Auteur Topic: Politie capcodes  (gelezen 4441 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Erik1203

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 555
Politie capcodes
« Gepost op: 17 maart 2009, 10:07:49 »
Geachte forumleden

Mijn vraag is waneer komen er de capcodes voor de pers alarmering van politie in twente gaarne jullie reacties


Erik

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Politie capcodes
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2009, 11:18:27 »
voor 1 juli is de afspraak... afwachten  ;)

Citaat
Vanaf 1 januari 2009 wordt het meldsysteem P2000 landelijk ingevoerd. Dat was de uitkomst van het overleg dat NVJ recentelijk voerde met de voorzitter van de raad van Hoofdcommissarissen van Politie. Daarbij is de toezegging gedaan dat per 1 juli het systeem in alle 26 regio’s moet draaien.

Voorafgaand aan de definitieve invoering draaide vorig jaar al de pilot P2000 in de regio Rijnmond. De presentatie van de pilot bleek een succes voor de NVJ en een aantal tevreden journalisten. Het systeem zal vanaf 1 januari gefaseerd worden ingevoerd omdat nog niet alle regio’s zijn ingericht op deze persalarmering. Er wordt een half jaar uitgetrokken voordat P2000 daadwerkelijk functioneert. Voor 1 januari 2009 ontvangt de NVJ een overzicht van de planning zodanig dat de NVJ steeds in haar achterban de ervaringen van journalisten kan peilen in de regio’s waar het systeem in gang is gezet. Voor 1 juli, als alle regio’s op het P2000-systeem zitten, is er een eindevaluatie met NVJ en de voorzitter van Hoofdcommissarissen om mogelijke verbeterpunten aan te kunnen brengen.

BRON : http://www.nvj.nl/nieuws/bericht/p2000- ... efinitief/

Offline Erik1203

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 555
Re: Politie capcodes
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2009, 12:24:36 »
Citaat van: IkWilbert
voor 1 juli is de afspraak... afwachten  ;)

Citaat
Vanaf 1 januari 2009 wordt het meldsysteem P2000 landelijk ingevoerd. Dat was de uitkomst van het overleg dat NVJ recentelijk voerde met de voorzitter van de raad van Hoofdcommissarissen van Politie. Daarbij is de toezegging gedaan dat per 1 juli het systeem in alle 26 regio’s moet draaien.

Voorafgaand aan de definitieve invoering draaide vorig jaar al de pilot P2000 in de regio Rijnmond. De presentatie van de pilot bleek een succes voor de NVJ en een aantal tevreden journalisten. Het systeem zal vanaf 1 januari gefaseerd worden ingevoerd omdat nog niet alle regio’s zijn ingericht op deze persalarmering. Er wordt een half jaar uitgetrokken voordat P2000 daadwerkelijk functioneert. Voor 1 januari 2009 ontvangt de NVJ een overzicht van de planning zodanig dat de NVJ steeds in haar achterban de ervaringen van journalisten kan peilen in de regio’s waar het systeem in gang is gezet. Voor 1 juli, als alle regio’s op het P2000-systeem zitten, is er een eindevaluatie met NVJ en de voorzitter van Hoofdcommissarissen om mogelijke verbeterpunten aan te kunnen brengen.

BRON : http://www.nvj.nl/nieuws/bericht/p2000- ... efinitief/

afwachten maar jah  :?

Offline DELETED

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Politie capcodes
« Reactie #3 Gepost op: 24 april 2009, 23:36:20 »
Vanwege m'n werk ben ik afgelopen zaterdagavond/nacht en zondagavond/nacht mee geweest met de plaatsvervangend algemeen commandant van de politie NHN vanwege het aanstaande (zaterdag) kampioenschap (zondag) van AZ.
(errug leuk trouwens! eigen c2000 porto mee en weer heerlijk mee kunnen luisteren naar de Bravo's, de Foxtrots, de Papa's etc. etc.)

