Auteur Topic: Je locatie vermelden in je profiel  (gelezen 5853 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Meeluisteraar

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 329
Je locatie vermelden in je profiel
« Gepost op: 9 december 2009, 16:17:16 »
Door te zien vanwaar je luistert (meestal zal dit toch vanuit je woning zijn), kunnen forumleden opmaken of het zin heeft je bericht te lezen c.q. te reageren.
Uniden SDS200E + Diamond X-50, Icom R7000, Uniden SDS100E, Uniden 125XLT + Diamond MR77.

Offline fopneus

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 187
    • Aviation Digital fotografie
Re: Je locatie vermelden in je profiel
« Reactie #1 Gepost op: 9 december 2009, 16:21:13 »
Er zijn ongetwijfeld genoeg berichten die niets te maken hebben met je woonplaats of locatie qua uitluisteren, dus deze tip zal ik verder niets meer doen  ;)
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Je locatie vermelden in je profiel
« Reactie #2 Gepost op: 9 december 2009, 18:16:51 »
In mijn geval zit je rond de 60km uit de richting, want ik luister vooral op het werk (9e verdieping aan de rand van Groningen, in plaats van thuis op de begane grond op al 6km van de dichtsbijzijnde plaats). ;)

Niet dat ik mijn woonplaats niet gewoon in het profiel heb staan, maar da's meer uit gewoonte dan dat ik het hier heel erg nuttig vind. :)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Jeep

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 46
Re: Je locatie vermelden in je profiel
« Reactie #3 Gepost op: 9 december 2009, 23:00:36 »
Citaat van: "Meeluisteraar"
Door te zien vanwaar je luistert (meestal zal dit toch vanuit je woning zijn), kunnen forumleden opmaken of het zin heeft je bericht te lezen c.q. te reageren.

Met alle respect, maar dit vind ik wel zulke flauwe kul.
Als ik dus een vraag heb over het instellen van de squelchregelaar, dan bepaalt mijn woonlokatie of jij het zinvol vindt om mij te antwoorden?? Beetje vreemd en ook niet lekker! :)

@ Elsinga: Wat is het je waard, dat ik je baas het niet vertel, dat jij onder werktijd zit te spelen??  :):)
Een onbuigzame Fries die niemand laat barsten.

Kraait de haan niet bij het ochtendrood, dan komt er regen of de haan is dood

Offline Meeluisteraar

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 329
Re: Je locatie vermelden in je profiel
« Reactie #4 Gepost op: 9 december 2009, 23:49:33 »
Uiteraard zijn het uitwisselen van technische zaken niet aan een locatie gebonden. Ik doelde ook op bijvoorbeeld frequenties in je woon/luister-omgeving.

Naar aanleiding van de reacties heb ik mijn profielinformatie aangepast.
Uniden SDS200E + Diamond X-50, Icom R7000, Uniden SDS100E, Uniden 125XLT + Diamond MR77.

Offline fopneus

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 187
    • Aviation Digital fotografie
Re: Je locatie vermelden in je profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10 december 2009, 01:31:38 »
Dus, je doet nu je eigen oproep weer teniet?
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

Offline Meeluisteraar

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 329
Re: Je locatie vermelden in je profiel
« Reactie #6 Gepost op: 10 december 2009, 04:17:30 »
Dat ik mijn profielinformatie heb aangepast wil niet zeggen dat ik van mening ben veranderd.

Maar doordat het erop lijkt dat een wat uitgebreidere profielschets schijnbaar niet als meerwaarde wordt ervaren kan deze daarom weggelaten worden.
Uniden SDS200E + Diamond X-50, Icom R7000, Uniden SDS100E, Uniden 125XLT + Diamond MR77.

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Je locatie vermelden in je profiel
« Reactie #7 Gepost op: 10 december 2009, 06:03:12 »
Citaat van: "Jeep"
@ Elsinga: Wat is het je waard, dat ik je baas het niet vertel, dat jij onder werktijd zit te spelen??  :):)

LOL! Nee, alsof het niet opvalt dat nast de laptop een scanner staat. ;) Men weet het hier, is geen probleem. De een luistert naar muziek op de koptelefoon, ik naar de scanner (en muziek). En bctool neemt alles netjes op, dus ik kan rustig mijn oortelfoon uit het oor trekken als iemand mijn aandacht nodig heeft.

/me wordt niet zozeer afgerekend op wat ik doe, maar op wat ik oplever. :)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Peko

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 163
Re: Je locatie vermelden in je profiel
« Reactie #8 Gepost op: 12 december 2009, 17:29:48 »
Citaat van: "elsinga"
Citaat van: "Jeep"
@ Elsinga: Wat is het je waard, dat ik je baas het niet vertel, dat jij onder werktijd zit te spelen??  :):)

LOL! Nee, alsof het niet opvalt dat nast de laptop een scanner staat. ;) Men weet het hier, is geen probleem. De een luistert naar muziek op de koptelefoon, ik naar de scanner (en muziek). En bctool neemt alles netjes op, dus ik kan rustig mijn oortelfoon uit het oor trekken als iemand mijn aandacht nodig heeft.

/me wordt niet zozeer afgerekend op wat ik doe, maar op wat ik oplever. :)

Wel even leuk om hier op te reageren, ik zag het antwoord van Elzinga en moest gelijk denken aan mijn soortgelijke ervaringen.
Ik heb jaaaaren gewerkt op een afstand van ongeveer 2 km in het verlengde van de baandrempel van baan 09 op Vlb Soesterberg.
Wanneer in die tijd de F 15's van onze USAF vrienden in de take-off gingen moest je bijna je bureau vasthouden om niet van je stoel af te lazeren.
Uiteraard wist ik dat ze er aan kwamen want op mijn bureau stond ook een scanner met alle freqs van SSB erin geprogrammeerd.
Maar wat ik maar wil zeggen, iedereen wist, zag en hoorde dat ik een scanner op mijn bureau had staan en zelfs mijn "baas" bleef wel eens luisteren al ie eens bij me kwam.
En daarnaast luisterde ook ook nog naar de gewone radio die ergens in het vertrek stond.
En het werk heeft er nooit onder geleden want dan had ik het vast wel gehoord, volgens mij kunnen sommige mannen dus ook multitasken....... ;)
En nu ben ik lekker vrij man en kan luisteren en kijken ( b.v. naar AIRNAV ) zo vaak en veel ik wil als ik maar een beetje rekening met het programma van mijn echtgenote houdt.  

Greetz en fijn weekend
Happy listening,

Peter ( Peko )