Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Antennes, kabels, etc.

tips solderen

(1/2) > >>

ScanMe:
Kan iemand mij wat soldeer-tips geven voor het solderen van de connectors van de antenne, ik weet dat het met soldeer tin moet maar verder snap ik er niet veel van.... :?

Captain Flintstone:
Zorg dat de massa en de kern elkaar niet raken. Bij PL of BNC pluggen hoef je eigenlijk allen de kern vast te solderen. Door de schroefdraad in de BNC plug wordt de massa automatisch vastgezet. Achteraf even doormeten met multimeter. Verder vind ik persoonlijk een soldeerboet makkelijker dan een soldeerpistool. En veel oefenen is belangrijk. Anders iemand vragen die het beter kan.

7243:
zorg ook dat alle onderdelen die je moet solderen goed schoon zijn, ruw ze evt op met wat schuurpapier, op deze manier krijg je een betere hechting


--- Citaat ---En veel oefenen is belangrijk. Anders iemand vragen die het beter kan.
--- Einde van citaat ---

Ik denk dat je idd beter iemand kunt vragen die er ervaring mee heeft dan weet je zeker dat het goed gebeurd

EdSki:
Zorg dat je de kabel goed stript, voor een PL plug zorg je dat de kern voldoende lengte heeft, en ik ga deze eerst eens goed doordraaien en voorzien van soldeer VOORDAT hij de plug in gaat.

En ach ja, voor ieder kabel/plug combinatie zijn er weer specifieke dingen waar je op moet letten. De kabelboer hier heeft b.v. alleen krimp/schroef BNC pluggen, waarbij de kern wordt geschroefd (hoe kunnen ze het bedenken) maar schroefje eruit, en hij laat zich daar dan prima solderen!


Succes,

Ed

ScanMe:
ALLEMAAL BEDANKT VOOR JULLIE TIPS!!!

Ik heb het even aan iemand anders gevraagd en die komt binnenkort even solderen, volgens mij heb ik BNCpluggen

groetjes

Joris

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie