Scannersoftware > PDW

PDW versie 3.0 (met RS232 support)

<< < (2/17) > >>

Asterix900:

--- Citaat van: "Remon" ---Of dacht je de RS-232 uitgang van de Blackbox op de RS-232 aansluiting van de interface te kunnen aansluiten?
--- Einde van citaat ---

Dat zou inderdaad zeer gemakkelijk zijn geweest.  :)

spy-master:
Word Ermes en Acars later wel ondersteund door het rs232 interface ?

Discriminator:

--- Citaat van: "spy-master" ---Word Ermes en Acars later wel ondersteund door het rs232 interface ?
--- Einde van citaat ---

Nee.

Discriminator:

--- Citaat van: "Asterix900" ---Dat zou inderdaad zeer gemakkelijk zijn geweest.  :)
--- Einde van citaat ---

Inderdaad, het zou handig zijn om zonder ingreep aan de Blackbox/Flexbox hiervan gebruik te maken. De afgelopen week heb ik daarover al met een landgenoot van je gefilosofeerd.

Het idee: het signaal op de seri ėle kabel van de Blackbox is in feite een geclipt audiosignaal dat op een niveau van +10 V/-10 V is gebracht. Door dit signaal te verzwakken naar zo'n 500 mV kan het worden aangeboden aan het nieuwe interface. Daarvoor heb je dan alleen een verloopkabeltje van 9 polig sub-D naar 3.5 mm audio nodig, en twee weerstanden om een verzwakker te maken.

Ik ga binnenkort experimenteren hiermee om te zien of dat een goede oplossing is.

spy-master:

--- Citaat van: "Discriminator" ---
--- Citaat van: "spy-master" ---Word Ermes en Acars later wel ondersteund door het rs232 interface ?
--- Einde van citaat ---

Nee.
--- Einde van citaat ---

Als ik nu denk logisch , ERMES is een level-4 signaal.
Maar ACARS toch niet ?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie