Auteur Topic: RadioControl 1.0.1 build 21 SP1 getest  (gelezen 6642 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
RadioControl 1.0.1 build 21 SP1 getest
« Gepost op: 4 maart 2005, 12:36:53 »
Hi,

Vandaag even tijd gemaakt voor een stuk software, namelijk Radio Control versie 1.0.1..

Dit is een commercieel programma van Ralf Reiterer uit Linz, je kan het hier vinden. Er is ook een Trial version te downloaden, dat heb ik dus maar eens gedaan. Vanwege het gebruik van een dongel om dit programma gelicenseerd te gebruiken was ik eigenlijk bevooroordeelt en had grote verwachtingen, immers als de licentie al goed afgedekt is verwacht je dat de rest goed werkt. Nee dus!

Installatie onder Windows 98 second edition geeft al een foutmelding en de hele installatie hangt, terwijl dit al vanaf W95 zou moeten werken.

Vervolgens onder XP SP2 geïnstalleerd en dat gaat goed. Met de Trail versie mag je één van de device drivers installeren, dus ik heb eerst de driver voor Icom R-8500 geïnstalleerd. Drama, drama, drama, één van de belangrijkste functies, namelijk het up- en downloaden van en naar de ontvanger is NIET mogelijk. Ook zit er geen knip en plak funktie in voor het geval je snel freqeunties wilt importeren etc etc etc. Er hangt een behoorlijk prijskaartje aan de software.......... ongelooflijk.

Dan nogmaals geïnstalleerd met de driver voor de AR3000a. Installatie gaat goed, maar uitvoering van het programma niet. Een eertse poging om mijn huidige geheugen te downloaden (100 kanalen) strand in een error dat ik maximaal 20 kanalen kan downloaden......ongelooflijk.

NIET AANSCHAFFEN dus op dit moment!

Ik zoek nog steeds een goed werkend programma voor de Icom R-8500 waarbij je snel frequenties kan importeren vanuit een *.txt of *.xls bestand of kan knippen en plakken. De standaard software van Icom is helaas 16-bits en kan niet knippen en plakken of importeren. Butel heeft lang geleden al gemeld geen software te gaan ontwikkelen voor de Icom R-8500. De TCL software van Bob Parnass ken ik, maar vind deze ook niet optimaal!

Still searching....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: RadioControl 1.0.1 build 21 SP1 getest
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2005, 18:32:15 »
Ik heb het gedownload en geinstalleerd onder W2K-SP4 , geen problemen.
Daarna AOR8200 aangesloten, geen probleem.
Ik kan mijn banken (50 freqs) gewoon downloaden zonder error.
Er zit een functie bij waarbij je een frequentie database (mdb file) aan kunt maken, ook wel handig.

Ik mis idd wel de frequentie schraper. Maar op zich vind ik de search functie waarbij hij aangeeft op welke freq hij is gestopt op welke tijd, met welk signaal en hoe vaak erg handig en overzichtelijk.

De prijs voor de Pro edition is idd vrij hoog, de lite edition valt wel mee.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: RadioControl 1.0.1 build 21 SP1 getest
« Reactie #2 Gepost op: 5 maart 2005, 08:54:50 »
Inmiddels een reactie van de maker gehad en heeft deels met trailversie te maken (foutieve error afvang in installatieproces) en sommige problemen worden in een volgende versie opgelost. Ik heb hoop gekregen, gezien de serieuze reply op mijn melding!

Binnekort dus hopelijk beter nieuws!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21651
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: RadioControl 1.0.1 build 21 SP1 getest
« Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2005, 11:45:03 »
Huub, de site is hier onbereikbaar. Zou je mij die software willen mailen?
Alvast bedankt.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: RadioControl 1.0.1 build 21 SP1 getest
« Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2005, 13:03:41 »
Bij mij wel.... server ligt er af en toe uit heb ik begrepen... Graag even zelf proberen Johan, driver afhankelijk en 10 MB........ http://www.radioctl.com
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 724
Re: RadioControl 1.0.1 build 21 SP1 getest
« Reactie #5 Gepost op: 23 juli 2005, 10:35:09 »
Huub,

Ben je nog verder gegaan met RadioCTL?

Ik gebruik het al een tijdje voor mijn AOR300a, het is voor zover ik weet het enige programma wat goed werkt met die AOR3000a, over andere programma's was ik niet zo tevreden.

Echter, ik loop nu toch wel tegen een minpuntje aan en dat is dat het wel mogelijk is memfiles te exporteren naar een bestand wat bijvoorbeeld door Excel gelezen en bewerkt kan worden, maar volgens mij is het daarna niet mogelijk de bewerkte file weer te importeren en dat is klote  :oops:

Ik heb die Ralf gemaild, ben benieuwd naar zijn reactie.

