Auteur Topic: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?  (gelezen 3858 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Spijkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 92
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #30 Gepost op: 27 juli 2023, 21:03:10 »
Ik weet nog niet of ik totaal ga switchen en de 785 weg doe, ik denk het niet want het ding zal niet veel meer opbrengen. Ik ken nog steeds alle frequenties van de belangrijkste diensten uit mijn hoofd want natuurlijk, als men een nieuwe scanner kocht dan wilde men ook dat het ding werkte. ( ik heb zelfs nog ergens een bak met kristallen liggen ) Wat ik er een beetje uit begrijp, ik ben mezelf een beetje aan het inlezen, is dat de diensten meer zijn ingedeeld per groep die je dan bijschakelt. Als het goed is zijn er een aantal dingen voor geprogrammeerd en zal ik kijken middels Sentinel hoe dat gedaan is.
Mijn eerste scanner kocht ik 47 jaar geleden, dus ja..het verandert.
Ik kwam uit het DOS tijdperk, mijn eerste pc was een 8086 met alleen 2 floppy drives, door windows heen uiteindelijk in chrome o.s. en Linux terechtgekomen, dus de 3600 wordt dan een nieuwe uitdaging.

Ik zou hem zeker niet weg doen, blijft op analoog gebied net als de 780XLT een zeer goede scanner.
Ik luister met de volgende scanners: UBC780XLT / Icom IC-R30 / UBCD3600XLT / IcomIC-R8600 / Diamond X50 / Procom CXL 2-2C

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #31 Gepost op: 27 juli 2023, 21:07:26 »
Ik weet nog niet of ik totaal ga switchen en de 785 weg doe, ik denk het niet want het ding zal niet veel meer opbrengen. Ik ken nog steeds alle frequenties van de belangrijkste diensten uit mijn hoofd want natuurlijk, als men een nieuwe scanner kocht dan wilde men ook dat het ding werkte. ( ik heb zelfs nog ergens een bak met kristallen liggen ) Wat ik er een beetje uit begrijp, ik ben mezelf een beetje aan het inlezen, is dat de diensten meer zijn ingedeeld per groep die je dan bijschakelt. Als het goed is zijn er een aantal dingen voor geprogrammeerd en zal ik kijken middels Sentinel hoe dat gedaan is.
Mijn eerste scanner kocht ik 47 jaar geleden, dus ja..het verandert.
Ik kwam uit het DOS tijdperk, mijn eerste pc was een 8086 met alleen 2 floppy drives, door windows heen uiteindelijk in chrome o.s. en Linux terechtgekomen, dus de 3600 wordt dan een nieuwe uitdaging.

Ik zou hem zeker niet weg doen, blijft op analoog gebied net als de 780XLT een zeer goede scanner.

Ja maar moeders beslist ook een beetje wat ik op tafel zet ( ik moet opeens denken aan de reclame voor een sandwich spread ) Ik heb geen shack of mancave  :D
AOR-8600 mark2, Uniden BCT15X, Yupiteru MVT-7100,Whistler TRX-2,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.

Offline reijndert

  • Zendamateur
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 77
  • 73 de pd1rh
    • Homepage
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #32 Gepost op: 30 augustus 2023, 11:03:26 »
Amateurs zitten nog volop analoog. Het NRK werkt met DMR.
Hiervoor is een UBCD3600 geschikt.

Gebruikt NRK geen encryptie dan?
AOR8000, UBC3500XLT en DM1801 (met OpenDM firmware).
Livestream TT circuit http://www.pd1rh.nl:8000/pd1rh