Auteur Topic: bcTool ... ervaringen ???  (gelezen 12380 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Janos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 926
Re: bcTool ... ervaringen ???
« Reactie #30 Gepost op: 15 augustus 2009, 18:56:08 »
Ik gebruikte altijd zonder problemen de Butel Pro software voor mijn UBC3500, ook voor
geluids opname.
Sinds een paar dagen ben ik aan het experimenteren met BCTool.
Ineens geven de speakers van mijn lap-top een heel krakerig geluid.
Beluisteren met een koptelefoon gaat wel goed.
Ik ben toch bang dat BCTool mijn speakers om zeep heeft geholpen.
UBC3500XLT, UBC220xlt, COM213 met discr. uitg., COM202 met discr. uitg. , RTL-SDR stick, 3x JPole 144-300-430 MHz, 7 el. Yagi 435 MHz, 6 el. Yagi 260 MHz, 5 el. Yagi 145 MHz, QFH 137 MHz, QFH 435 MHz, Helical 260 MHz  all Home made. Sab Titan 1 HD TV sat ontv., 1 m Tratec schotelant., univ. LNB

Gert Jan

  • Gast
Re: bcTool ... ervaringen ???
« Reactie #31 Gepost op: 15 augustus 2009, 19:31:46 »
Citaat van: "Janos"
Ik gebruikte altijd zonder problemen de Butel Pro software voor mijn UBC3500, ook voor
geluids opname.
Sinds een paar dagen ben ik aan het experimenteren met BCTool.
Ineens geven de speakers van mijn lap-top een heel krakerig geluid.
Beluisteren met een koptelefoon gaat wel goed.
Ik ben toch bang dat BCTool mijn speakers om zeep heeft geholpen.

Als het "ineens" is moet er toch wat gebeurt zijn, kan het zijn dat het master volume ineens voluit gegaan is oid?
Zou anders geen verklaring weten, als ze kraken zou dat vervorming kunnen zijn doordat het volume gewoon te hard staat.

Offline ScanWeb

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 200
Re: bcTool ... ervaringen ???
« Reactie #32 Gepost op: 15 augustus 2009, 21:07:51 »
Kijk ook even naar het volumeniveau van je MIC.

Als je die te hoog zet, kan je de boel gaan rondzingen en kraken.

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: bcTool ... ervaringen ???
« Reactie #33 Gepost op: 16 augustus 2009, 02:11:00 »
Vindt het trouwens wel jammer dat er geen ondersteuning is voor de 3300XLT (250d). Had graag wat nieuwe software willen uitproberen.
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline Janos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 926
Re: bcTool ... ervaringen ???
« Reactie #34 Gepost op: 16 augustus 2009, 16:02:35 »
Nog even ter aanvulling, er zitten onderin mijn lap-top twee speakertjes.
De linkse geeft een heel krakerig geluid, de rechtse hoor ik helemaal niet meer.
Van alles geprobeerd, opnieuw opstarten, andere speaker instellingen, niets helpt.
De koptelefoon via een 3 1/2 mm jack werkt nog normaal.
Volgens mij is echt mijn speaker uitgang naar de knoppen.
Het kraakt ook als het volume zacht staat.
Ik heb hem nergens anders voor gebruikt, ga er niet mee op internet en gebruik hem
alleen voor foto's en de scanner en dergelijke.
De scanner is aangesloten via een originele seri ėle kabel die bij de scanner hoort.
UBC3500XLT, UBC220xlt, COM213 met discr. uitg., COM202 met discr. uitg. , RTL-SDR stick, 3x JPole 144-300-430 MHz, 7 el. Yagi 435 MHz, 6 el. Yagi 260 MHz, 5 el. Yagi 145 MHz, QFH 137 MHz, QFH 435 MHz, Helical 260 MHz  all Home made. Sab Titan 1 HD TV sat ontv., 1 m Tratec schotelant., univ. LNB

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: bcTool ... ervaringen ???
« Reactie #35 Gepost op: 17 augustus 2009, 17:10:12 »
Citaat van: "Janos"
Nog even ter aanvulling, er zitten onderin mijn lap-top twee speakertjes.
De linkse geeft een heel krakerig geluid, de rechtse hoor ik helemaal niet meer.
Van alles geprobeerd, opnieuw opstarten, andere speaker instellingen, niets helpt.
De koptelefoon via een 3 1/2 mm jack werkt nog normaal.
Volgens mij is echt mijn speaker uitgang naar de knoppen.
Het kraakt ook als het volume zacht staat.
Ik heb hem nergens anders voor gebruikt, ga er niet mee op internet en gebruik hem
alleen voor foto's en de scanner en dergelijke.
De scanner is aangesloten via een originele seri ėle kabel die bij de scanner hoort.

Heb je tijdens het luisteren van BCtool het geluid harder dan normaal aan gehad? (neem aan dat je wel weet wat hard en zacht is voor een laptop speaker) Het kan wel zo zijn dat als je geluid te hard staat (teveel dB) dat hij inderdaad krakerig wordt en kapot gaat, heb dit wel eens gehad met mijn Ipod oortjes in een versterker.. kon gelijk nieuwe kopen want de lage tonen maakte gelijk krakerig geluid. Ik kan je vragen om de geluidsdrivers opnieuw te installeren, maar dat zal toch niks helpen.. ik ben bang dat je niks anders kan doen is de laptop terug sturen of hem zelf proberen op te maken en speakertjes laten vervangen (natuurlijk niet als je nog garantie hebt).
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur