Informatie / Mededelingen > Opmerkingen / Suggesties

Chatbox

(1/5) > >>

Janos:
Misschien ligt het aan mij maar ik vind de inhoud van het forum er niet op vooruit gegaan sinds het bestaan van de chatbox.
Veel interessante vragen en bevindingen worden nu behandeld in de chatbox en niet meer in het forum.
Daarmee verliest het forum een groot gedeelte van zijn nut als naslagwerk.
Bovendien zijn de chat berichten moeilijk te volgen doordat meerdere dingen door elkaar staan en slechts kort zichtbaar zijn. Om interessant te zijn zijn deze berichten vaak te kort en slecht opgesteld
(en sorry, maar vaak ook vol met schrijffouten / vreemde zinsbouw).
Ik zou de chatbox alleen willen gebruiken voor dagelijkse berichtjes maar echte scanner zaken toch te behandelen in forum topics.
Maar zoals gezegt, misschien ben ik de enige.

Gaspieper:
Mee eens, de chatbox is wel handig, er staan soms best goeie tips op.
En inderdaad, die verdwijnen dan weer.

Dus geen naslag voor later.

themace:
Mee eens, maar toch vindt ik heel vaak intressante berichten in de chatbox of frequentie's.
Nadeel is inderdaad wel dat dingen niet terug te vinden zijn als naslag werk.

Toch zie je er vaak korte berichten van frequentie's die op dat moment even actief zijn, maar daarna niet meer. (bijv luchtvaart, er wordt even gecommuniceerd op een freq, en daarna schakelen ze over, of de conditie's zijn verdwenen) Of je al die berichten nu allemaal in een forum wilt hebben..weet ik niet of dat er nu zo overzichtelijker op wordt. Gevolg is dat je veel posts krijgt, die binnen een uur al niet meer actueel zijn. Gevolg daarvan is dat iemand ellelange posts moet gaan doorlezen, om op het eind tot de conclusie te komen dat het toch niet meer actueel is.

Wel is het aan de forum gebruikers zelf, om af te wegen of ze dingen die echt van belang zijn niet beter in een post kunnen zetten, of juist op de chatbox omdat het minder relevant is, of een moment opname.

Misschien wel een optie om een apparte topic te maken voor gebeurtenissen die van korte duur zijn...zodat  ze wel gearchiveerd zijn, maar het ook duidelijk is dat deze informatie per uur kan verschillen ?

Grasklokje:
Hoi!

Ik heb misschien 1 keer wat op de chat neergezet.
Chatten interesseert me ook niet. Van mij mag tie eraf!

Wat ik wel even gelezen heb is over de Cessna op de Maasvlakte.
Dat zijn leuke dingen voor een kortdurende topics wat themace inderdaad zegt...

Hunter:
Er zijn van die momenten, dan vraag ik me ook af wat voor waarde deze box nu eigenlijk heeft.........

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie