Auteur Topic: Weer een nieuw lid  (gelezen 493 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Keetezonne

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
  • Scannerluisteraar sinds September 2023
Weer een nieuw lid
« Gepost op: 6 maart 2024, 20:32:45 »
Dag allen

Een nieuw lid hier. Dus even een kleine voorstelling:
Ik ben Kevin, 24 jaar en woonachtig in Knokke-Heist te België.

Sinds halverwege September verleden jaar mijn eerste 'eigen scanner' gekocht. Een UBC 125 XLT bij ERS Telecom in Wachtebeke.
Vroeger nooit anders geweten dan dat mijn grootvader thuis standaard de scanner op had staan (nog steeds trouwens). Toen nog met onder andere de hulpdiensten hier uit de buurt.

Ikzelf luister zowat naar alles: de radioamateurs hier in de omgeving van KH en Brugge (voor zover mijn beperkte antennes dit toelaten), de schepen in de haven van Zeebrugge en de verkeersleiding aldaar (de haven ligt immers letterlijk vlak om de hoek), ook de luchthaven van Oostende komt hier thuis goed binnen. Vaak ga ik ook met de scanner in de aanslag de schepen spotten in de haven van Zeebrugge/Terneuzen & de vliegtuigen spotten in de (Lucht)haven van Oostende. Sporadisch maak ik ook eens een tripje naar Brussels Airport (Zaventem) om daar te gaan spotten. Ook daar steeds met de scanner in de aanslag.

Naast het scannen ben ik ook een fervent motorrijder en wandelaar. Deze hobby's brengen mij vaak ook in alle windstreken van het land (en daarbuiten). Meestal neem ik dan ook mijn scanner mee om elders eens uit te luisteren wat er in die omgevingen te ontvangen valt.

Ik ben zelf geen zendamateur en ben ook totaal niet technisch aangelegd dus bij deze wil ik mij ook al reeds verontschuldigen als ik vragen stel die voor andere leden misschien als 'dom' overkomen of een uitleg van andere forumleden niet direct snap :D. Ook met forum's zoals deze heb ik niet echt veel ervaring dus het is een volledig nieuwe wereld die opengaat voor mij :).

Ik zit ook nog met een aantal vraagjes rond o.a. het ontvangen van de frequentie's van de zendamateurs hier in de buurt waar ik op dit forum ook antwoord op hoop te krijgen. Ik zal eens beginnen 'rondsnuisteren' en dan zien we wel verder.

Voor nu groeten of 73's !
Kevin
1 Uniden UBC 125 XLT

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Weer een nieuw lid
« Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2024, 20:39:35 »
Welkom, veel plezier op dit forum en met de hobby ;-)

Offline ACE

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 645
Re: Weer een nieuw lid
« Reactie #2 Gepost op: 6 maart 2024, 22:16:50 »
welkom

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Weer een nieuw lid
« Reactie #3 Gepost op: 7 maart 2024, 06:04:30 »
Leuke introductie. Welkom Kevin!

Offline Keetezonne

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
  • Scannerluisteraar sinds September 2023
Re: Weer een nieuw lid
« Reactie #4 Gepost op: 9 maart 2024, 08:45:20 »
Hartelijk dank aan allen voor de verwelkoming !

Toch al wat wijzer geworden door eens tussen de topics rond te snuffelen.

Groeten
1 Uniden UBC 125 XLT