Auteur Topic: Eventuele aanpassingen Belgie/Buitenland  (gelezen 6044 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Eventuele aanpassingen Belgie/Buitenland
« Gepost op: 23 december 2009, 08:03:56 »
Beste forummer,

Het is een beetje een rommeltje in het Astrid/Paging board. Er worden zaken besproken die er eigenlijk net niet thuishoren en in de boards Europa/Wereld zijn eigenlijk zo dood als een pier. Wellicht tijd om een en ander te reorganiseren.

Even een simpel voorstel, aangezien er toch aardig wat zuiderburen aktief blijken te zijn op dit forum is het misschien verstandig om "Buitenland" om te dopen in "Belgie". Voorts zou hier een onderverdeling in kunnen komen zoals :

- Astrid/Paging
- Pagers/Blackbox
- Frequenties
- Algemeen

Hoewel die laatste niet direkt noodzakelijk is, aangezien algemene discussie ook rechtstreeks in "Belgie" (wat nu dus "Buitenland" is) plaats zou kunnen vinden, maar dat zal uiteraard nader bepaald moeten worden.

Vervolgens houden we dan Europa en Wereld over. Aangezien het hier erg rustig is zouden we dit samen kunnen voegen tot "Buitenland" en er een mooi plekje voor kunnen verzinnen.

Dit zijn even wat simpele ideeen. De vraag is natuurlijk wat er leeft bij onze zuiderburen, wat jullie eventueel voorstellen en het staat de Nederlanders natuurlijk ook geheel vrij om hierin mee te denken!

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Eventuele aanpassingen Belgie/Buitenland
« Reactie #1 Gepost op: 26 december 2009, 13:37:19 »
Misschien komt het door de kerstdagen, maar er is nog niet 1 reaktie gekomen op dit onderwerp.
Niemand geinteresseerd?

midway

  • Gast
Re: Eventuele aanpassingen Belgie/Buitenland
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2009, 17:00:53 »
Aan Hunter,

Je voorstel lijkt me een goed idee, verder géén comments.

Nog een prettig uiteinde zoals jullie in NL zeggen.  :):)

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Eventuele aanpassingen Belgie/Buitenland
« Reactie #3 Gepost op: 31 december 2009, 19:37:07 »
Ik moest het even laten bezinken maar een thuiswacht op oudjaar is ideaal voor zo een zaken  :)

Mijn bescheiden visie:

Vooreerst dank aan Peter dat hij zijn schouders onder de vernieuwing van (een deel van) het forum wil zetten!

Ik vrees dat de indeling door Peter voorgesteld een beetje zijn doel zal voorbij schieten. Pagers/Blackbox enerzijds en Astrid/Paging anderzijds lijkt mij té gedetailleerd. Blackbox en paging hangen voor de meeste luisteraars/lezers samen, "ASTRID" is voor de doorsnee-hobbyist de dag van vandaag al helemaal niets méér dan diezelfde pager of blackbox.

De good old frequentietopics kunnen misschien het best worden ondergebracht in een aparte topic maar wat schiet er dan nog over voor Algemeen?  

In eerste instantie zou ik dan ook niet te veel veranderen aan de huidige Belgische indeling op zich. In een bredere context zou ik de Belgische subfora wel verplaatsen. Voor technische items als pdw en blackbox bieden de Nederlandse posts een enorme meerwaarde doch deze gaat helaas verloren doordat een bezoeker te "gemakkelijk" naar het Belgische gedeelte wordt getrokken en daardoor de rest van het forum uit het oog verliest (cf. die chatbox). Overbodige vraagstelling aangaande het technische in het Belgische subforum is dan een gevolg. Ik zou het Belgische dan ook in de buurt van het technische zetten zodat het technische zowel het Nederlandse gebeuren alsook het Belgische in beide richtingen ondersteunt (we gebruiken immers dezelfde apparatuur). Het doorverwijzen van de technische vragen vanuit het Belgische subforum naar het gepaste topic lijkt mij dan ook een zeer goede stap.

Voorts ook graag de topics uitzuiveren van lege posts (vb. van die Fireman1) die er nog altijd zijn en bepaalde draadjes (zoals die over de RIC-codes) sticky maken en bovenaan plaatsen.