Maar toen hoorde ik ook op het bureau van een ingewijd persoon van de politie (desgevraagd) dat NHN geen plannen heeft om de pers via P2000 te alarmeren en dat ze er eigenlijk ook helemaal geen voorstander van zijn.
De persoon was goed op de hoogte en zeer stellig.
Ik heb dus het idee dat het hier in NHN nog wel enige tijd gaat duren voor het zover is, als het al ooit ingevoerd wordt hier.

vr.gr.
Mars

Offline michel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 284
Re: Politie capcodes
« Reactie #4 Gepost op: 25 april 2009, 07:36:36 »
Nou ik denk dat weinig regio's er blij mee zijn,want je ziet nog geen ene regio testen of er mee beginnen.
Terwijl het uitelijk 1 juli 2009 werkend zou moeten zijn voor heel het land.

Michael

  • Gast
Re: Politie capcodes
« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2009, 15:33:15 »
Het is nu nog wel erg vroeg om snel conclusie's te gaan trekken. Het is vandaag 25 april en in 2 maanden weet je het maar nooit wat er nog kan gaat gebeuren, dus lekker rustig afwachten en niet meteen speculeren.

Offline michel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 284
Re: Politie capcodes
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2009, 15:39:52 »
Is ook zo gewoon rustig afwachten op wat komen gaat  ;)

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 865
Re: Politie capcodes
« Reactie #7 Gepost op: 27 april 2009, 08:10:24 »
De politie van Midden en West Brabant is 24-4 op bezoek geweest in Rotterdam, hier hebben ze een goede uitleg gekregen over het systeem en daarna enkele persmensen gevraagd wat ze liever hebben Pager of communicator.

De pers heeft massaal gestemd voor een pager...

Ze hebben zelfs de perspagers even af laten gaan met de groeten voor MwB.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Politie capcodes
« Reactie #8 Gepost op: 27 april 2009, 08:21:40 »
Citaat van: "cammedia"
De politie van Midden en West Brabant is 24-4 op bezoek geweest in Rotterdam, hier hebben ze een goede uitleg gekregen over het systeem en daarna enkele persmensen gevraagd wat ze liever hebben Pager of communicator.

De pers heeft massaal gestemd voor een pager...

Ze hebben zelfs de perspagers even af laten gaan met de groeten voor MwB.

Als je dat kiezen kan noemen: via de communicator kunnen berichten o.a. via P2000 worden verzonden en met een pager weer worden ontvangen....
Berichten zouden net zo goed naar een besloten persgroep via een SMS kunnen worden gestuurd. Das dan vette pech voor de ramptoeristen en imitatiejournalisten.

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Politie capcodes
« Reactie #9 Gepost op: 27 april 2009, 12:50:21 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "cammedia"
De politie van Midden en West Brabant is 24-4 op bezoek geweest in Rotterdam, hier hebben ze een goede uitleg gekregen over het systeem en daarna enkele persmensen gevraagd wat ze liever hebben Pager of communicator.

De pers heeft massaal gestemd voor een pager...

Ze hebben zelfs de perspagers even af laten gaan met de groeten voor MwB.

Als je dat kiezen kan noemen: via de communicator kunnen berichten o.a. via P2000 worden verzonden en met een pager weer worden ontvangen....
Berichten zouden net zo goed naar een besloten persgroep via een SMS kunnen worden gestuurd. Das dan vette pech voor de ramptoeristen en imitatiejournalisten.

En die laatste optie lijkt me voor veel regio's een heel prettige methode. Ik kan me zo maar voorstellen dat veel regio's hiervoor zullen kiezen.

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 865
Re: Politie capcodes
« Reactie #10 Gepost op: 27 april 2009, 16:35:11 »
Dat SMssen had ik dus ook gezegd tegen die voorlichter... echter kwa kosten voor hen was dat niet interessant, en ach die 3 extra ramptoeristen, ik heb er geen last van. De 1e en 2e lijnsafzetting wordt hier redelijk goed gebruikt.