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21588
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Frequenties
« Reactie #21 Gepost op: 17 mei 2018, 20:40:02 »
Bedankt hiervoor.

Offline Skippy02

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Frequenties
« Reactie #22 Gepost op: 20 mei 2018, 22:22:31 »
En dan bij deze de bevestiging dat 165.130 het Rode Kruis is. Vanavond te horen geweest tijdens huldiging FC Emmen in het centrum van Emmen. De 00 is de basispost, roepnummers beginnen met 85.xx voor de loopposten.
Een luistervink in hart en nieren....

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: Frequenties
« Reactie #23 Gepost op: 21 mei 2018, 09:47:58 »
Van de lijst aan het begin van dit topic zijn er nog maar een handvol in gebruik.
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Noordzee

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 43
Re: Frequenties
« Reactie #24 Gepost op: 24 oktober 2023, 19:33:58 »
170.33000   NFM   Klijndijk   Fruithoeve De

Geen idee of de frequentie nog in gebruik is, maar de juiste naam is tegenwoordig Vakantiepark Capfun Fruithof.
Kristalscanner Semicom 8000 FM & Airband / Antenne Diamond BC 100-S