Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Scanners en Ontvangers

Nieuwe versie AOR Dv10

(1/6) > >>

peter aor:
Komt volgend jaar uit https://www.marktplaats.nl/v/telecommunicatie/scanners/m1914113479-aor-ar-dv10-new-production-2023-let-op

vdKaa:
Klinkt op zich goed, maar €1200,= (prijs onder voorbehoud) en dan;
Memory channels: 2000, Memory banks: 40 (50 per bank?) en Search banks: 40. Bijna alle nieuwere scanners worden in hun hoeveelheid frequenties en banken beperkt door de grote van de micro SD-card. Daarnaast is 1 priority channel is wel heel karig. Net als zijn voorganger wel TETRA.

Hij heeft een batterypack en geen losse oplaadbare AA’s. Dat wordt ws een extra (dure) batterypack kopen voor wanneer je echt lang op de voetjes bent.

Maar wat ik echter onbegrijpelijk vind is dat er een nieuwe versie van een scanner wordt gelanceerd die je (nog) niet via USB kan programmeren. Er moet eerst een aanpassing in de firmware komen! Als je dat nu al weet dan breng je deze scanner toch nog niet op de markt? Hooguit als de nieuwe firmware voor 01-01-2023 uit komt. Klinkt nu een beetje als een een fabrikant van auto’s die al wel een nieuw model auto verkoopt en aflevert, maar het klepje van de benzinetank werkt nog even niet……..

NL11673:
De enige goede ontvanger van AOR vind ik de AOR AR DV1.
De Luchtvaartontvanger laat al zowat 3 jaar op zich wachten. De AR5700D is ook een drama.
Na teleurstellingen met de AR5100, AR Alpha en AR DV10 ben ik voorlopig genezen van nieuwe AOR's.
De tijd van de AR5000 serie en daarbij behorende kwaliteit en after sales service is verleden tijd.
De laatste 15 jaar gooien ze halfbakken troep op de markt. Uitzondering is de AR DV1, alhoewel daar een batch bijzat met usb poort problemen.

NL11570:
Ik heb begrepen dat de nieuwe versie geen last meer zou hebben van frequentiedrift. Hij wordt met een batterypack geleverd en met de mogelijkheid AA batterijen m.b.v. een batterijhouder te gebruiken. Ook is iets gedaan aan de gevoeligheid van de ontvanger. Veel van de “problemen” zijn dus kennelijk met de nieuwe versie opgelost. De “oude” versie is hier en daar nog te koop. Ik wacht nu op de nieuwe DV10. Zou deze maand uitkomen maar door chips problemen wordt het januari, februari…..2023. Enfin, afwachten maar. Ik zou i.i.g. niet voor een nieuwe 1e versie gaan.
Voor wat het waard is zou ik zeggen.

louis52:
Hallo, er wordt door diverse forum leden een vernieuwde AOR AR DV10 gemeld. Kan hier over nergens iets vinden, buiten dan ,,nieuwe batch 2023,, Wat bedoelen ze hier mee ?? eerste batch sinds tekort aan chips ?? Op hun eigen pagina is wel vermelding van software update`s, maar daar blijft het toch bij. Wie o wie weet meer ??

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie