Auteur Topic: Bergen RAW Data maar geen vliegtuigjes........  (gelezen 9419 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

TheBest1

  • Gast
Bergen RAW Data maar geen vliegtuigjes........
« Gepost op: 27 april 2003, 14:36:51 »
ik heb nou al een tijd je een scanner bij me balkon staan (Met zo een kabeltje naar de pc) om arcars te onvangen ik krijg wel heel veel RAW data binnen maar er komen geen vliegtuigjes op de kaart en ook niks bij aircraft contacted ik heb het één keer gehad dat er wat berichtjes bij aircraft contacted stond maar nog niks op de kaar maar ik krijg veel echt veel data binnen ik heb al de geluidkaart afgesteld maar niks heeft tot nu toe geholpen weet iemand wat ik hier mee moet ? :?:  help please....

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 367
Re: Bergen RAW Data maar geen vliegtuigjes........
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2003, 15:50:55 »
Hoi,

eerst even iets over Wacars en de kaart. Het is niet zo dat per definitie elke vlucht ook op de kaart moet verschijnen. Wacars kijkt in elk ontvangen bericht of er coordinaten in staan, maar alleen op een vaste plek in het bericht. Staan er geen coordinaten, of staan ze op een andere plaats in het bericht waar Wacars niet kijkt, dan kun je wachten tot je een ons weegt  :wink:

Dan de decodeer problemen. Ik heb hier al een stukje over geschreven in een andere posting (onderwerp "Acars") en ik raad je aan om dat even te lezen. In het kort komt het er op neer dat het nogal uitmaakt wat voor scanner je gebruikt. Sommige scanners werken erg goed (AOR8000) maar bij anderen werkt het compleet niet en weer anderen geven zo af en toe resultaat. Ook de volumeinstellingen op je geluidskaart EN op je scanner luisteren heel nauw.

Succes!

Groeten,

Bart
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E