Frequenties > Landelijk

Rode Kruis over op digitale portofoons

<< < (2/43) > >>

Discriminator:

--- Citaat van: Remon op  8 november 2020, 22:29:45 ---Maar een stukje kant en klare software kopen noem ik geen bijzondere inspanning om iets te beluisteren.
--- Einde van citaat ---

Een botnet huren voor een paar euro vind ik geen bijzondere inspanning om een DDoS-aanval te doen.

Wetboek van Strafrecht
Artikel 138a
1 Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie wordt, als schuldig aan computervredebreuk, gestraft hij die opzettelijk en wederrechtelijk binnendringt in een geautomatiseerd werk of in een deel daarvan. Van binnendringen is in ieder geval sprake indien de toegang tot het werk wordt verworven:
a door het doorbreken van een beveiliging,
b door een technische ingreep,
c met behulp van valse signalen of een valse sleutel, of
d door het aannemen van een valse hoedanigheid

Remon:
Het verschil is echter dat je nergens een systeem van een ander binnendringt. En een botnet maakt gebruik van computers van veelal onwetende gebruikers. Dat is beide niet van toepassing in dit voorbeeld. Het aangehaalde artikel kan je heel breed interpreteren. Zo kan het decoderen van paging en niet encrypted digitale signalen ook vallen onder "een technische ingreep"..

Discriminator:
Het sleutelwoord daarbij is encryptie.

Dutchtales:

--- Citaat van: Ron-Zwaag op 17 december 2020, 16:15:49 ---Als medewerker van de verbindingsdienst Rode Kruis Amsterdam lees graag even mee.
Amsterdam is het eerste district wat al volledig digitaal draait en daar al 3 jaar ervaring mee heeft. Ik weet niet hoe men er bijkomt dat wij jaarlijks de encryptie veranderen? maar dit kunnen wij, als wij dat willen iedere dag doen.
Daarnaast kunnen wij een heleboel bij de porto's en mobi's op afstand doen.
--- Einde van citaat ---

De encryptie is jammer vanuit het oog van luisteramateurs maar als evenementen vrijwilliger bij het Rode Kruis word ik er wel erg gelukkig van dat het toegepast word en dat we overgaan op digitaal wat natuurlijk ook zijn voordelen heeft.

r0n.:

--- Citaat van: Discriminator op 17 december 2020, 19:21:45 ---Een botnet huren voor een paar euro vind ik geen bijzondere inspanning om een DDoS-aanval te doen.
--- Einde van citaat ---

Dat vind jij, maar een rechter zal er mogelijk anders over denken  :'(

Decoderen van vercijferde informatie is niet toegestaan, maar wanneer het gebruikte protocol een openbaar protocol is, dan veranderd dit natuurlijk.
Zo zijn Tetra, Flex, PocSac en dergelijke protocollen gewoon openbaar en mogen dus gedecodeerd worden.
Eigenlijk net als Telex en Morse  ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie