Scannergerelateerd > Communicatienieuws

Kwetsbaarheden in veelgebruikte radiocommunicatie; ook C2000 getroffen

<< < (2/7) > >>

WH521:

--- Citaat van: Mose op 24 juli 2023, 15:38:43 ---Ik ben benieuwd naar de presentatie volgende maand en de eventuele gevolgen voor ons welwillende meeluisteraars.
--- Einde van citaat ---

Ik zat het artikel zo te lezen en bedacht me toen dat dit 'afluisteren' op een heel ander niveau is dan wat we over het algemeen hier doen.
Zal me benieuwen of er iets veranderd.

Simonn:

--- Citaat van: Mose op 24 juli 2023, 15:38:43 ---Ik ben benieuwd naar de presentatie volgende maand en de eventuele gevolgen voor ons welwillende meeluisteraars.
--- Einde van citaat ---

Vooruit kijkend: er zal _vast_ een oplossing komen op korte of iets langere termijn waarmee het feestje weer gedaan is. Het zou vooral interessant zijn als je historische, versleutelde data hebt die je nu mogelijks leesbaar kunt maken.

De bewuste beperking in de TEA1-versleuteling is zorgwekkend en een schop onder het fundament.

Tom-:

--- Citaat van: Simonn op 24 juli 2023, 16:09:41 ---Het zou vooral interessant zijn als je historische, versleutelde data hebt die je nu mogelijks leesbaar kunt maken.
--- Einde van citaat ---

Ik heb me nog niet helemaal ingelezen, maar ik denk het wel:

PD7AC:
Volg dit draadje even...

Tom-:
De discussie op Tweakers onder het nieuwsbericht is ook interessant. Een van de onderzoekers reageert daar ook.

https://tweakers.net/nieuws/212022/onderzoekers-vinden-kwetsbaarheden-in-radio-encryptiestandaard-van-c2000.html

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie