Frequenties > Militair

De ultieme milair ATC bank

<< < (3/7) > >>

Gaspieper:

--- Citaat van: bluethunder op  6 februari 2012, 07:19:45 ---Alleen jammer dat je met selecteren en kopieren de lijst niet in word kunt krijgen. Verder vind ik het TOP.
--- Einde van citaat ---

Ook dat lukt hier prima, een Word tipje wat handig kan zijn: druk in Word de Alt toets in en hou deze vast en selecteer van boven naar onder wat je nodig hebt, je kunt zo zelfs de eerste 0 laten vervallen.
Ook kun je zo frequentie en beschrijving scheiden voor b.v. gebruik in bcTools of Proscan.

Suc6.....
En een mooie lijst.

Janos:
Ik heb deze lijst vanmiddag ingevoerd in de scanner en de 260 MHz Yagi gericht in zuidwestelijke richting.
Onder andere kreeg ik deze drie hits, alledrie een paar keer: 259.6000, 269.1750 en 314.6000.
Volgens de lijst zijn dat respectievelijk Lon Mil, Belga en Lippe.
Kan ik er nu van uit gaan dat ik deze drie stations heb ontvangen of kan het ook iets anders zijn ?
Op alledrie de frequenties was duidelijk Engelstalige luchtvaart spraak te horen.
Ik woon in Alphen aan den Rijn, de antenne stond op een fotostatief op de grond en richting
oost kijk ik tegen mijn drie verdiepingen huis aan. Mijn ontvangsten uit oostelijke richting zijn dan ook
minder dan uit andere richtingen. Buiten deze drie kreeg ik onder andere ook 264.3250 Dutch Mill en
241.9250 Volkel duidelijk door.
De ontvangst van Londen en Belga kan ik me nog voorstellen maar dat ik een signaal uit Lippe kan
ontvangen betwijfel ik eigenlijk. Wie kan hier meer over vertellen ?

Henri le Beau:
Hoi Jan, jij hebt ongetwijfeld communicatie van vliegtuigen op de genoemde freqs gehoord. De grondstations hoor je normaal niet, tenzij er vette condities zijn. Ik heb de freqs uit die lijst allemaal bevestigd, waarbij ik moet melden dat sommige freqs lang niet werden gebruikt (o.a. 254.400 van Dutch en 240.850 van Belga). Ik zou zeggen luister lekker verder Janos, gegarandeerd dat je er nog veel meer gaat loggen.

PS Lippe = het militaire deel van Maastricht dus ook weer niet zo heel ver.

Janos:
Dank je wel. Intussen heb ik ook 240.9000, 247.4250, 264.3250, 278.4750 en 337.9000 ontvangen.
Weer eens wat anders om naar te luisteren.

Groeten
Jan

Henri le Beau:

--- Citaat van: Janos op  9 februari 2012, 15:58:36 ---Dank je wel. Intussen heb ik ook 240.9000, 247.4250, 264.3250, 278.4750 en 337.9000 ontvangen.
Weer eens wat anders om naar te luisteren.

Groeten
Jan
--- Einde van citaat ---

:-)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie