Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Antennes, kabels, etc.

Ontvangst

(1/2) > >>

ET:
Laatst het stuk coax tussen mijn scanner en antenne vervangen van RG58 naar Aircell7.
Als eerste connectoren aan het stuk kabel gesoldeerd en de kabel door de kamer gesmeten (over de salon tafel, langs de bank en dwars over de vloer, vrouw not amused  :wink: ). De ontvangst verbeterde enorm. Om de sfeer een beetje gezellig te houden de kabel toch maar even netjes langs de plant in een gootje gestopt en op alle plaatsten de juiste connectoren aan de kabel (verloop stekkers er tussen uit). En je raad het nooit de ontvangst is slechter als ooit te voren.

Ik heb een UBC9000XLT met een Diamond D707 tussen de antenne en de voedings unit zit ongeveer 10m Aircell7. Uit de voedings unit komt een klein stukje RG213 (cm of 30) met daaraan een BNC connector.
Ik heb alles al doorgemeten geen sluiting of onderbrekingen gevonden in de coax. Ook de 12V stekker voeding geeft gewoon netjes spanning af.

Ik begin een beetje radeloos te worden heeft er nog iemand goede ideeen ??

 :cry:  :cry:

ET

EdSki:
Nou,

Je zou je vrouw uit huis kunnen gooien :wink: , maar dat zal wel niet de bedoeling zijn. Loopt die kabel misschien ook naast b.v. een speaker/netwerk/stroomkabel? Dit zou een stukje ongewenste storing kunnen veroorzaken. Probeer de kabel eens op een andere manier door de kamer te leggen, in de hoop dat dan je probleem is opgelost. Heb hier ook last van inslag van een netwerkkabel op een stuk RG-58. Computer uit en het is over......


Succes,

EdSki :idea:

ET:
De netwerk kabel van mijn PC loopt precies tegengesteld door de kamer dus komen ze elkaar nergens tegen.
De antenne kabel loopt wel langs speaker snoeren maar dat lijkt ook niet het probleem te zijn (radio uit of aan geeft geen verschil in ontvangst). Ik heb een beetje het idee dat de voedings unit van de Diamond het heeft opgegeven. Zodra ik deze tussen de antenne en mijn scanner monteer is het volledig gedaan met iedere vorm van ontvangst. Als ik alleen de antenne rechtstreeks op de scanner aansluit ontvang ik nog wel het een en ander.
Het voedings kastje zou een voedingssignaal voor de antenne af moeten geven. Is dit na te meten ?? Ik heb al geprobeerd een multimeter op deze ingang (de antenne kant) van de voeding unit te zetten maar deze meet niets.

PS.
vrouw de deur uit doen is een idee maar laten we het toch maar niet doen. :wink:

ET

EdSki:
De spanning van de voeding zou meetbaar moeten zijn. Als je weet wat je doet zou je ook eens kunnen proberen of een andere voeding (met dezelfde specificaties) het wel doet. Een indicatie van een defecte (stekker)voeding zou een te warme of geheel koude voeding kunnen zijn. Het is te hopen dat het versterkergedeelte van je antenne niet defect is.

EdSki

ET:
De stekker voeding is niet defect. Deze geeft gewoon 14V af (max. ingangsspanning van de voedings unit van de antenne is 16V).
Is de spanning die uit de voedings unit van de antenne komt (dus op de coax kabel) ook te meten ??

Is er anders een mogelijkheid om de antenne en voedings unit te laten testen ??

ET

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie