Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Antennes, kabels, etc.

Toe aan nieuwe uhf antenne

(1/4) > >>

sebastiaan:
Zo langzaam is mijn uhf antenne aan vervanging toe.
Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een goede antenne die ik uit het dakraam tussen de dakpannen kan vastklemmen.

Bestaan deze eigenlijk? Of weet iemand een manier om dit bij een nieuwe antenne te doen.
Mijn huidige antenne dit ook strak vast geklemd tussen dakpannen en dakraam.

Henri le Beau:
Kun je een foto sturen van hoe dat nu zit? Zou denk kunnen helpen.

ET:
Ik gebruik een beugel die is gemaakt voor het opstellen van antenne's op een pannendak.
Je haalt wat pannen weg, schroeft de beugel op de panlatten en vervangt de ene pan waardoor de pijp steekt door een speciale pan met gat en afsluitrubber. Staat bij mij al enkele jaren zonder een centje pijn op het dak.

https://www.asat.nl/Schuin-Dakmontage-set-voor-antennes-van-maximaal-100cm
(heb geen enkele connectie met deze club, was gewoon de eerste die met een plaatje in google stond).

Elmar

sebastiaan:

--- Citaat van: Henri le Beau op 31 augustus 2022, 08:02:11 ---Kun je een foto sturen van hoe dat nu zit? Zou denk kunnen helpen.
--- Einde van citaat ---

Die ik nu gebruik is een hele oude staaf antenne, maar ontvangt zo super goed dat ik er nooit afscheid van heb kunnen nemen. Deze heb ik nu gewoon simpel boven op het dak tussen het dakraam en een dakpan geklemd.

Remon:
Ik neem aan dat je geen gaten mag boren en dergelijke? Ik ken iemand die in de jaren 90 een paar straten verder bij jou vandaan een kort mastje (steigerpijp) en antenne in een ongebruikte pijp in de schoorsteen had staan, de kabel liep hierdoor ook naar binnen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie