Auteur Topic: Hamradiotools D-1300N "Super" Discone Antennanna  (gelezen 1851 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Thauron

  • Gast
Hamradiotools D-1300N "Super" Discone Antennanna
« Gepost op: 11 augustus 2020, 15:41:55 »
Hallo, vorige week een SIRIO SD 1300 N besteld, aangezien ik goede berichten er over heb gehoord kwa prestaties.
Nu had de webshop deze niet meer liggen , maar hij had wel een Hamradiotools D-1300N "Super" Discone Antennanna liggen  paar euro goedkoper , verkoper zei zelfde materiaal en de zelfde prestaties als deSIRIO SD 1300 N Nu heb ik deze vandaag binnen gekregen, aangesloten,maar je verwacht op te minst een verbetering, ik had altijd een x30n maar wou eens een keer iets anders proberen.
Ik ontvang geen elke repeater meer (utrecht antwerpen bergen op zoom etc etc), overal storingen wat ik met de n30x niet had.mijn baofeng ontvang beter binnen dan mijn antenne buiten. Alles zit toch goed en zo zat ook alles op de x30n. iemand tips? de antenne staat op zon 5/6 meter hoogte op mijn balkon. Of zeggen jullie , terug dat ding.

Offline Gotya

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 210
Re: Hamradiotools D-1300N "Super" Discone Antennanna
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2020, 16:14:00 »
Ik neem aan dat je een Baofeng portofoon gebruikt.
dat ligt niet aan je discone maar aan je Baofeng.
De Baofeng is bedoeld als portofoon die gebruikt maakt van een kleine antenne die weinig signaal afgeeft, als je dan een basis antenne gebruikt worden de signalen te sterk  waardoor de ingang overstuurt wordt.

De X30 is smalbandige antenne die is afgestemd op de 2M en 70 cm  band.
De discone is een breedband antenne en deze ontvangt dus ook signalen buiten de 2M en 70cm band en daar heeft je Baofeng problemen omdat deze signalen de ingang oversturen waardoor hij eigenlijk een brij van signalen binnenkrijgt en daar niet mee overweg kan.

Thauron

  • Gast
Re: Hamradiotools D-1300N "Super" Discone Antennanna
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2020, 16:31:06 »
Ik ben er inmiddels uit de x30n gaat terug op het balkon en de antenne gaat retour.