Groeten,
Ed

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: RadioControl 1.0.1 build 21 SP1 getest
« Reactie #6 Gepost op: 25 juli 2005, 11:07:54 »
Hoi Edwin

Waarschijnlijk heb je al antwoord van Ralf, maar ik heb het na intensief contact met Ralf uiteindelijk laten varen, doordat het programma voor zoveel ontvangers geschikt is ontbreekt het vaak aan specifieke functionaliteit voor bijvoorbeeld de Ar3000a, waardoor ik het niet handig vond om mee te werken, maar dat is mijn mening. Ik dacht dat importeren alleen mogelijk was als je een betaalde versie had aangeschaft of het moest er nog ingebouwd worden, dat weet ik niet zeker meer.....

Ik zal er binnenkort ook weer eens naar kijken, voorlopig vind ik de versie van Willem Spaans nog de beste voor de Ar3000a (de voorlaatste versie). Dit progje heeft slechts één nadeel en dat is dat niet de juiste step wordt meegeupload in de memory kanalen.
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 724
Re: RadioControl 1.0.1 build 21 SP1 getest
« Reactie #7 Gepost op: 25 juli 2005, 11:36:28 »
Hoi Huub,

Met dat programma van Willem Spaans heb ik uitgebreid gespeeld, dat werkte ook heel leuk (betere interface in ieder geval dan RadioCTL, maar het grote nadeel van dat programma vond ik dat het een waanzinnige aanslag deed op je systeem. Als dat programma draaide, waren de rest van de applicaties zowat niet meer vooruit te branden. Ik heb 1 PC waarop soms de bediening voor WinRadio, decodeersoftware voor WinRadio, ARC780 voor de 780, de TV Kaart en nog wat dingen staan te draaien, maar zogauw ik de software van Spaans opstartte kon ik de rest wel vergeten. (en ik draai het op een aardig systeempje hoor, geen 386 met 4 Mb geheugen ;-) )

RadioCTL deed alles wat ik wilde en het draait lekker snel en stabiel, de interface ben ik niet wild van maar het functioneert wel allemaal goed, maar ik loop nu tegen het probleem van het kunnen importeren aan; dat is een functie die ik eigenlijk wel een beetje mis.

Overigens heb ik een betaalde versie.

Groetjes,
Ed

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 724
Re: RadioControl 1.0.1 build 21 SP1 getest
« Reactie #8 Gepost op: 26 juli 2005, 00:53:22 »
Over RadioCTL; Ralf mailde dat er gewerkt wordt aan een mogelijkheid .csv bestanden te importeren, maar dat het op dit moment nog niet nodig is. helaas.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: RadioControl 1.0.1 build 21 SP1 getest
« Reactie #9 Gepost op: 26 juli 2005, 08:07:47 »
Ik ben gisteravond even in oude mail gedoken en dat was inderdaad één van de zaken die nog niet geimplementeerd was......
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline RonB

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 24
Re: RadioControl 1.0.1 build 21 SP1 getest
« Reactie #10 Gepost op: 12 oktober 2011, 15:41:08 »
Beetje laat misschien, maar ik kocht onlangs een AOR AR3000A, en wil die mbv mijn Win7 laptop gaan bedienen.
Ik heb er inmiddels een RS232<> USB convertor bijgekocht, geinstalleerd en aangesloten, maar de ontvanger blijft onvindbaar.
Hebben jullie nog ergens in een bittenbak wat software voor de AOR AR3000A liggen?
Tot nu toe heb het programma van Willem Spaans en RadioCTL ik geprobeerd, maar onder het gewenste resultaat.
Welke poortinstellingen moet de AOR werken? Mijn COMpoort is COM3, 9600 baud.

Alvast bedankt voor de reactie.

grtz,
Ron
Uniden UBC3500XLT

Woont in Nieuw-Vennep (tussen Amsterdam en Leiden, iets ten zuiden van Schiphol)

Offline satfreakholl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 27
Re: RadioControl 1.0.1 build 21 SP1 getest
« Reactie #11 Gepost op: 12 oktober 2011, 18:25:09 »
inderdaad alleen onderstaande werkte  op xp [ met mijn ic8500]
daar ik nu vista draai werkt ook dat niet meer
en is er ook niks anders te vinden volgens mij
balen

===============================================
                         tk8500

             Copyright 2001 - 2003, Bob Parnass
                      2350 Douglas Rd
                 Oswego, IL 60543-9794 USA
                     http://parnass.com

tk8500 is open source software designed to control and
program the ICOM IC-R8500 receiver