Bottom line: een verdichting met de Nederlandse kennis hier zou zeker een meerwaarde zijn  ;)
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Eventuele aanpassingen Belgie/Buitenland
« Reactie #4 Gepost op: 31 december 2009, 19:43:05 »
Citaat van: "Asterix900"
Ik vrees dat de indeling door Peter voorgesteld een beetje zijn doel zal voorbij schieten. Pagers/Blackbox enerzijds en Astrid/Paging anderzijds lijkt mij té gedetailleerd. Blackbox en paging hangen voor de meeste luisteraars/lezers samen, "ASTRID" is voor de doorsnee-hobbyist de dag van vandaag al helemaal niets méér dan diezelfde pager of blackbox.

Misschien wel waar, maar dat is toch juist een onderdeel van het reorganiseren. Op die manier komt juist alles alsnog op 1 hoop terecht en vraag ik me af wat er nog te verbeteren valt aan het Belgische deel? Eigenlijk is het dan goed zoals het nu is, toch?

Goede jaarwisseling,

Peter.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: Eventuele aanpassingen Belgie/Buitenland
« Reactie #5 Gepost op: 31 december 2009, 19:51:20 »
Een compleet overzicht van de RIC codes van Belgie zou ook wel handig zijn.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Eventuele aanpassingen Belgie/Buitenland
« Reactie #6 Gepost op: 31 december 2009, 20:58:14 »
Citaat van: "hunter"
Misschien wel waar, maar dat is toch juist een onderdeel van het reorganiseren. Op die manier komt juist alles alsnog op 1 hoop terecht en vraag ik me af wat er nog te verbeteren valt aan het Belgische deel? Eigenlijk is het dan goed zoals het nu is, toch?

Uiteraard ook voor jou de beste wensen, Peter. Ik denk dat de huidige indeling van België best ok is nadat er eens met de grove borstel is doorgegaan. Het aanpassen van het breder kader zou misschien nog beter kunnen?

Citaat van: "Erik"
Een compleet overzicht van de RIC codes van Belgie zou ook wel handig zijn.

Dat is idd. relevante informatie die nu jammer genoeg wat verloren gaat tussen de discussies. Naast een topic met vraag en aanbod van RIC-codes zou er ook een afgesloten draad mogen bestaan met alle codes mooi opgelijst en snel consulteerbaar voor de hobbyist. Een lijst die regelmatig wordt ge üpdated. Ook hier wil ik zeker aan meewerken. Op die manier zou, naast de discussiefunctie, het Belgische gedeelte ook kunnen groeien tot een informatieplatform waar relevante info snel valt te raadplegen: RIC-codes, BIPT-frequentieplan, lijst analoge frequenties, etc...
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Eventuele aanpassingen Belgie/Buitenland
« Reactie #7 Gepost op: 2 januari 2010, 20:22:56 »
Citaat van: "Asterix900"
Voorts ook graag de topics uitzuiveren van lege posts (vb. van die Fireman1) die er nog altijd zijn en bepaalde draadjes (zoals die over de RIC-codes) sticky maken en bovenaan plaatsen

Het topic over de riccodes heb ik opgeschoond van de geleegde berichten van fireman1 en daarmee ook een aantal reakties die onbegrijpelijk waren geworden. Tevens een stukje moddergegooi mbt het "leeghalen van een database". Ook een apart topic aangemaakt over de Apollo Pilot.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Eventuele aanpassingen Belgie/Buitenland
« Reactie #8 Gepost op: 3 januari 2010, 00:21:20 »
Citaat van: "hunter"
Het topic over de riccodes heb ik opgeschoond van de geleegde berichten van fireman1

Een aantal eigen topics van "dennis_fireman" heb ik grotendeels weten te herstellen omdat zijn teksten gequote werden door anderen. Natuurlijk volstrekt zinloos om die berichten leeg te halen, maargoed hij had waarschijnlijk een hoop vrije tijd over. Topics zijn overigens wel direkt gesloten om meer 'werk' in de toekomst te voorkomen.

Nog meer "rommel" ?