Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Antennes, kabels, etc.

Uniden UBC125XLT, wat voor antenne?

(1/6) > >>

MCB:
Na lange tijd, terug van weggeweest!

Ik heb een Uniden UBC125XLT aangeschaft. Ik wil eigenlijk een alternatief voor de rubberduck antenne.

Wat wil ik kunnen ontvangen:

Luchtvaart, ook militair
Scheepvaart
Portofoon (evenementen)

Luchtvaart en scheepvaart zijn prio 1.

Ik heb ergens begrepen dat je niet zomaar iedere antenne erop kan schroeven. Er zouden bepaalde sterke signalen heel hard binnen kunnen komen en je scanner vernielen. De Uniden scanners zijn schijnbaar ook nog eens gevoelig om stuk te gaan...?

Wat voor antenne zou ik kunnen gebruiken met de 125XLT voor een optimale ontvangst?

Mark Schutte:
Welkom terug…  :)
Voor portable gebruik zou je een Diamond RH771 kunnen gebruiken (of vergelijkbare Chinese kloon Nagoya 771) .
Deze zal zeker wat verbetering geven in ontvangst maar verwacht geen wonderen.
Gebruik je scanner vaak thuis en heb je mogelijkheid tot plaatsen van een buitenantenne zou ik dat zeker doen.

Enne... een scanner gaat niet zomaar kapot van sterke signalen, die kunnen hooguit storing veroorzaken.

dijk:
Beste MCB
ik heb zelf 2 stuks UBC125XLT, en ik heb ook de RH-771,geeft iets meer
ontvangst als de standaard antenne,
maar ik heb het meeste resultaat ,met een magneetvoet Diamond DP-MRX,heb er daar ook 2 van
en daarop een Telescoopantenne RH-799 ,115 cm lang ,70-1000MHZ en ontvang daar alles mee
die staan binnen achter het raam, voor locale frequenties,zoals de haagse repeater,en meerdere
repeaters ,dus voor Zendamateurs,  ook RET,  Randstadrail, NS, Taxi
en wil ik de marifoon horen,dus   Schepen  en Verkeerscentrales Maasvlakte ,dan gaan de magneetvoeten op de balconreling
voor de meeste ontvangst,
de antenne,s en magneetvoeten heb ik besteld bij jbe breda
groeten,chiel,scheveninger,oud trambestuurder

MCB:
Bedankt voor jullie reacties:-D.

Ik ga ook even een andere antenne bijbetsllen voor de Uniden.

Luchtvaart krijg ik zat binnen. Voor mij is nu de uitdaging om ook de marifoon te kunnen ontvangen.
Als basis werk ik met een Realistic Pro2042 i.c.m. een oude mobilofoon antenne op een ijzeren plaat welke goede ontvangst geeft.
Gek genoeg krijg ik op de handscanner en de basisscanner geen marifoon verkeer binnen terwijl ik maar
7 kilometer hemelsbreed bij een rivier vandaan woon waar ze actief van de marifoon gebruik maken.
Hier hoop ik verbetering in te kunnen vinden....

zandvoortbruist:
ik zit aan de kust, en ja in zandvoort.
ik gebruik eigenlijk voor alle verkeer een marifoon antenne die in de hoek staat.
schiphol en marifoon komen glashelder binnen.
je vind de marifoon antennes soms nog wel eens bij de dumpstore.

Grt
Willem

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie