Frequenties > Scheepvaart
CMIJ marifoonkanaal 1 -> Kustwacht navigatieberichten
Daaf:
--- Citaat van: Harold op 29 september 2024, 19:51:46 ---Kanaal 1 is een informatie kanaal, dus echte spoed verkeer zal er niet moeten plaatsvinden.
--- Einde van citaat ---
Dank voor je reactie. Volgens mij heb ik het over veiligheidsverkeer en niet over spoedverkeer.
Ongeacht het soort verkeer blijft het een feit dat kanaal 01 op het moment van uitzending van eerder genoemd bericht niet kan worden gebruikt. Althans, niet door de ontvangende partij op 160.6500.
Daaf:
--- Citaat van: Nick1964 op 29 september 2024, 17:43:11 ---Ik ontvang hier ( Leiden) gewoon de berichten op kanaal 23 en 83 vanuit ijmuiden. Inclusief de maritieme veiligheidsberichten (onbedekte kabel op de zeebodem etc )
--- Einde van citaat ---
Ik ben benieuwd of jullie de zender Hoorn op kanaal 23 ook ontvangen. Ik denk het niet namelijk.
Wel goed om te weten dat, als er iets mis mocht zijn, het enkel aan zender Hoorn zou kunnen liggen.
Harold:
--- Citaat van: Daaf op 29 september 2024, 20:06:58 ---
--- Citaat van: Harold op 29 september 2024, 19:51:46 ---Kanaal 1 is een informatie kanaal, dus echte spoed verkeer zal er niet moeten plaatsvinden.
--- Einde van citaat ---
Dank voor je reactie. Volgens mij heb ik het over veiligheidsverkeer en niet over spoedverkeer.
Ongeacht het soort verkeer blijft het een feit dat kanaal 01 op het moment van uitzending van eerder genoemd bericht niet kan worden gebruikt. Althans, niet door de ontvangende partij op 160.6500.
--- Einde van citaat ---
Klopt, ik bedoel ook meer dat die berichten geen echte haast hebben.
Harold, PI9705
WH521:
Volgens mij is dit gisteren begonnen. Geautomatiseerde aankondiging op VHF16 ging ook niet lekker op zender Hoorn. Bleef hangen zonder audio en daarna nog een paar herhaald.
Daarna inderdaad de veiligheidsuitzending op VHF01, naast VHF83 (Hoorn) en VHF23 (Wezep).
Kijkend naar het signaal lijkt het zender Hoorn te zijn (CMIJ gebruikt andere zenderlocaties).
Daaf:
--- Citaat van: WH521 op 30 september 2024, 06:08:32 ---Volgens mij is dit gisteren begonnen. Geautomatiseerde aankondiging op VHF16 ging ook niet lekker op zender Hoorn. Bleef hangen zonder audio en daarna nog een paar herhaald.
Daarna inderdaad de veiligheidsuitzending op VHF01, naast VHF83 (Hoorn) en VHF23 (Wezep).
Kijkend naar het signaal lijkt het zender Hoorn te zijn (CMIJ gebruikt andere zenderlocaties).
--- Einde van citaat ---
Ah, dank! Natuurlijk is het VHF83 voor Hoorn in plaats van VHF23. Bij de aankondiging van maritieme veiligheidsberichtgeving op VHF16 heb ik geen rare dingen gehoord moet ik zeggen.
Maar is het dus juist de bedoeling dit (lange) bericht op een operationeel werkkanaal plaatsvindt?
Vraag me dan echt af wat de toegevoegde waarde is ten opzichte van VHF83.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie