Scannersoftware > Software

wouxun kg ucd1p failed connection

(1/4) > >>

civiccoupe:
hallo

ik heb een vraagje mbt tot het connecten van een portofoon met een computer

ik heb een wouxun kg-uvd1p gekocht en wil die graag programmeren via mijn pc
echter geeft het programma telkens aan failed connection  ik gebruik de kabel Prolific USB-to-Serial Comm Port.

ik sluit dan de usb aan op de pc  en er zit een soort kenwood stekker in de portofoon
en gebruik het programma kg-uvd1 om te programmeren

echter waneer ik heb wil programmeren geeft het programma telkens failed connection

heeft iemand hier ervarind mee die me mischien het 1 en ander uit kan leggen/??

vr groet
C.Santema

civiccoupe:
is er mischien iemand die me evt  een stukje op weg kan helpen?

Remon:
Heb je wel de driver van de USB kabel geïnstalleerd en de goede com-poort gekozen in de software?

civiccoupe:
ik heb de juiste driver geinstalleerd  en heb de compoort op 1 gezet in xp   zodra ik het programma opstart   zie ik daar staan dat hij com 1 geselecteerd heeft
ik heb tevens al met de boudrate gespeeld door die op verschillende waardes te zetten   tot nogtoe geen verbinding kunnen maken

Elmer:
Als je er zeker van bent dat COM poorten (nummer, snelheid, parity, etc) goed staan, dan is de kans groot dat er iets fout gaat in de USB-RS232 conversie. Ik heb op mijn werk met meerdere typen USB-RS-232 kaarten/kabels gewerkt en helaas zijn er typen die niet met alle randapparatuur werken. Welke converters werken en welke niet is afhankelijk van teveel factoren en van te voren is nauwelijks in te schatten of iets gaat werken of niet. Enige dat ik kan zeggen is dat ik goede ervaringen heb met kabeltjes van Eminent.
Je zou eventueel nog kunnen kijken of andere versies van de driver verschil maken...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie