Scannersoftware > PDW

Unknown sync header

(1/4) > >>

Johan Beck:
Steevast elke dag even na 14.00 krijg ik een hele rits meldingen met de volgende tekst;
 UNKNOWN SYNC HEADER : 8F0C A6C6 AAAA 70F3

En zojuist voor het eerst verscheen er slechts 1 zo'n regel om 10.55 uur.

Heeft iemand een idee wat dit is en hoe ik het kan blocken?

Erik1203:
UNKNOWN SYNC HEADERS
kan je geloof ik niet blokken tis mij nog niet gelukt iig

Hunter:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je dan ook een signaal hoort dat duidelijk anders klinkt dan wat je normaal op P2000 hoort?
En mogelijk; of je dit op zou kunnen nemen?

Een sync header is, zoals het al een beetje zegt, een blokje informatie wat voor elk bericht zit, hiermee synchroniseert de ontvanger met het ontvangen signaal. In deze header zit bijvoorbeeld of het een 2- of 4-level signaal is en hoeveel bits/seconde er worden verstuurd. Standaard is er een handvol headers. PDW weet niet hoe de data van een onbekend, niet gedefinieerde header te behandelen en dan verschijnt die melding. Dit kan altijd een keer foutief op het scherm verschijnen, waar het gewoon een standaard P2000-signaal is, maar er mogelijk wat bitjes zijn omgevallen.

Dus als het echt structureel anders is en nog belangrijker; steeds hetzelfde header, dan is het best interessant en zou ik wel willen weten hoe het klinkt. Misschien is het een gare zender die een fout signaal uitzendt, maar wellicht wordt er wel ergens mee getest. Daarom zou ik deze audio graag willen horen :)

Erik1203:
kan het morgen wel opnemen je hoort het van me

Johan Beck:
Ik zal eens proberen te luisteren of het anders klinkt en ik zal proberen het op te nemen.
Wat mij betreft gaat het in ieder geval om de zender Scheveningen, die weet jij wel te staan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie