Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Antennes, kabels, etc.

Niet werkende skipmaster..

<< < (2/3) > >>

Johan Beck:
RG-58 is eigenlijk niet de ideale kabel, RG-213 of Aircell-7 verdient de voorkeur. En pluggen dienen ten allertijde gesoldeerd te worden, pluggen die je er zo op kan draaien ken ik zo ff niet. het zullen waarschijnlijk de standaard PL-259 pluggen zijn en die kun je er inderdaad wel zo opdraaien. Je dient dan echter wel de kern nog even vast te solderen.

Remon:
Wat Johan zegt klopt exact, de RG58 kabel is de zwakke schakel tussen je scanner en antenne (+versterker), dikkere kabel zoals Aircell 7 of RG213 is ècht aan te bevelen, ik heb in het verleden deze dikkere kabels vergeleken met de dunne RG58, en de verschillen waren duidelijk merkbaar. (Met RG58 kabel had ik minder ontvangst dan met de standaard rubberantenne die bij de scanner was meegeleverd...)

Ook is het aan te bevelen om geen verloopstukjes te gebruiken, maar om direct de juiste coaxconnector voor de juiste antenne-aansluiting aan het kabeleind te solderen. (ivm. signaalverlies)

Tevens is de antennehoogte ook van groot belang, met een scanner met opsteekantenne op de zolderverdieping zal je theoretisch meer ontvangen dan met een scanner en buitenantenne op bijvoorbeeld 3 meter hoogte.

Ook is het belangrijk dat de antenne vrij om zich heen kan "kijken", montage strak tegen de gevel geeft een slechter resultaat dan een antenne die boven het dak uitsteekt, maar dat wist je zelf al denk ik :-)

Groeten, Remon

EdSki:
Ach, alles is relatief. De RG-58 kabel voldoet prima tot 80Mhz en is knudde op de 800Mhz. Als je interesse hebt in de hogere frequenties, zul je moeten investeren in een betere kabel en pluggen. Heb je eindelijk alles een beetje voormekaar, dan loop je weer tegen andere problemen aan. (Zoals 2/3 verschillende politieregio's op 1 kanaal :lol:  ).

EdSki :idea:

Peter1960:
Nah, ik weet genoeg! :D
Ik ga een metertje of 12 aircell kopen en laat de connectors bij mijn plaatselijke scannerzaal solderen en de voeding doormeten en de antenne komt boven de schoorsteen.
Hartelijk dank voor jullie reactie's en als het spul hangt(en ook doet of niet) laat ik het weten! :!:

Gr Peter

wedelman:
Zou je niet beter eerst de antenne en de voeding doormeten voordat je de coax koopt? Voor het zelfde geld doet de voeding het niet of is de antenne gewoon kapot, en dan koop je die coax voor niks! (tenzij je meteen een nieuwe antenne koopt natuurlijk  :wink: )

Groeten,

Wouter

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie