Auteur Topic: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!  (gelezen 2352 keer)

0 leden (en 5 gasten) bekijken dit topic.

Offline HetLuchtruim.nl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 20
ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Gepost op: 27 maart 2024, 09:50:09 »
Beste luchtvaartenthousiasten en ADS-B ontvanger gebruikers,

We zijn enthousiast om de lancering van onze nieuwe website, hetluchtruim.nl, te delen, een platform voor het delen en visualiseren van luchtverkeersgegevens in het luchtruim van Nederland. Onze aanpak onderscheidt zich van anderen omdat we geen standaardsoftware zoals tar1090 gebruiken; ons platform is volledig met de hand gecodeerd door ons toegewijde team.

Gebruikers kunnen gratis toegang krijgen tot onze live API.(https://hetluchtruim.nl/apidocs/) Dit biedt de mogelijkheid om in real-time gegevens te ontvangen en te integreren in je eigen projecten of toepassingen.

Hoewel we al een aantal gegevensontvangers op ons platform hebben, streven we ernaar om ons netwerk uit te breiden en nodigen we je uit om je ADS-B gegevens met ons te delen. Jouw bijdrage is essentieel om een nauwkeurigere en gedetailleerdere weergave van het luchtverkeer te bieden, wat onze gemeenschap en diverse belanghebbenden ten goede komt.

Als je geïnteresseerd bent om je aan te sluiten bij ons en je gegevens wilt delen, bezoek dan https://hetluchtruim.nl/data-delen/ voor meer informatie over hoe je dit kunt doen. We garanderen dat jouw gegevens met de grootste zorg worden behandeld en uitsluitend worden gebruikt voor het verbeteren van onze diensten.

Voor vragen of aanvullende informatie kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op onze website of een bericht te sturen naar info@hetluchtruim.nl.

Met enthousiaste groeten,
Het team van hetluchtruim.nl

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2024, 11:04:55 »
Leuk, heel veel succes met dit mooie initiatief. Ik houd het in gedachten (AIS staat al heel lang ergens op mijn to-do list). Grt. Werner.

Offline HetLuchtruim.nl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 20
Re: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2024, 14:20:10 »
Leuk, heel veel succes met dit mooie initiatief. Ik houd het in gedachten (AIS staat al heel lang ergens op mijn to-do list). Grt. Werner.

Bedankt!

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 410
Re: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2024, 14:56:29 »
Ik heb een ontvangertje op steenworp afstand van EHHO, het low-level bereik is niet bijzonder maar genoeg voor Hoogeveen en omstreken.

Gebruikers kunnen gratis toegang krijgen tot onze live API.(https://hetluchtruim.nl/apidocs/) Dit biedt de mogelijkheid om in real-time gegevens te ontvangen en te integreren in je eigen projecten of toepassingen.

Biedt je ook de mogelijkheid om data terug te leveren in de vorm van een Compressed-VRS of iets dergelijks (iets dat mijn VRS begrijpt)? Ik ben zeker bereid om data te delen, maar ik heb alleen VRS op een Windows-server en zou graag de data willen ruilen, dat ik de data ook terugkrijg in mijn eigen VRS. Een API-endpoint is voor mij niet interessant.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline HetLuchtruim.nl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 20
Re: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2024, 15:22:49 »
Als je zou willen feeden zou dat top zijn! Maakt niet uit of het bereik groot is of niet. Momenteel is het helaas nog niet mogelijk om een data feed terug te krijgen in bijvoorbeeld het Compresses VRS formaat, maar we zijn wel bezig ermee!

Offline Thijsiooh

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 55
Re: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2024, 08:36:21 »
Wat is de toegevoegde waarde van data aanleveren tegenover bijvoorbeeld ADS-B exchange? En vanuit gebruikers perspectief; waarom zou ik eerder op luchtruim.nl kijken dan ADS-B exchange?

Benieuwde groet.

Thijs

Offline HetLuchtruim.nl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 20
Re: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2024, 10:40:58 »
De toegevoegde waarde wordt door jou als gebruiker bepaald. Sommigen waarderen onze dienst meer omdat ze het zien als een gezamenlijke inspanning, vooral omdat onze website zich specifiek richt op Nederland. Anderen vinden het minder interessant.

Vanuit het perspectief van de gebruiker: op onze site kun je in één oogopslag zien of het bijvoorbeeld gaat om een militair luchtvaartuig, een politiehelikopter, een kustwachtvliegtuig, enzovoort. Veel gebruikers vinden dit handig. Uiteindelijk is het aan jou als gebruiker om te bepalen wat je het prettigst vindt.

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 608
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2024, 11:14:23 »
Wellicht begrijp ik het niet helemaal, maar waar is dan het "radarscherm" op jullie site? Ik zelf gebruik de radar van https://skyscanworld.com, ik dacht dat jullie iets vergelijkbaars zijn.
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline HetLuchtruim.nl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 20
Re: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2024, 11:21:50 »
Je ziet onze "radar" op onze homepage https://hetluchtruim.nl

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2024, 11:23:53 »
Ik heb met Chrome en Firefox alleen maar een wit scherm.

Offline HetLuchtruim.nl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 20
Re: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2024, 11:26:36 »
Ik heb met Chrome en Firefox alleen maar een wit scherm.

Probeer het is te herladen met ctrl+f5

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2024, 11:28:00 »
Helaas.

Offline HetLuchtruim.nl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 20
Re: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2024, 11:33:39 »
Helaas.

Dat is vreemd... hier is het met een test zelfs vanuit de usa benaderbaar.

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 608
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Reactie #13 Gepost op: 28 maart 2024, 11:49:42 »
Ik heb met Chrome en Firefox alleen maar een wit scherm.

Ik ook, maar nu werkt het ineens wel.....
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Reactie #14 Gepost op: 28 maart 2024, 11:52:14 »
Hier werkt het nu ook.
Maar ik zie ze nog niet vliegen  ;D