Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Antennes, kabels, etc.

Ervaringen met de Cross Country Wireless Multicoupler

(1/6) > >>

Henri le Beau:
Ik heb 2 weken geleden m'n CCW Multicoupler ontvangen en aangesloten. De eerste indrukken zijn prima, de ontvangst is goed en rustig; er is minder hoorbare ruis dan met de combi JIM-Kathrein. Vermoedelijk komt dat omdat de Multicoupler minder dB hoeft te versterken. Een soortgelijk apparaat van Stridsberg versterkt maar 4 dB om een verlies van 3 dB net goed te maken. Bij de JIM stond ie bij mij rond de 10 dB te pompen.

Bijzondere op VHF is dat ik op een UBC800XLT aan de 777 via de Multicoupler nu beter ontvang dan op de 780 direct aan de Sirio. Gevalletje Eurocontrol VHF wel / niet horen. Ik heb die 780 later ook aan de Multicoupler gezet. Max aantal scanners is 5 dus dat past. Met de JIM op de brede stand kon ik in theorie VHF draaien maar in praktijk gaf dat heel veel spiegelsfreqs op de UHF. Daar heb ik nu nog niets van gemerkt. Voordeel is dat ik nu op 5 scanner VHF en UHF door elkaar kan draaien, dat biedt weer nieuwe mogelijkheden. Voor jullie beeld, de scanners zijn 1 x UBC780XLT, 1 x UBC800XLT en 3 x BCT15X.

De CCW Multicoupler zelf is een mooi apparaat gemaakt van stevig materiaal. Het "voelt" goed zeg maar. De maker van het ding heet Chris Moulding, hij is voor vragen en/of opmerkingen prima bereikbaar o.a. via een forum.

Kortom ik ben dik tevreden. Ding lijkt z'n geld prima waard.

gerrit63:
mooi ding henri .
wat voor aansluitingen zitten eraan ?

Henri le Beau:
1 x BNC in en 5 x BNC uit Gerrit.

19rf370:
Oke maar waarom 4 de zelfde scanners eigenlijk  .

Johan Beck:
Waarom niet?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie