Frequenties > Overige

Waarom zijn deze CB Radio Frequentie van 27 MHZ opeens niet meer in volgorde ? !

<< < (2/4) > >>

supercb:

--- Citaat van: Discriminator op 17 december 2018, 14:55:04 ---Waarom kan dat niet?

Dat het voor alle banden opgaat, heeft te maken met de toegepaste PLL-chips in 27 MHz-zendontvangers.
--- Einde van citaat ---

Nu ben ik het met u eens over toegepaste PLL-chips in 27 MHz-zendontvangers en is het mogelijk om wat meer informatie hierover te geven dank u.

r0n.:
Er staat mij iets bij uit een grijs verleden (en ik ben grijs):
Vroeger had je kanaal 21, 22, 23, 23a, 23b, 24, 25, enz.
Daar kan het best mee te maken hebben.  :P

Xarioga:
De zogenaamde Alpha kanalen. Dus 3a, 7a, 11a, 15a, 19a
Deze waren volgens mij toen bedoelt voor de Radio communicatie voor schaal modellen.
wat later ook naar de 40 Mhz is uitgebreid.

supercb:
Bedankt allemaal voor jullie goede antwoorden  8)

Weetje wat wij nu heel fijn vinden op de 27 MHZ CB Radio met 40 kanalen. Het is zo rustig op de kanalen dat je nu in deze tijd gemakkelijk een praatje kunt doen met je CB vriendkring  ;)

En binnenkort als de Analoge radio AM en FM radio plaats maakt voor de digitale radio DAB en DAB + dan is het misschien verleden tijd dat de CB radio van u de analoge AM/FM radio van de gebuur aan storen bent bij het uitzenden  :)

Xarioga:
Als je de wettelijk goed gekeurde CB apparatuur gebruikt. Dus geen externe kachels er achter, en geen 400 kanalen etc. ( Dus Max 4 Watt, en 40 kanalen, AM en FM, SSB weet ik niet ). Zal je niet gauw de Radio freq's storen. Maar ja, welke CB'er doet dat.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie